Gå til innhold

Derfor kan Valyous død være gode nyheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er er negativt er om Apple og Google er involvert da det bare betyr at enda flere skal suge penger ut av tjenesten. NPC betalingstjenester er forøvrig genialt og ValYou var utrolig lettvint og bra. Om det hadde vært 100% støtte for det hadde jeg kastet bankkortet med én gang.

Lenke til kommentar

Det som er er negativt er om Apple og Google er involvert da det bare betyr at enda flere skal suge penger ut av tjenesten. NPC betalingstjenester er forøvrig genialt og ValYou var utrolig lettvint og bra. Om det hadde vært 100% støtte for det hadde jeg kastet bankkortet med én gang.

I USA er avgiften til Apple ca 1/10 av det som går til kredittkortselskapet. Og i Storbritannia er avgiften Apple tar ennå mindre. Google er som kjent mer interessert i data enn direkte inntekter, så de vil neppe ta mer betalt enn Apple. Så det er klart at en avtale mellom BankAxept og Apple/Google kan ha en langt mindre transaksjonsavgift enn hvis kredittkortselskapene er involvert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at ingen unødvendig aktører bør være involvert. Om man fikk et eget rent "Bank Axept" opplegg ville det være det absolutt beste. Kredittkortselskap bør også så langt som mulig ikke bli involvert. Tror ikke det ville være noe tap uansett å ikke kunne kjøpe varer på kreditt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Poenget er at ingen unødvendig aktører bør være involvert. Om man fikk et eget rent "Bank Axept" opplegg ville det være det absolutt beste. Kredittkortselskap bør også så langt som mulig ikke bli involvert. Tror ikke det ville være noe tap uansett å ikke kunne kjøpe varer på kreditt.

 

Det er jo gitt at løsningene ville fungert like bra uansett hvem som er involvert, som jo er en rar forutsetning å ta ettersom Apple og Google er mye bedre enn Bank Axept på å utvikle gode, brukervennlige løsninger.

Lenke til kommentar

Det er jo gitt at løsningene ville fungert like bra uansett hvem som er involvert, som jo er en rar forutsetning å ta ettersom Apple og Google er mye bedre enn Bank Axept på å utvikle gode, brukervennlige løsninger.

Poenget er jo at som forbruker vil man ikke at masse parter skal være involvert, som alle skal ha sin del av kaken. Man trenger jo ikke akkurat å være rakettforsker heller for å lage en god brukervennlig løsning for betaling. ValYou har/hadde jo en allerede en her i Norge.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Poenget er at ingen unødvendig aktører bør være involvert. Om man fikk et eget rent "Bank Axept" opplegg ville det være det absolutt beste. Kredittkortselskap bør også så langt som mulig ikke bli involvert. Tror ikke det ville være noe tap uansett å ikke kunne kjøpe varer på kreditt.

Unødig aktør: Telenor. De er vel bare med for å kunne ta betalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Unødig aktør: Telenor. De er vel bare med for å kunne ta betalt.

Slik som Apple og Google.

Med en vesentlig forskjell: Telenor er med for å kunne knytte tjenester til SIM-kortet, ved at sim toolkit sender usynlige SMS når tjenesten brukes. Da har Telenor mulighet til å fakturere deg. Det er en tråd her på tek som beskriver en kar som ble belastet tre internasjonale SMS hver gang han brukte bankid på mobil i utlandet, fordi tjenesten altså er knyttet til SMS. Sånne nisser vil vi ikke ha med på lasset.

Lenke til kommentar

 

 

Unødig aktør: Telenor. De er vel bare med for å kunne ta betalt.

Slik som Apple og Google.

 

Med en vesentlig forskjell: Telenor er med for å kunne knytte tjenester til SIM-kortet, ved at sim toolkit sender usynlige SMS når tjenesten brukes. Da har Telenor mulighet til å fakturere deg. Det er en tråd her på tek som beskriver en kar som ble belastet tre internasjonale SMS hver gang han brukte bankid på mobil i utlandet, fordi tjenesten altså er knyttet til SMS. Sånne nisser vil vi ikke ha med på lasset.

 

Altså er jo ingen nyhet eller hemmelighet at man blir belastet mer for å bruke tjenester i utlandet da? Om denne karen ble feilaktig belastet ville han jo selvsagt fått tilbake pengene. (Og om han ikke visste hva slags tjeneste han benyttet/vilkår er det jo hans egen feil) Men jo det er en vesentlig forskjell som du er inne på: Teleaktører er faktisk en del av verdikjeden i en slik tjeneste mens Apple/Google er i grunn helt unødvendige teknisk sett.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@Vice: jeg har ikke finlest markedsføringen av bankid, men jeg tror ikke at teknikken bak tjenesten har blitt nevnt i særlig grad. Moderne markedsføring vektlegger fordelene for kunden, mens bivirkninger og skjulte kostnader i stedet kommer som en overraskelse på kunden. Alle som deltar i en verdikjede vil selvsagt ha sin del av kaka, det er fair, ellers ville ikke ha vært med. Jeg tror det er mye følelser i dette, noen misliker Apple, jeg misliker Telenor.

Lenke til kommentar

@Vice: jeg har ikke finlest markedsføringen av bankid, men jeg tror ikke at teknikken bak tjenesten har blitt nevnt i særlig grad. Moderne markedsføring vektlegger fordelene for kunden, mens bivirkninger og skjulte kostnader i stedet kommer som en overraskelse på kunden. Alle som deltar i en verdikjede vil selvsagt ha sin del av kaka, det er fair, ellers ville ikke ha vært med. Jeg tror det er mye følelser i dette, noen misliker Apple, jeg misliker Telenor.

Så du ønsker bare at selskap du personlig misliker ikke skal være med? Spiller ingen rolle om de har noe der å gjøre eller ikke?? Forstår jeg deg rett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

@Vice: jeg har ikke finlest markedsføringen av bankid, men jeg tror ikke at teknikken bak tjenesten har blitt nevnt i særlig grad. Moderne markedsføring vektlegger fordelene for kunden, mens bivirkninger og skjulte kostnader i stedet kommer som en overraskelse på kunden. Alle som deltar i en verdikjede vil selvsagt ha sin del av kaka, det er fair, ellers ville ikke ha vært med. Jeg tror det er mye følelser i dette, noen misliker Apple, jeg misliker Telenor.

 

Så du ønsker bare at selskap du personlig misliker ikke skal være med? Spiller ingen rolle om de har noe der å gjøre eller ikke?? Forstår jeg deg rett?
Fortell meg litt om hva du mener om Apple og Google, og hvorfor du anser at de er unødige aktører.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...