Gå til innhold

[Løst] OCZ Trion 100 Series 480 GB SSD søppel?


LMH1

Anbefalte innlegg

Har hatt 2 stk OCZ Trion så langt har fungert bra men har ikke brukt den mere en hva man kaller normalt bruk, til windows 10.

 

Så ja kan være man bør styre unna særlig om man skal lagre viktig data. Takk uansett så vet jeg at denne SSD disken er like lite å stole på som sanforce SSD.

 

:) Bare hyggelig.  :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Man kan aldri stole på noe hardware eller personer. Ta det som utgangspunkt :D

 

Jesus saves, God takes bækkupp  :thumbup:

 

 

 

Finnes det noen andre enn IBAS man kan stole på å legge en slik død SSD i hendene på, annet enn begravelse til sjøs da? Vil liksom ikke gi den til Elkjøp heller. Men, må vel det om jeg vil ha pengene igjen på garanti, kjøpslov..

 

Kontrolleren må jo være ganske fucked, når man ikke får den opp i BIOS en gang?

Endret av G
Lenke til kommentar

Om jeg tør kjøpe SSD igjen, er det kun Intel man kan stole på da, eller? Kan man stole på noen som helst SSD-varianter egentlig?

Intel\Samsung gjerne i bedriftmarkedet, Samsung 840 evo har vel hatt ytelseproblemer men det blir ikke samme som defekt SSD.

 

Alt med firmware kan rote det til, men tror de merkene er generielt trygge vertfall innenfor garantitiden 5 år.

Nå snakker jeg ikke om de som er uheldig med RMA det kan skje uansett.

 

Angående backup hvis controlleren er død er ofte SSD disker sandforce eller samsung kryptert, så spørs det er så enkelt å få backup særlig for normale mennesker, da man må nok lodde ut minnebrikkene uten de ødlegges og sette det inn i en tilsvarende SSD.

 

Skal du kaste den i søpla bør den formatteres først eller ødlegges.

 

Selv bruker jeg SSD mest til operativsystem\Spill og noen programmer, så er begrenset hvor mye data de kan hente ut, bildene\ og andre ting blir ofte lagret et annet sted, i tilfelle windows ikke starter normalt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Skal du kaste den i søpla bør den formatteres først eller ødlegges.

 

 

 

Går jo liksom ikke an å få formattert noe som er helt "hjernedødt". Slegge er jo en form for formattering, og jeg bryr meg ikke om hva minnebrikke-jegere gjør om 500 års tid, da er jeg 6 fot under likevel, om ikke man får livsforlengelse til Rema1000-priser en eller annen gang før en skulle ha tatt sine siste åndedrag  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men over til tema OCZ Trion 100:

Toshiba jobber veldig hardt for å få OCZ navnet opp igjen der de var i gamledager. Jeg er sikker på èn ting, og det er at de ikkje kommer til å ta noen snarveier denne gangen med kvalitet. OCZ var tilnærmet konkurs, da Tohsiba kjøpte dem opp. 

 

Uten å ha testet de nye "OCZ" ssdene, så er jeg rimelig sikker på at de er av solid kvalitet. Noe annet vil være epic fail for Tohshiba, som er rimelig stor på Enteprisemarkedet.

Blir ikke det å skyte Toshiba\OCZ i foten når de kommer med SSD som ikke skulle vært på markedet?

Er bare for å dekke konkurstapet de selger SSD for å bli kvitt gammelt søppel beregnet for kinesiske markedet bruk\kast.

 

Kunne håpet norske myndigher \EU regulering forbyr slik.

Da det ikke bare er svindel, men også ganske miljøskadlig å ikke lage utstyr som er beregnet å vare i 5 år.

 

De burde også vært 1,8" SSD disk istedenfor:

obr929_uvod.jpg

Da det gjør SSD diskene mindre det er mangel på dagens marked.

Lenke til kommentar

Venter å høre hva kjipe supportfolk (fra OCZ) vil si når de åpner sin innboks til neste uke. Står ihvertfall dette nederst på auto-reply.

 

LOL  :rofl:

 

 

 

CONFIDENTIAL COMMUNICATION: This communication including any attached file(s) is CONFIDENTIAL, intended only for the named recipient (s) above and contains trade secrets or other information that is exempt from disclosure under applicable law. Any use, dissemination, distribution or copying of this communication and any file attachments by anyone other than the named recipient (s) is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please immediately notify us by reply electronic mail and permanently delete the original transmission and any attachments from your computer system and any copies of this message and file attachments. Thank you.
Endret av G
Lenke til kommentar

Typisk firmapost opplegg.

 

Hvis du må sende SSD disken til Nederland slik jeg måtte det, pass på de får tydeligjort på tolldokumentene er reklamasjonsak og ikke må betale ny moms på når varen er reparert.

 

Så vær opp på det hvis du ikke få dekket garanti fra butikk.

 

Tok over halv år å få tilbake momsen jeg måtte betale fordi dette ikke ble riktig gjort.

 

Tåpelig de tar med verdien man betalte for 1-2 år siden da slike SSD har falt voldsomt i pris de siste 5 årene.

 

Før betalte man over 1000 kr for 64 GB SSD nå kan man få 480 GB til rundt tusenlappen.

Lenke til kommentar

Spørs om jeg sender den selv. Får vente å se hva OCZ support svarer med av anbefalinger. Dersom data kan reddes ut billig, så ja da er jeg interessert. Om ikke så er vel dyphavet eller Elkjøp rette plassen å få fred og ro eller pengene igjen, alt etter hva man så velger.

 

Jeg har ingen begrep, om hva standarsvar fra OCZ support er på døde SSD'er.

Endret av G
Lenke til kommentar

bump, denne er så god at fortjenere å bumpes. En hver bedriftseiers våte drøm, å vite til en hver tid hvordan man bør drive med "brannslukking". Hele skjermriggen der hos OCZ begynner jo å likne litt på NSA's overvåkning  :wee:

 

Han "avslører" seg jo selv på slutten av video. "Thanks for comming up here and let me show you our customer experience lounge. I really enjoyed showing it of to you, and I hope you enjoyed seeing it. Thanks again for coming"

(with many smirks on his face)

 

 

 

 

 

På den konspiratoriske siden  :wee:

Er jeg blitt et uskyldig offer for kald krigføring. Plant så mye crappy hardware man klarer inn i fiendeterritorie, og vent på hva som skal skje. Billig hardware lokker selv de fattigste nasjoner til bordet. "De" har til og med iscenesatt full utrulling av erstatning om man har kjøpt Shields produkter, slik at de kan rulle ut mer crappy hardware, slik at du skal miste mer data. Er jo bare herlig

 

 

Amerikanerne påførte jo oss finanskrisen, og dollaren står likevel veldig sterkt i dag. Total domination?

Greit med litt finanskrise, fordi da kan man kjøpe opp halve verden etterpå.. </rant ending>

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...