Gå til innhold

Områdene i The Lost Legacy blir større enn i noe annet Uncharted-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være partypooperen her så må jeg innrømme at jeg begynner å bli lei "enorme områder" og "større frihet" som selling points. Fortell heller en god historie enn å la meg surre rundt for å samle 100/100 av en eller annen idiotisk gjenstand. Jeg synes de gjorde det riktig i Uncharted 4, som i all hovedsak har en lineær og (godt) scriptet progresjon, og sekvensen i Madagascar gir illusjonen av å være en sandkasse mens den egentlig er nesten helt lineær.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å være partypooperen her så må jeg innrømme at jeg begynner å bli lei "enorme områder" og "større frihet" som selling points. Fortell heller en god historie enn å la meg surre rundt for å samle 100/100 av en eller annen idiotisk gjenstand. Jeg synes de gjorde det riktig i Uncharted 4, som i all hovedsak har en lineær og (godt) scriptet progresjon, og sekvensen i Madagascar gir illusjonen av å være en sandkasse mens den egentlig er nesten helt lineær.

 

Nøyaktig det jeg tenkte nå jeg leste artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være partypooperen her så må jeg innrømme at jeg begynner å bli lei "enorme områder" og "større frihet" som selling points. Fortell heller en god historie enn å la meg surre rundt for å samle 100/100 av en eller annen idiotisk gjenstand. Jeg synes de gjorde det riktig i Uncharted 4, som i all hovedsak har en lineær og (godt) scriptet progresjon, og sekvensen i Madagascar gir illusjonen av å være en sandkasse mens den egentlig er nesten helt lineær.

 

Helt enig, bortkastet tid uten like. Dette er forsåvidt bare en konsekvens av "neste-generasjons" konsoller som har gitt utviklere større muligheter til å utvikle store åpne spillverdener, i tillegg til at det fortsatt er et buzzword som selger for tiden.

 

Om noen år vil spillmarkedet være mer balansert igjen, med flere lineære AAA spill, fordi man vil gå en tilbakevirkning som f.eks Barokken -> Renessansen.

Lenke til kommentar

Her trekker vi opp de store linjer!

 

Jeg tenker også det er mye enklere å lage et stort, åpent landskap og fylle det med fetch quests og collectatons enn å fortelle en god historie. Enhver som har forsøkt å skrive en god historie vet hvor vanskelig det er og hvor fristende det er å ty til klisjeer og deus ex machina. Men nå har Uncharted-serien stort sett hatt gode historier - kanskje ikke i en konvensjonell forstand, men på sin egen Indiana Jones-pastiche-aktige måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være partypooperen her så må jeg innrømme at jeg begynner å bli lei "enorme områder" og "større frihet" som selling points. Fortell heller en god historie enn å la meg surre rundt for å samle 100/100 av en eller annen idiotisk gjenstand. Jeg synes de gjorde det riktig i Uncharted 4, som i all hovedsak har en lineær og (godt) scriptet progresjon, og sekvensen i Madagascar gir illusjonen av å være en sandkasse mens den egentlig er nesten helt lineær.

 

Blir også med deg og bæsjer. Blir bare irritert når jeg hører det. For meg er det ikke et mål at et spill skal vare lengst mulig hvis det går på bekostning av kvaliteten.

Lenke til kommentar

 

For å være partypooperen her så må jeg innrømme at jeg begynner å bli lei "enorme områder" og "større frihet" som selling points. Fortell heller en god historie enn å la meg surre rundt for å samle 100/100 av en eller annen idiotisk gjenstand. Jeg synes de gjorde det riktig i Uncharted 4, som i all hovedsak har en lineær og (godt) scriptet progresjon, og sekvensen i Madagascar gir illusjonen av å være en sandkasse mens den egentlig er nesten helt lineær.

 

Blir også med deg og bæsjer. Blir bare irritert når jeg hører det. For meg er det ikke et mål at et spill skal vare lengst mulig hvis det går på bekostning av kvaliteten.

Akkurat som ME Andromeda ble :p?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...