Gå til innhold

Slik ser mediefavoritten Plex ut på Apple TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har brukt denne siden den kom ut, og det er helt uten konkurranse den beste Plex-klienten jeg har hatt. Enkelt og pent grensesnitt, og veldig enkelt å finne det man vil. Masse små niceties i UX.

 

Den siste tiden har jeg også brukt Plex via Chromecast med iPhone, Samsung Tizen-tv, Google TV og PS4, og det er ingen konkurranse engang.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter Plex til Apple 4 automatisk refresh rate?

Dvs. sender den 23,976Hz for filmer i 23,976Hz, 25->25, 30->30, 50->50, 60 for filmer i 60 osv?

 

Kan noen testet dette?

 

 

Fikk svar i et annet forum:
 
---- klipp, klipp, klipp ----
 
Sakset fra kommentar fra engadget review av boksen (http://www.engadget.com/2015/1...
 
It's a shame you didn't mention the fact that the new Apple TV still cannot properly play movies at their native frame rate of 24 fps. I'm a huge Apple fan, but they need to be called out for not including such an important and basic feature on a premium set top box.
 
Any self-respecting movie enthusiast or videophile would never watch movies on this crap. Sadly, the competition (Fire TV, Chromecast, Roku) also inexplicably fail to provide this. The old Boxee Box supported 24p, as does the Nvidia Shield TV. Watching a movie at its native frame rate is so buttery smooth and night and day compared to the juddery mess that results from artificially inserting frames to match a 60 Hz refresh rate. It'd be akin to adding spurious samples to your digital audio files in order for it to match some other sampling rate. It's a joke.
 
---
 
Dette gjør boksen i mine øyne fullstendig ubrukelig for film og europeisk innhold, og alle seriene i HD som vises i 24p.
Dette er et område Apple kunne ha knust de andre boksene på, og da kunne de nesten blitt tilgitt for manglende 4k-støtte.
 
---- klipp end, klipp end, klipp end ----
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant sant,
Jeg har ikke dessverre ikke 4K TV  :(, men jeg vil ikke ha dårligere enn hva jeg er vant til  
På samme måte som jeg aldri vil tilbake til SD TV.

Derfor vil ikke denne boksen fungere for meg.

 

Men jeg forstår at det er mange som ikke bryr seg om sånt (og "heldige" er de).

Endret av TBJ
Lenke til kommentar

Har brukt denne siden den kom ut, og det er helt uten konkurranse den beste Plex-klienten jeg har hatt. Enkelt og pent grensesnitt, og veldig enkelt å finne det man vil. Masse små niceties i UX.

 

Den siste tiden har jeg også brukt Plex via Chromecast med iPhone, Samsung Tizen-tv, Google TV og PS4, og det er ingen konkurranse engang.  

 

Ingen konkurranse angående hva? Kan den spille av Flere formater? Har den flere funksjoner? Høyere oppløsning? Om du sliter med å bruke plex appen på feks ps4 så er det noe som er galt...og da mener jeg ikke med appen.

Lenke til kommentar

Ingen konkurranse angående hva? Kan den spille av Flere formater? Har den flere funksjoner? Høyere oppløsning? Om du sliter med å bruke plex appen på feks ps4 så er det noe som er galt...og da mener jeg ikke med appen.

 

 

Alt kan gjøres på begge, men brukeropplevelsen på Apple tv er latterlig mye bedre enn på de andre plattformene. Det teller. Mye. Å ikke slite er et utrolig lavt mål å ha - jeg vil bli glad av software, ikke bare få gjort det trenger.

Lenke til kommentar

Man skal finne frem også. Men altså, ikke alle bryr seg om kvalitet i brukeropplevelsen. For dem er det stort sett uforståelig at noen velger Apple, siden specsene er dårligere og funksjonene færre. Både på iPhone, Apple TV og  Mac. 

 

Å kalle kvaliteten på brukeropplevelen til plex sin ps4 app noe annet enn ypperlig er for meg uforståelig. Men så starter jeg plex for å se filmer og serier, ikke for å vase rundt i guiet med et glis rundt kjeften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...