Gå til innhold

TEST: Marshall Kilburn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå driver jeg å bygger bt-høyttaler selv av en gammel Kurer radio som ligner litt på denne, men når det mislykkes er sikkert denne et av få alternativer. Det er positivt at den ikke høres ut som om den har konstant loudnes påslått og den ytre kvaliteten er høy, men om jeg hadde opplevd spraking i mekanikken ville jeg levert den tilbake. Har hatt ekte Mashall, og de ville ikke benyttet billig Kinamekanikk.

Lenke til kommentar

Jeg har også den uten batteri, og den er virkelig imponerende.

Skikkelig punch i bassen og ren lyd ved rimelig høyt volum klarer den med glans selv i relativt stort lokale. Dessverre er ikke mine medarbeidere helt enig i mitt noe tunge musikkvalg, men pytt pytt :)

 

hvor tung er den? ( den nye har batteri hvor mye ektra vekt blir det?)

Lenke til kommentar

5,1 kg, det er en Marshall Stanmore.

 

Den har derimot ikke noe bærehåndtak, så den er ikke like mobil.

 

Men lyden løsner virkelig når man skrur opp både bassen og diskanten til bortimot maks og den spiller høyt uten å bli grøtete.

Lurer på hvordan Marshall har fått dette til, er bassen prosessorstyrt, kanskje?

Lenke til kommentar

marshal kilburn eller stanmore...hva er å foretrekke?

 

Kommer helt an på hva du skal bruke den til.  Skal du ha den stående på jobben eller arbeidsrommet, er vel Stanmore mest praktisk siden den ikke har batteri og er som Crot sier kraftigere.

Kilburn er jo portabel, så hvis man har tenkt å ha med seg musikk på utflukter er den selvsagt et bedre valg.

Lenke til kommentar

På en så liten enhet har det ikke stort å si om det er mono eller stereo, med mindre man sitter ganske nært rett foran.

Det blir omtrent det samme som å ha med seg en like stor radio. Man bryr seg ikke stort om stereoperspektivet.

 

Det er det som er så synd. Folk vet ikke lenger hva bra lyd er. Man jobber rimelig hardt for å få til ett bra stereo perspektiv når man mikser. Plassere lydene med klang og panorering. Men alt virker som er forgjeves. Som om ingen bryr seg!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå driver jeg å bygger bt-høyttaler selv av en gammel Kurer radio som ligner litt på denne, men når det mislykkes er sikkert denne et av få alternativer.

 

Wow! Det er akkurat det jeg tenker på med min! Har du en DIY-side med prosessen? Bruker du Arduino og/eller Raspberry Pi for å få det til? Veldig interessert i dette, ev lenker til tilsvarende prosjekter

Lenke til kommentar

 

Nå driver jeg å bygger bt-høyttaler selv av en gammel Kurer radio som ligner litt på denne, men når det mislykkes er sikkert denne et av få alternativer.

Wow! Det er akkurat det jeg tenker på med min! Har du en DIY-side med prosessen? Bruker du Arduino og/eller Raspberry Pi for å få det til? Veldig interessert i dette, ev lenker til tilsvarende prosjekter

 

Nope. Titter litt på youtube for inspirasjon, men tenker det skal være helt enkelt, billig og beholde originalt utseende. Trenger ikke mer enn av/på bryter. Står med 15 W TDA7297 amp ("monofiserer" stereosignalet), BT lydreciever, step-down converter og 14,4 V verktøybatteri pr i dag. Ser nå etter en bedre 5 * 7 tommers (originalhull) fulltonehøytaler, samt billige 18650 lipo-celler for intern lading.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne nylig, og som nevnt i denne testen så opplevde jeg svært skuffende lyd via minijack fra telefonen (z3 compact). Derimot når jeg byttet over til lyd fra en Chromecast Audio så var kvaliteten upåklagelig. Kanskje dette kan være tilfellet for det anmelder opplevde og? Noen andre som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...