Gå til innhold

Apple skal lansere en «iMac Pro» i løpet av 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har jo det, de har bare ikke tro på å kombinere UX for pekedevice og touch.

 

Jeg er tilbøyelig til å være enig, har iallfall ikke sett noen bra implementasjoner så langt. Men Apple tvinges nok til å gi seg snart, fordelene ved f.eks en Surface-løsning oppveier i stor grad ulempene.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Om det viser seg at touch virkelig er veien å gå, kommer nok også Apple dithen på sine datamaskiner, men foreløpig har forsøket på å integrere touch i PC-miljøene virket mer krampeaktig enn noe annet. Jeg har selv Surface Pro 4, men det er veldig sjeldent jeg i det hele tatt bruker touchen, annet enn at jeg synes det er ganske kjekt å kunne bruke penn til å ta notater rett på nettsider, f.eks. Stort sett blir den bare brukt som en vanlig bærbar pc; og til det er det mange løsninger som er bedre. Jeg ønsker virkelig å finne en skikkelig god touch/penn-løsning, men har ennå ikke prøvd noe som har klart å overbevise meg om at dette er fremtiden. Jeg ser frem til å prøve Microsofts Surface Dial med min Pro 4, og håper den kan øke nytteverdien noen hakk. Men slik det ser ut nå, vil jeg overhodet ikke prioritere touch på min neste datamaskin.

Lenke til kommentar

 

De får nok trua om andre har stor nok suksess med de. AtW

Det skulle da også bare mangle. Det er ingen skam å snu om det viser seg at man har tatt feil.

Neida ingen skam å snu, men de kunne til tider spart på kruttet litt når det gjelder å latterliggjøre funksjoner de ikke har. Ser litt dust ut når de snur senere. AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi vet jo alle hvordan Apple gjør det når de skal lansere nye ting, som touch.

De gjør det skikkelig.

Se på deres andre produkter. Ingen revolusjon (ok da, noen har de) på produktene, teknologien finnes fra før. Det er måten man bruker det på, det er der Apple gjør det gang på gang. 
De gjør det naturlig, enkelt, slik at funksjonen har en rett til å overleve. 
De har ikke touch på produktene bare for å ha det.

Lenke til kommentar

Jeg har en helt vanlig PC, altså ikke noe som Surface. Og der blir det litt verre om touch skal være bra, fordi du er litt mer begrenset hvordan PCen kan plasseres liksom. Så jeg valgte non-touch. Og Apples Macbooks er jo og slik.

 

Så en ting er om touch er bra eller ikke på en Surface, men noe annet er hvor praktisk det vil være på en vanlig bærbar. Mulig det blir vanlig om en stund, det vet jeg ikke, men det er jo ikke sånn at touch har utelukkende fordeler heller. Det legger jo på tykkelse, vekt, strømforbruk og gjør det vanskeligere med AG coating.

Lenke til kommentar

Så en ting er om touch er bra eller ikke på en Surface, men noe annet er hvor praktisk det vil være på en vanlig bærbar. 

 

Altså på en vanlig bærbar, i sitt rette habitat, som jo er liggende på et bord, eller i fanget, så har ikke jeg noe umiddelbart behov for touch-skjerm. Men plutselig står jeg et eller annet sted og har lyst til å dra opp Mac'en og f.eks. sjekke bussruta, kino-programmet, eller noe annet "kjappt", eller jeg skal bruke et eller annet app-aktig, eller jeg sitter i et trangt flysete hvor det ikke er plass til å slå opp en laptop skikkelig og skal gjøre et eller annet. Og plutselig så er Mac'en ganske ubrukelig gitt ... så da må jeg enten bruke den bittelille iPhone'n, eller drasse på en tredje, lobotomert hermetikkboks, nemlig iPad'en. Nei takk.

 

Man kan jo snu på flisa og si at om man har en laptop som utelukkende brukes i situasjoner hvor det ikke er noe som helst behov for en touch-skjerm, så burde man kanskje heller hatt en stasjonær pc? Sånn for the sake of the argument, ser jo det reelle behovet for å ha en laptop man kan dra med seg fra pulten til møterommet, og hjem, uten at man på død og liv må kunne bruke den alle steder på vei mellom punkt A, B og C også ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...