Gå til innhold

TEST: GTX 1070 SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I motsettning til AMD testen er dette veldig bra test.

Har dere gjort opp mening med AMD Ryzen og SLI? VS Lga 1151 og sokkel 2011-3?

Har man noe å hente på bedre ramytelse med SLI?

 

Kunne ønske en samle test på det.

Om man kunne fått ennå bedre ytelse hvis båndbredden er 16x gen3 vs 8x som ofte er på billig platformen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I motsettning til AMD testen er dette veldig bra test.

Har dere gjort opp mening med AMD Ryzen og SLI? VS Lga 1151 og sokkel 2011-3?

Har man noe å hente på bedre ramytelse med SLI?

 

Kunne ønske en samle test på det.

Om man kunne fått ennå bedre ytelse hvis båndbredden er 16x gen3 vs 8x som ofte er på billig platformen.

Hvorfor er denne bedre enn Amd testen?

Lenke til kommentar

1080ti over 1070 sli egentlig.. mer vram og lavere strømforbruk/varme. men sikkert enklere og få en bra deal på 2x 1070 kort. solgte nettop et ganske nytt 980ti til 2500 :p syntes det var en bra deal. eneste som er negativt med det er egentlig at det er lite vram. men kun et spill jeg har cappa på og det er rotr @ 1440p. og 980ti er ikke et dårlig kort sammenlignet med 1070 xD

Lenke til kommentar

PCI-E båndbredde har ikke så mye å si.. selvi SLI.. Men problemet med SLI er det er mange spill som ikke støtter det skikkelig. Veldig ofte driverproblemer og noe som mange sliter veldig med, microstuttering. Det erjo klart noen som ikke legger merke til dette, men for resten av oss er dette et megaproblem og super irriterende. RAM ytelsen og skal heller ha mer å si på SLI enn et raskt "vanlig" kort.

 

Etter mye erfaring med SLI så kommer jeg aldri til kjøpe det en gang til.. med mindre jeg skal drive med benchmarking..

 

Fin måte å få mye FPS på.. men også fin måte å betale mye penger for å skaffe seg konstante problemer og små/store irritasjoner..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I motsettning til AMD testen er dette veldig bra test.

Har dere gjort opp mening med AMD Ryzen og SLI? VS Lga 1151 og sokkel 2011-3?

Har man noe å hente på bedre ramytelse med SLI?

 

Kunne ønske en samle test på det.

Om man kunne fått ennå bedre ytelse hvis båndbredden er 16x gen3 vs 8x som ofte er på billig platformen.

Hvorfor er denne bedre enn Amd testen?

 

Fordi det ikke er mangel, man blander ikke forskjellige skjermkort virker det ut som her.

Så den virker litt mere troverdig.

 

 

 

Men problemet med SLI er det er mange spill som ikke støtter det skikkelig. Veldig ofte driverproblemer og noe som mange sliter veldig med, microstuttering. Det erjo klart noen som ikke legger merke til dette, men for resten av oss er dette et megaproblem og super irriterende. RAM ytelsen og skal heller ha mer å si på SLI enn et raskt "vanlig" kort.

Er jo mange spill som ikke har full støtte for AMD Ryzen hvor i7 7700k gir langt bedre ytelse selv med rask ram.

 

Men de større spillprodusentene støtter spilling i SLI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1080ti over 1070 sli egentlig.. mer vram og lavere strømforbruk/varme. men sikkert enklere og få en bra deal på 2x 1070 kort. solgte nettop et ganske nytt 980ti til 2500 :p syntes det var en bra deal. eneste som er negativt med det er egentlig at det er lite vram. men kun et spill jeg har cappa på og det er rotr @ 1440p. og 980ti er ikke et dårlig kort sammenlignet med 1070 xD

 

