Gå til innhold

Derfor vil du trolig se langt flere Thunderbolt 3-kabler neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men AMD får ikke blitt med på leken?

 

Jo? Men ikke før til neste år.. :/

 

Som artikkelen nevner:

I første omgang skal spesifikasjonene gjøres åpent tilgjengelige og royalty-fri i løpet av neste år

 

Hvis spesifikasjonene for Thunderbolt 3 blir både åpne og royalty-frie vil det såvidt jeg vet ikke være noe som hindrer amd i å integrere TB3 i chipset/cpu. Så da er det vel bare å vente i spenning, og se om intel faktisk slipper det helt åpent, og om amd velger å benytte seg av det :)

Lenke til kommentar

Fra mitt ståsted er det bare en eneste side av den saken som egentlig interesserer - hvorvidt jeg tillates benytte en standard PCIe chip/grensesnitt i enden av en Thunderbolt kabel. I verste fall ved hjelp av en brochip mellom Thunderbolt og den eksterne PCIe bussen.  Og den brochipen bør bare bli bbbillig. Rene Thunderbolt chipset er bare marginalt interessant - der finnes så mye fint i PCIe.

 

Om denne Thunderbolt<=>PCIe broen i tillegg kan gjøres transparent for programvaren, så har vi en (slags) vinner (by proxy.) Med programvare mener jeg nødvendigvis Device Driveren. Apple sin ethernetdongle består av en en enkelt BCM57762 PCIe til Ethernet chip. Den fungerer over Thunderbolt ene og alene fordi Mac OS X kjenner til denne brikken og håndterer den som et spesialtifelle, helt utenfor Thunderbolt stacken. Dette er kostnadsnivået denne Thunderbolt 3 må kunne konkurrere med...

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...