Gå til innhold

Tag Heuers luksus-smartklokke er rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg nesten samme modell klokke som den på artikkelbildet.

 

Vil neppe skifte til en "smart" versjon.

 

Som robertaas sier, den vil være utdatert innen lenge.

 

Men, det er jo mange her i verden som har forferdelig mye mer penger enn meg, så de må da for all del være velkommen til å kjøpe en annen smartklokke enn mannen i gata, hvis de skal se et behov for "smartklokke" fremfor IWC-klokka si.

 

Det som vil være litt morsomt er om de kan bygge det som et mekanisk urverk som lader batteriet, så man slipper å tenke på lading :)

 

(Jeg hadde sony ericsson sin BT-klokke en gang. Morsomt konsept. Men tror jeg holder meg til gammeldags urverk fremover)

Lenke til kommentar

Problemet med slik elektronikk som er i rivende utvikling integrert i denne typen dyre produkter er at det er helt utdatert om 1 år og om 3 år er det antagelig vanskelig å få brukt noen av smart-funksjonaliteten på klokken i det hele tatt.

 

Men en god mekanisk klokke varer deg i mange hundre år. Sykt imponerende mange av dem også.

Lenke til kommentar

Jeg skal klare meg med den klokka jeg har i lomma. Jeg må ha med meg en telefon, så klokke blir bare mer å følge opp.

Klokka vil komme i kategorien "nice to have", men det er fortsatt noe med det at det blir tingene som eier deg dess mer man skal passe på.

Men må du, så må du.

Kanskje draget bli større? Skal ikke kimse av det!

Lenke til kommentar

 

Problemet med slik elektronikk som er i rivende utvikling integrert i denne typen dyre produkter er at det er helt utdatert om 1 år og om 3 år er det antagelig vanskelig å få brukt noen av smart-funksjonaliteten på klokken i det hele tatt.

Men en god mekanisk klokke varer deg i mange hundre år. Sykt imponerende mange av dem også.

 

 

Ja, en god mekanisk klokke er jo nesten like driftsikker som et middels quartz-ur :)

 

AtW

Lenke til kommentar

"En av Tag Heuers konkurrenter i dette segmentet blir for øvrig den italienske luksus-produsenten Gucci, som i mars avduket en eksklusiv smartklokke-modell."

 

Come on. Ikke én klokkeentusiast her i verden vil likestille urmakeriet Tag med klesmerket Gucci. Det blir som å sammenligne Diesel og Rolex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Problemet med slik elektronikk som er i rivende utvikling integrert i denne typen dyre produkter er at det er helt utdatert om 1 år og om 3 år er det antagelig vanskelig å få brukt noen av smart-funksjonaliteten på klokken i det hele tatt.

Men en god mekanisk klokke varer deg i mange hundre år. Sykt imponerende mange av dem også.

 

 

Ja, en god mekanisk klokke er jo nesten like driftsikker som et middels quartz-ur :)

 

AtW

 

Hadde da trodd at du skulle klare å sette pris på et skikkelig mekanisk urverk :p

 

Men ja, som nevnt over så er det store problemet med parring av denne typen ur og smartfunksjonalitet at elektronikken blir utdatert en størrelsesorden eller to fortere enn mekanikken. For mens man med litt vedlikehold kan gi en vanlig Carrera videre til neste generasjon i perfekt stand vil man med den smarte versjonen få spørsmålet om hva i alle dager Bluetooth er og hva det liksom skal brukes til.

Lenke til kommentar

 

 

 

Problemet med slik elektronikk som er i rivende utvikling integrert i denne typen dyre produkter er at det er helt utdatert om 1 år og om 3 år er det antagelig vanskelig å få brukt noen av smart-funksjonaliteten på klokken i det hele tatt.

Men en god mekanisk klokke varer deg i mange hundre år. Sykt imponerende mange av dem også.

 

 

Ja, en god mekanisk klokke er jo nesten like driftsikker som et middels quartz-ur :)

 

AtW

 

Hadde da trodd at du skulle klare å sette pris på et skikkelig mekanisk urverk :p

 

Men ja, som nevnt over så er det store problemet med parring av denne typen ur og smartfunksjonalitet at elektronikken blir utdatert en størrelsesorden eller to fortere enn mekanikken. For mens man med litt vedlikehold kan gi en vanlig Carrera videre til neste generasjon i perfekt stand vil man med den smarte versjonen få spørsmålet om hva i alle dager Bluetooth er og hva det liksom skal brukes til.

 

 

Setter alltid pris på litt morsom mekanikk, men det gjør ikke en mekanisk klokke til noe objektivt godt urverk :)

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...