SLI oppsett støtter ram stacking i Dx12, så mer minne på 2x 1070

Lenke til kommentar

Har kjørt 2x 1070 Gaming X kort i ca et år nå. Eneste issuet jeg har hatt med dem er at jeg ikke visste at HB SLI bridge var noe jeg trengte før oppsett (ja, vet man kan få nesten like bra ytelse med 2 vanlige sli bridges, men fremdeles..liker jo full pupp) og at Cpuen min ble en bottleneck før jeg klokka den (i7 3770k, bottleneck på 3.9ghz, løste seg opp når den gikk over 4,2ghz). Det man må vite er at det kan ta opp til 30 dager før Nvidia gir ut SLI profiler, selv på store nyheter som The Division (var riktignok ubisoft som slet i starten der, men dog) og at man i den perioden faktisk vil ha bedre ytelse i single card mode

Endret av Eldrach
Lenke til kommentar

 

1080ti over 1070 sli egentlig.. mer vram og lavere strømforbruk/varme. men sikkert enklere og få en bra deal på 2x 1070 kort. solgte nettop et ganske nytt 980ti til 2500 :p syntes det var en bra deal. eneste som er negativt med det er egentlig at det er lite vram. men kun et spill jeg har cappa på og det er rotr @ 1440p. og 980ti er ikke et dårlig kort sammenlignet med 1070 xD

SLI oppsett støtter ram stacking i Dx12, så mer minne på 2x 1070

 

fo real damn. trodde det bare var på ryktestadiet samt forskjellige kort i sli xD sånn som det er nå så burde jo 12gb holde ganske lenge. de mest krevende spill så ligger det stort sett rund 4-5k full pupp @ 1440p ivertfall. bare rotr some er freakishly vram hungry lol :p 7-7,4 gb vram. på d meste. men kjørte det vel i dx11 tror jeg, den gang. får faktisk 10+ fps på 1080ti i dx12 over 11.. er vel eneste spillet jeg har sett en forskjell :p men med sli det var heftige random fps drops ivertfall. kanskje ikke økonomisk over og skaffe 1x 980ti til men mea hadde ikke dx12 støtte f.eks, men normalt vram bruk egentlig. bf1 kjører vel bedre i dx11 enn dx12 og hørte rykter om at det var store problemer med sli i dx12 der, om det er det nå vet jeg ikke, igjenn "normalt" vram bruk på 1440p...

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

FIN TEST. Men støter på STORE problemer i en helt annen relatert hardware - Lommeboka. Støtter ikke prisene det koster å bygge gaming rig over FHD nivået. Har prøvd å overklokke den men kona ble for varm.

2x 980ti brukt bra pris = 5k skal sies at jeg scoret 23k med sli i firestrike demo. 21k med 1080ti. men det er vel grafikk score som er viktigere, da det skalerer ganske bra med 6 core cpu med clock :phttp://www.3dmark.com/fs/9466288 980ti sli 1080ti http://www.3dmark.com/fs/12023296

 

det er jo 1k mer en sli 1070 nytt ivertfall ser noen gikk for 4k +-

 

men 1 980ti scorer jeg mer en 1080 kort på stock ivertfall. så undervurdert kort egentlig.

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

 

 

I motsettning til AMD testen er dette veldig bra test.

Har dere gjort opp mening med AMD Ryzen og SLI? VS Lga 1151 og sokkel 2011-3?

Har man noe å hente på bedre ramytelse med SLI?

 

Kunne ønske en samle test på det.

Om man kunne fått ennå bedre ytelse hvis båndbredden er 16x gen3 vs 8x som ofte er på billig platformen.

Hvorfor er denne bedre enn Amd testen?

 

Fordi det ikke er mangel, man blander ikke forskjellige skjermkort virker det ut som her.

Så den virker litt mere troverdig.

 

 

 

Det er jo nettopp det de gjør her å. De bruker 2 forskjellige skjermkort. Ett FE kort fra Nvidia og ett  Amp Extreme fra Zotac. Det står jo både i artikkelen og så kan du jo bare se på artikkelbilde av de 2 kortene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PCI-E båndbredde har ikke så mye å si.. selvi SLI.. Men problemet med SLI er det er mange spill som ikke støtter det skikkelig. Veldig ofte driverproblemer og noe som mange sliter veldig med, microstuttering. Det erjo klart noen som ikke legger merke til dette, men for resten av oss er dette et megaproblem og super irriterende. RAM ytelsen og skal heller ha mer å si på SLI enn et raskt "vanlig" kort.

