Gå til innhold

Oktoberfest 2015 - RandiA - 45mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal hit, kan du kanskje slenge deg med Scott Kelby en snar-omgang, det er faktisk brukbar værmelding.

 

Jeg skulle ikke riktig så langt nord, bare så vidt nord for Røros. Været var ikke det helt store på søndag akkurat, regnet kom og gikk. Men det stadige værskiftet er jo bra for fotomulighetene.

 

Bilde 3: Pussig med den ensomme astersen omgitt av visne blomster. Hvorfor er bare denne i blomst tro? "De visne" gir en fin innramming.

 

Bilde 4: Kledelige dråper på Det "blå teppet".

 

Bilde 5: Sterke filolett-farger. Hagen din må være et fyrverkeri hvis denne også kommer derfra.

 

Bilde 6: Jeg synes stor blender gjorde seg bra her. Harmonisk og fint bilde. Bryggene var også et bra alternativ.

Lenke til kommentar

Om du skal hit, kan du kanskje slenge deg med Scott Kelby en snar-omgang, det er faktisk brukbar værmelding.

Jeg skulle ikke riktig så langt nord, bare så vidt nord for Røros. Været var ikke det helt store på søndag akkurat, regnet kom og gikk. Men det stadige værskiftet er jo bra for fotomulighetene.

 

Bilde 3: Pussig med den ensomme astersen omgitt av visne blomster. Hvorfor er bare denne i blomst tro? "De visne" gir en fin innramming.

 

Bilde 4: Kledelige dråper på Det "blå teppet".

 

Bilde 5: Sterke filolett-farger. Hagen din må være et fyrverkeri hvis denne også kommer derfra.

 

Bilde 6: Jeg synes stor blender gjorde seg bra her. Harmonisk og fint bilde. Bryggene var også et bra alternativ.

 

Du far sagt det du, k.n.b - 5: Den er fra "hagen" ja, dvs - akkurat denne står i krukke ved inngangsdør.

 

Bilde 6; artig "gaveide".. fargefint..

Takk, takk, smort1....

 

Enig, 'fin gaveide'

Det var så mye sol da jeg tok bildet, at jeg var ikke sikker på om jeg fikk med skiltet - så jeg ble faktisk positivt overrasket da jeg fikk det inn på PC'n

Lenke til kommentar

Lekker rose, skarp og fin mot den myke bakgrunnen

God variasjoner hos deg, som vanlig. Liker godt nr. 2 - helt klart innevær :)

Takk. Takk for kommentarer.

 

Ikke særlig i mood for fotografering i dag - men det ble et regnvått, rett utenfor.

 

Bilde 9 – 9.Oktober:  Calamintha grandiflora

post-92574-0-41690500-1444417391_thumb.jpg

Exif: 1/100 - f/4.5 - ISO 400

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8

Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7

Lenke til kommentar

Bilde 7: Litt færre byggkorn enn Bjørn Åge hadde i sitt "Sahara-bilde", det er vel ikke så mye annet som er likt heller for så vidt. Det virker som oppløsningen er høy både i kamera og objektiv, siden de tynne snerpene er så bra gjengitt. Den mørke bakgrunnen gir også en god kontrast her.

 

Bilde 8: Vet ikke hva man kan forvente, men denne var i særdeles godt hold i alle fall. Superskarpt der det er skarpt.

 

Bilde 9: Gigantisk fargekontrast, blomstene formelig popper ut av det grønne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...