Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Test Freetel Samurai Raijin da. Den kom i Januar, har 5,5 tommer skjerm (full HD), 64 GB lagring og 5000 mAh batteri. Laget i Japan istedet for Kina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis et selskap som allerede er eller har vært i teknologi produserer slike telefoner, eller nesten hvilket som helst mobilselskap for den del, bestemmer seg for å lage en god telefon ut av hardware som allerede finnes på markedet og bare må komme opp med et design som klarer å presse alt dette inn i èn telefon med greit design er det absolutt mulig å holde prisen lav. Det er sannsynligvis relativt liten kostnad bundet til RnD og fabrikkene masseproduserer allerede hardwaren i denne telefonen, så det er mulig.

 

Jeg vil likevel forsvare selskap som Apple, Samsung og HTC. Det er de som peiser inn penger i RnD og får frem ny teknologi. Ikke disse små kinaselskapene. Så hvis man virkelig er teknologi interessert og ønsker mer teknologi på markedet bør man egentlig ikke kjøpe slike telefoner. Selvsagt, det er morsomt å teste ut, men man støtter i hvertfall ikke videre utvikling i noen særlig grad hvis flere kjøper slike telefoner. Plus-siden av det er jo selvsagt at man utfordrer disse store selskapene litt på pris, men det er noe å ha i bakhodet for de av oss som er teknologi-interessert.

Lenke til kommentar

Men hva med samtalekvaliteten? Det er tross alt en telefon.

 

Hei! Samtalekvaliteten er helt på par med det du kan forvente i dag. Støykanselleringen fungerer nok bedre i enkelte andre modeller, men både volum og lydbilde er dugelig også her.

 

Du kan nesten gå ut i fra at dersom vi ikke påpeker noe på dette punktet, så er det innenfor parametrene :-)

 

-Torstein

Lenke til kommentar

Kjøpte 2 stk ulefone metal før jul. Grei hastighet på de. Noe dårlig kamera. Men glasset blir ødelagt bare du ser litt hardt på det. Har skiftet ut glass/lcd 3 ganger allerede. Heldigvis billige deler. Måtte også resette til fabrikkinnstillinger 2-3 ganger på grunn av at mobilen hang seg opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Test Freetel Samurai Raijin da. Den kom i Januar, har 5,5 tommer skjerm (full HD), 64 GB lagring og 5000 mAh batteri. Laget i Japan istedet for Kina.

 

Er denne å få kjøpt til en akseptabel pris noe sted? Da tenker jeg rundt 2500ish fra utenlandske butikker, fant den ikke på ebay? Kun reservedeler til den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Test Freetel Samurai Raijin da. Den kom i Januar, har 5,5 tommer skjerm (full HD), 64 GB lagring og 5000 mAh batteri. Laget i Japan istedet for Kina.

Er denne å få kjøpt til en akseptabel pris noe sted? Da tenker jeg rundt 2500ish fra utenlandske butikker, fant den ikke på ebay? Kun reservedeler til den.

 

 

Ser forresten at det ligger en på Finn.no

Lenke til kommentar

Savner info om lydkvalitet begge veier når du bruker den til å ringe til folk. Hører de hva du sier? Også når du ringer fra en bråkete fabrikk? Tåler videoopptak fullt konsert trøkk, og scenebelysning? Er det installert apper jeg ikke kan avinstallere? Tåler den fukt eller vann? Er ladern CE godkjent? Er hele grensesnittet og tastaturet Norsk, med æøå? Kan du levere den noe sted for rep om den tryner etter to tre år?

Lenke til kommentar

Kjøpte 2 stk ulefone metal før jul. Grei hastighet på de. Noe dårlig kamera. Men glasset blir ødelagt bare du ser litt hardt på det. Har skiftet ut glass/lcd 3 ganger allerede. Heldigvis billige deler. Måtte også resette til fabrikkinnstillinger 2-3 ganger på grunn av at mobilen hang seg opp.

 

Hei! Jeg er usikker på hvilket glass du finner i Ulefone Metal, men i Ulefone Power 2 sitter det i alle fall Gorilla Glass 3 fra Corning. Telefonen burde dermed være like motstandsdyktig mot riper som de fleste telefoner lansert for et par år siden :-)

 

Det er ikke gitt at de nye delene du kjøper holder samme kvalitet som de originale, så det er jo en mulig feilkilde om du ofte har knust/ripet dette.

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Har en Ulefone Be Touch 2 per i dag! Power har jeg vurdert en stund, så artig å lese en så god test!

 

Noen apper som har rapportert om at telefonen er rootet? På min Be Touch 2 fungerte ikke Vipps før jeg gjorde endringer i android-installasjonen.

 

Hei! Hyggelig at du liker testen! Telefonene vi tester har helt vanlig, «norsk» Android, og er følgelig ikke rootet. Vi har ikke opplevd noen problemer med noen apper, inkludert Vipps eller Mobile Pay.

 

– Torstein

Lenke til kommentar

 

Du kan nesten gå ut i fra at dersom vi ikke påpeker noe på dette punktet, så er det innenfor parametrene :-)

Ok, men dere burde nevne det. For ellers kan man ikke vite at dere har testet det.

Hei igjen,

 

Vi forsøker å teste det meste med telefonene, men ettersom verden og forbrukerne beveger seg videre gjør også vi det. En telefon benyttes selvsagt også til å ringes med, men i dag er dette kun en liten brøkdel av bruken. I likhet med at vi ikke lenger skriver om skrivebordsløsninger, tastatur eller frekvensbånd (som vi gjorde før) med mindre dette er et problem eller ev. en stor fordel, gjør vi heller ikke det med samtalekvalitet. Men samtalekvaliteten er altså på par med det meste annet.

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Savner info om lydkvalitet begge veier når du bruker den til å ringe til folk. Hører de hva du sier? Også når du ringer fra en bråkete fabrikk? Tåler videoopptak fullt konsert trøkk, og scenebelysning? Er det installert apper jeg ikke kan avinstallere? Tåler den fukt eller vann? Er ladern CE godkjent? Er hele grensesnittet og tastaturet Norsk, med æøå? Kan du levere den noe sted for rep om den tryner etter to tre år?

 

Hei! Lydkvalitet begge veier er generelt ikke et problem i norske telefoner i dag, og vi nevner det derfor kun om det faktisk er et problem. Scenarioene du nevner er dessuten veldig spesifikke, og vi har kun en gitt mengde tid til et gitt produkt. Kamera/videokvalitet går vi igjennom i saken – og vi nevner også at det er relativt ryddig og pent i hjemskjermene appmessig.

 

Om den tåler fukt eller vann har vi oppgitt det i spesifikasjonslisten. Laderen er som hovedregel CE-sertifisert når den kommer gjennom en norsk leverandør, slik våre testenheter gjør. Grensesnitt og tastatur med norsk på er ikke lenger en produktspesifikk ting, men innebygget i Android – så det er ikke lenger en problemstilling :-)

 

Og ja, du kan alltids levere den til reparasjon et sted – og så vil de trolig bestille deler til deg. Men du må nok belage deg på litt venting – og å miste garantien. For øvrig, alle råd gitt her følges på eget ansvar – Tek står ikke ansvarlig for private handlinger.

 

– Torstein

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...