 

Etter mye erfaring med SLI så kommer jeg aldri til kjøpe det en gang til.. med mindre jeg skal drive med benchmarking..

 

Fin måte å få mye FPS på.. men også fin måte å betale mye penger for å skaffe seg konstante problemer og små/store irritasjoner..

 

flere år siden jeg har opplevd microstuttering i noe spill i sli- Det var vanlig på DX9 spill

Lenke til kommentar

 

1080ti over 1070 sli egentlig.. mer vram og lavere strømforbruk/varme. men sikkert enklere og få en bra deal på 2x 1070 kort. solgte nettop et ganske nytt 980ti til 2500 :p syntes det var en bra deal. eneste som er negativt med det er egentlig at det er lite vram. men kun et spill jeg har cappa på og det er rotr @ 1440p. og 980ti er ikke et dårlig kort sammenlignet med 1070 xD

 

SLI oppsett støtter ram stacking i Dx12, så mer minne på 2x 1070

Er det noe som fugerer per dags dato?
Lenke til kommentar

 

 

1080ti over 1070 sli egentlig.. mer vram og lavere strømforbruk/varme. men sikkert enklere og få en bra deal på 2x 1070 kort. solgte nettop et ganske nytt 980ti til 2500 :p syntes det var en bra deal. eneste som er negativt med det er egentlig at det er lite vram. men kun et spill jeg har cappa på og det er rotr @ 1440p. og 980ti er ikke et dårlig kort sammenlignet med 1070 xD

 

SLI oppsett støtter ram stacking i Dx12, så mer minne på 2x 1070

Er det noe som fugerer per dags dato?

Ja dette fungerer per dags dato, men det er opp til utviklerne å ta nytte av det, bare pga DX12 spill støtter multi-gpu betyr det ikke at dem utnytter fordelen med ramstacking.(er opp til utviklerne å flytte informasjon som bare ene kortet trenger/kan "se" og samme for det andre kortet for å bruke minnet på begge til det maksimale med minst mulig transfers imellom kortene.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt to MSI GTX 1070 AERO OC i SLI siden de kom ut, sammen med en overklokket I7-4770K på 4.7GHz. Ingen fancy kjøler siden jeg skulle ha vannblokk på. Klokket de til 2126 (fra 1531) MHz core og 10000 (fra 8) MHz memory. Sparker fint ifra. Idler på 24-25°C, alt etter temp på kontoret. Full load gir meg rundt 40°C. Lurer på hva 16x/16x kan gi av ytelsesforskjell kontra 8x/8x som jeg må ned på nå pga pci-e lanes på 4770k.. Har også High Bandwidth SLI bridge, fra nvidia.com.

 

Har også vurdert en liten fix med flytende metall for å bypasse en resistor(/styreenhet?) for å øke power limit. Må av med vannblokkene igjen da, så det får bli med tanken foreløpig..

Endret av krug
Lenke til kommentar

 

 

 

1080ti over 1070 sli egentlig.. mer vram og lavere strømforbruk/varme. men sikkert enklere og få en bra deal på 2x 1070 kort. solgte nettop et ganske nytt 980ti til 2500 :p syntes det var en bra deal. eneste som er negativt med det er egentlig at det er lite vram. men kun et spill jeg har cappa på og det er rotr @ 1440p. og 980ti er ikke et dårlig kort sammenlignet med 1070 xD

SLI oppsett støtter ram stacking i Dx12, så mer minne på 2x 1070
Er det noe som fugerer per dags dato?

Ja dette fungerer per dags dato, men det er opp til utviklerne å ta nytte av det, bare pga DX12 spill støtter multi-gpu betyr det ikke at dem utnytter fordelen med ramstacking.(er opp til utviklerne å flytte informasjon som bare ene kortet trenger/kan "se" og samme for det andre kortet for å bruke minnet på begge til det maksimale med minst mulig transfers imellom kortene.

 

 

Det blir jo litt som å kombinere AMD og Nvidia GPU fordi DX12 støtter det. Fungerer i teorien, men ingen utviklere som utnytter muligheten enda, så ikke reelt i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...