Gå til innhold

RYKTE: Apple skal slippe nye MacBook-modeller om kort tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er isåfall en gledelig nyhet. Den eneste argumentasjonen for å ha 13-tommer, er at det er lettere å ha med seg. Jeg mener at med en reduksjon i rammestørrelse, og effektivisering av arealutnyttelse, som vi har sett med ordinære MacBook nå, så skal det være fullt mulig å ha en 15-tommer ultraportabel som ikke gjør skam på navnet.

 

Dette samtidig som en høster alle fordelene ved et større format. Mulighet for større batteri, bedre høyttalere, bedre mulighet for passiv kjøling om det blir Core m5, og ikke minst skjermen i seg selv - bedre til stort sett alt. Håper bare inderlig ikke at de bytter ut tastaturet til den varianten de har på MacBook, men lar det forbli slik det er med litt dybde å gå på for behagelig skriving. Og retina må på plass.

Lenke til kommentar

Det er isåfall en gledelig nyhet. Den eneste argumentasjonen for å ha 13-tommer, er at det er lettere å ha med seg. Jeg mener at med en reduksjon i rammestørrelse, og effektivisering av arealutnyttelse, som vi har sett med ordinære MacBook nå, så skal det være fullt mulig å ha en 15-tommer ultraportabel som ikke gjør skam på navnet.

 

Dette samtidig som en høster alle fordelene ved et større format. Mulighet for større batteri, bedre høyttalere, bedre mulighet for passiv kjøling om det blir Core m5, og ikke minst skjermen i seg selv - bedre til stort sett alt. Håper bare inderlig ikke at de bytter ut tastaturet til den varianten de har på MacBook, men lar det forbli slik det er med litt dybde å gå på for behagelig skriving. Og retina må på plass.

Har du sett på Samsung Notebook 9 Series 15-tommer?

http://www.digitaltrends.com/computing/samsung-notebook-9-hands-on/

 

Så finnes LG Gram 15-tommer.

 

Ikke at de modellene imponerer stort på skjerm, batteritid eller ytelse, mest vekt.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Har ikke Samsung trukket seg fra det europeiske markedet da? Edit: Jo det har de.

 

En MacBook Air-liknende maskin med Retina hadde vært den absolutt perfekte maskinen for meg. Pro er for stor og tung, og MacBook (som jeg har) er akkurat litt for pinglete.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Litt vanskelig balanse det der. Personlig så skulle jeg gjerne sett at de beholdt størrelsen på sine MBPr. Men slik utviklingen har sett ut de siste årene så kommer de nok til å gjøre de enda slankere, så lenge de klarer å beholde/øke både ytelse og batterilevetid.

 

Men på generelt grunnlag så synes jeg det er positivt at de holder seg til to kategorier - portabel vs pro.

Lenke til kommentar

 

Det er isåfall en gledelig nyhet. Den eneste argumentasjonen for å ha 13-tommer, er at det er lettere å ha med seg. Jeg mener at med en reduksjon i rammestørrelse, og effektivisering av arealutnyttelse, som vi har sett med ordinære MacBook nå, så skal det være fullt mulig å ha en 15-tommer ultraportabel som ikke gjør skam på navnet.

 

Dette samtidig som en høster alle fordelene ved et større format. Mulighet for større batteri, bedre høyttalere, bedre mulighet for passiv kjøling om det blir Core m5, og ikke minst skjermen i seg selv - bedre til stort sett alt. Håper bare inderlig ikke at de bytter ut tastaturet til den varianten de har på MacBook, men lar det forbli slik det er med litt dybde å gå på for behagelig skriving. Og retina må på plass.

Har du sett på Samsung Notebook 9 Series 15-tommer?

http://www.digitaltrends.com/computing/samsung-notebook-9-hands-on/

 

Så finnes LG Gram 15-tommer.

 

Ikke at de modellene imponerer stort på skjerm, batteritid eller ytelse, mest vekt.

Ikke bare har jeg sett på den, har eid lillebroren på 13 tommer. Det var fem grunner til at jeg ikke kjøpte tilsvarende maskin igjen.

 

a) blåskjær på PLS-panelet til skjermen. Kraftig sådan.

b) Lusen batteritid etter en kort stund.

c) Samsung selger ikke original lader, og ba meg ta kontakt med en av deres tredjepartsleverandører som kostet helt hinsides.

d) Ble etter et års bruk fryktelig varm i bruk, med stor støvoppsamling.

e) Samsung trakk seg ut av Europa.

 

Det var for all del en god maskin i starten. Men den var ikke bygget for å vare.

 

Nå sitter jeg på en MacBook Air fra 2012. Er i grunn greit fornøyd, med unntak av at batteriet er blitt dårlig, den støyer en del under hard bruk, opplevd ytelse har gått litt ned og jeg føler mangler både i ytelse og skjermstørrelse til mitt bruk. Alle ting som jeg antar og håper blir kraftig forbedret med nye MBA eller MBPr, som jeg akter å kjøpe. :)

Lenke til kommentar

Hadde lyst å kjøpe ny macbook i fjor, men med kun 1 port blir det aaaalt for lite.

Jeg trenger minst 4 porter:
Ladning
Skjerm
2 usb (om jeg har ein usb stick/hd og trenger ein til, for å overføre mellom de eller koble til iphone, f.eks.)

Macbook air har det :) 2xusb, lightning + ladning.

For min sin del, er det uaktuelt å velge om jeg skal koble til skjerm, ladde macbook eller koble til usb.

 

 

Så blir spennande om jeg kjøper nytt macbook eller bytter batteri på min mba

Lenke til kommentar

Hmm, så for meg at det ville være mulig å koble den til Apple sine skjermer, med en adapter til thunderbolt/display port (for så å bruke portene på skjermen). Men virker ikke som om dette er mulig... En Macbook er med andre ord ikke nok om en ønsker å jobbe på større skjermflate. En må ha en ekstra iMac, Hackintosh eller Mac Pro... hvilket er litt latterlig.

Lenke til kommentar

Ikke bare har jeg sett på den, har eid lillebroren på 13 tommer. Det var fem grunner til at jeg ikke kjøpte tilsvarende maskin igjen.

 

a) blåskjær på PLS-panelet til skjermen. Kraftig sådan.

b) Lusen batteritid etter en kort stund.

c) Samsung selger ikke original lader, og ba meg ta kontakt med en av deres tredjepartsleverandører som kostet helt hinsides.

d) Ble etter et års bruk fryktelig varm i bruk, med stor støvoppsamling.

e) Samsung trakk seg ut av Europa.

 

Det var for all del en god maskin i starten. Men den var ikke bygget for å vare.

 

Nå sitter jeg på en MacBook Air fra 2012. Er i grunn greit fornøyd, med unntak av at batteriet er blitt dårlig, den støyer en del under hard bruk, opplevd ytelse har gått litt ned og jeg føler mangler både i ytelse og skjermstørrelse til mitt bruk. Alle ting som jeg antar og håper blir kraftig forbedret med nye MBA eller MBPr, som jeg akter å kjøpe. :)

 

Dette er nye modeller. Notebook 9 på 15.0 tommer vil kun veie 1,36 kilo. (to-kjerner, ikke gfx, 1080p, 256 ssd - men fått kritikk for mangel på baklyst tastatur og at Samsung ikke bruker sine raske ssd-er i den...)

 

Men er enig i at Samungs modeller har hatt middelmådige specs og batteritid til prisen. Har hatt det selv tidligere.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...