Gå til innhold

Lenovo slipper syltynn nettbrett-PC med Skylake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin maskin, men skuffende bred ramme rundt skjermen.

 

Enig i det, særlig hvis man ser på XPS-serien fra Dell. Men på denne så kan man ta av skjermen, og da er det også litt greit med litt kant å holde i. Får håpe det kommer en vanlig Yoga med mindre skjermkant. Tar gjerne en i 14" på samme størrelse som nåværende 13.3" Yoga. :)

Lenke til kommentar

 

Fin maskin, men skuffende bred ramme rundt skjermen.

 

Enig i det, særlig hvis man ser på XPS-serien fra Dell. Men på denne så kan man ta av skjermen, og da er det også litt greit med litt kant å holde i. Får håpe det kommer en vanlig Yoga med mindre skjermkant. Tar gjerne en i 14" på samme størrelse som nåværende 13.3" Yoga. :)

Du kan ikke ta av skjermen, men du kan snu den helt rundt om du vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Fin maskin, men skuffende bred ramme rundt skjermen.

Enig i det, særlig hvis man ser på XPS-serien fra Dell. Men på denne så kan man ta av skjermen, og da er det også litt greit med litt kant å holde i. Får håpe det kommer en vanlig Yoga med mindre skjermkant. Tar gjerne en i 14" på samme størrelse som nåværende 13.3" Yoga. :)

Du kan ikke ta av skjermen, men du kan snu den helt rundt om du vil.

 

 

Det står i artikkelen:

Maskinen er altså en bærbar PC med avtagbar nettbrett-del

 

Men du har helt sikkert rett, har en Yoga 2 Pro selv, så regner med at de fortsetter i samme stilen som de har gjort før, det gir mening for meg i allefall. :)

Lenke til kommentar

 

Ny Lenovo maskin med spyware, sier du? Nah.

Hva pokker vet du om det er spyware eller ikke på disse?

 

Hva vet du om hva det er av spyware på noen maskiner? Og selv om det ikke er på maskinen, hvordan vet du at kommunikasjon inn og ut ikke bli overvåket eller at du får spyware?

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
Er dette trollinger, eller følger du ikke med? spyware ble deaktivert et par måneder FØR superfish ble offentlig kjent. https://support.lenovo.com/us/en/product_security/superfish

 

Hva pokker vet du om det er spyware eller ikke på disse?

 

Mm.

 

Sånn bortsett fra at systemer med SuperFish fremdeles ble sendt ut hele veien ut til minimum mars 2015. Etter det, i august 2015, ble det funnet annen software som deler informasjon om brukerens bruk til Lenovo, og andre tredjeparter. Ikke nok med det. Det installerte seg selv gjennom BIOS, så selv om du formaterer harddisken din, kjøper en ny harddisk og installerer Windows fra bunnen av vil dette programmet fremdeles henge med. Nok med det? Nopes. Nå i september er det nok en gang programvare funnet på Lenovo-maskiner som sender informasjon om brukerne til tredjeparter.

 

Så, nei takk.

Lenke til kommentar

Sånn bortsett fra at systemer med SuperFish fremdeles ble sendt ut hele veien ut til minimum mars 2015. Etter det, i august 2015, ble det funnet annen software som deler informasjon om brukerens bruk til Lenovo, og andre tredjeparter. Ikke nok med det. Det installerte seg selv gjennom BIOS, så selv om du formaterer harddisken din, kjøper en ny harddisk og installerer Windows fra bunnen av vil dette programmet fremdeles henge med. Nok med det? Nopes. Nå i september er det nok en gang programvare funnet på Lenovo-maskiner som sender informasjon om brukerne til tredjeparter.

 

Så, nei takk.

 

 

Hvor er kildene på dette? Jeg tviler på at dette er noe lignende SuperFish, da hadde det vært overalt på nettet, akkurat som SuperFish. Jeg vet og om sider som helt klart ikke ville anbefalt folk å kjøpe om de visste noe slikt var på PCen, men ikke et ord om det. Og det er nettsteder som følger svært godt med, og ikke er opptatt av overskrifter ol.

 

Jeg vet hvertfall at det har vært mye beskyldninger mot kinesiske selskaper, slik som Huawei. Noe som er helt grunnløst, og bare for å ødelegge bildet deres, slik at amerikanske og enkelte land i EU og skal kunne klare seg i konkurransen, som de taper. Obama vil ikke bo på et Hilton hotel i NY. Selv om det er operert av et amerikansk selskap, men altså eierne har blitt kinesiske. Samtidig leverte Boeing et spesialbygd fly til den kinesiske statsministeren med mikrofoner installert.

 

Så jeg ville vært både skeptisk til at det er, men og skeptisk hvis det det kommer et par folk som sier det er også. SuperFish er jo helt klart og beviselig, men det at jeg ikke har sett noe lignende for det du skriver, får meg og til å være skeptisk til det.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...