Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - RandiA - 45mm f/2.8


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Takk, takk for kommentarer. I dag er det storm og regn - så kameraet har best av å være inne.

 

Bilde 2 – 2.Oktober: Storm og regn i dag

21858374156_299b31e10b_z.jpg

Exif: 1/30- f/4.0 - ISO 400

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7

 

Så det ble innefotografering - alternativer:

 

 

21884553755_7f97a39409_z.jpg

21263431663_8a8ed55aff_z.jpg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisan Randi. Har hørt rykter om været i Trøndelag (skal selv oppover i kveld eller i morgen, håper det har gitt seg da). Åpning i kjent stil. Friske farger og sylskarpt, og står til årstiden selvfølgelig.

 

Dagens likte jeg svært godt, her har du tråkket litt ut av det vante, men likevel fått med deg både planter og vær. Meget bra.

Lenke til kommentar

Det var et uvanlig regnværsbilde i dag (2. oktober), spreke farger og morsomt at du aner vegetasjonen gjennom vindusruten..

Roar så fuktig ut på bilde 2, godt å holde seg inne i slikt vær. Spoiler 1 viser litt av styrken til Roar også.

Takker for kommentarer - det var en kraftig storm, og mye regn - verst litt lengre nord - men tenk i dag på Worldwide Photowalk var det flott vær, sol ble det etter hvert også, og vindstille. Vi var heldig med den.

Lenke til kommentar

Jeg var på Scott Kelby's Worldwide Photowalk i dag, passet på å bruke 45mm'n mest - sannelig fant jeg en plante på walk'n også

 

Bilde 3 – 3.Oktober: Asters novi belgii

21729403950_b689c78b72_z.jpg

Exif: 1/250 - f/4.5 - ISO 160

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7

 

Kunne vel brukt denne/disse - Det er Studenter-UKA - oppmuntringer I Høyskolebakken - Oktoberfest

 

 

21928075721_f7865cd4b8_z.jpg

 

21730275620_cdc196ff03_z.jpg

 

 

Lenke til kommentar

Asters novi belgii er i blomst her i Hellas nå også, men min er en annen sort, uansett gir det fine motiver. Desverre er mitt objektiv lite egnet til blomsterfotografering, så jeg får nøye meg med dine, men det er jo ikke så ille! Vakkert eksemplar.

Takker, Jorun - du har mange muligheter med det objektivet du har valgt. Merket det på Worldwide Photowalk i går at jeg hadde mine begrensninger ja. Denne macro'n er mest for nærfotografering hjemme.

 

Fint bilde! Jeg likte de brune rundt godt faktisk, det er ofte litt "kjedelig" med blomst og kun grønt grønt grønt rundt.

Takk skal du ha, Juliess - enig med deg. Jeg prøver å få plantebilder så nær naturen som mulig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...