Gå til innhold

Dette er dopingmidlene som ESL bannlyser fra turneringene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis E-Sport ønsker å bli sett på som en sport må de ha de samme reglene som andre idretter!

Altså så gjelder WADA sine regler.

De er også redd for privatlivet til deltagerne.....?

Hva i all verden er det for noe tull!

Spyttprøver?? Urinprøver er da mye mer relevant, eller?

Så har vi bruk av THC.... Joda det er vel strengt talt ikke prestasjonsfremmende, men ønsker de å ha en haug med steine unge "ravene" rundt?

Vet at de ikke skulle tillatte det under selve arrangemange men det skjer vel ikke eller?

Lenke til kommentar

" De banlyser bruk av det delvis legaliserte rusmiddelet under arrangementene, men vil ikke slå ned på bruk utenfor turneringsdagene. "

 

Merkelig.

 

 

Pro-spillere bør nok etterleve strengere krav enn de som er fremsatt av ESL nå.

Forstår godt deres litt forsiktige tilnærming.

 

Fra sporten ellers har slike doping-resultat det med å lekke. Lekkasjer som at "Lag XXX fikk påvisst flere spillere med postive prøver cannabis" vil nok raskt skade lag og spillere. Sponsorer som jobber i mange markeder hvor dette er ulovlig vil nok foretrekke rusfrie spillere. Og når ESL går foran, er det nok ikke lenge til lag-organisasjonene selv innfører dopingtester. Lagene er neppe tjent med at laget som sendes blir diskvalifisert pga doping.

Lenke til kommentar

Så har vi bruk av THC.... Joda det er vel strengt talt ikke prestasjonsfremmende, men ønsker de å ha en haug med steine unge "ravene" rundt?

Vet at de ikke skulle tillatte det under selve arrangemange men det skjer vel ikke eller?

 

Ettersom det er forbudt å bruke i konkurranse, så blir det jo ikke noe av at noen "raver" steine omkring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så har vi bruk av THC.... Joda det er vel strengt talt ikke prestasjonsfremmende, men ønsker de å ha en haug med steine unge "ravene" rundt?

Vet at de ikke skulle tillatte det under selve arrangemange men det skjer vel ikke eller?

Ettersom det er forbudt å bruke i konkurranse, så blir det jo ikke noe av at noen "raver" steine omkring.

 

Som en liten anekdote så kan jeg nevne snowboarderen Ross Rebagliati. Han var den første som vant et OL-gull i snowboarding. Så fant de THC i systemet hans.

Han blei sporenstreks fratatt medaljen sin. Han anket avgjørelsen da THC ikke sto på WADA sin liste over forbudte stoffer.

Han hadde en klar sak og fikk medaljen tilbake. I samme omgang sørget de for å "rette opp feilen" og forby det så noe slikt ikke kunne skje igjen.

Ross Rebagliati driver i dag en nettbutikk som selger vannpiper med det treffende navnet "Ross' Gold".

Har du 24 000$ til overs så selger han en også en i 24 karat gull. :wee:

http://rossgoldglass.com/product/24-carat-gold-water-pipe/

 

EDit: To be fair så er den bare gullbelagt.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Hvis E-Sport ønsker å bli sett på som en sport må de ha de samme reglene som andre idretter!

Altså så gjelder WADA sine regler.

De er også redd for privatlivet til deltagerne.....?

Hva i all verden er det for noe tull!

Spyttprøver?? Urinprøver er da mye mer relevant, eller?

Så har vi bruk av THC.... Joda det er vel strengt talt ikke prestasjonsfremmende, men ønsker de å ha en haug med steine unge "ravene" rundt?

Vet at de ikke skulle tillatte det under selve arrangemange men det skjer vel ikke eller?

Spyttprøver er faktisk bedre enn urinprøver bl.a. pga at de da har 100% kontroll på at prøven faktisk kommer fra rett person.

 

Men hovedproblemet slik jeg ser det er at de innfører dette før de får på plass en organisasjon som jobber for spillernes rettigheter og for å beskytte de.

 

Men sjansen er nok stor for at dette bre er en PR-kampanje fra ESL sin side. At de bare vil kjøre tilfeldige tester, og ikke følger "standarden" om å alltid teste vinnere er ett klart tegn på dette.

Endret av Zicos
Lenke til kommentar

 

" De banlyser bruk av det delvis legaliserte rusmiddelet under arrangementene, men vil ikke slå ned på bruk utenfor turneringsdagene. "

 

Merkelig.

 

 

Er egentlig ikke merkelig i det hele tatt, siden det verken kan håndheves og i tillegg er lovlig i visse land.

Var ikke det jeg sa var merkelig, det som er merkelig er at de sier at en ting er ulovlig UNDER TURNERINGEN, men det er umulig å sjekke om jeg har fått i meg THC i dag, for 2 dager siden eller for 15 minutter siden, så hvordan skal de håndheve det?

De kan ikke, for de kan ikke bevise om det er intatt NÅ, eller i GÅR, og I GÅR var kanskje utenfor turneringstid...

Lenke til kommentar

Var ikke det jeg sa var merkelig, det som er merkelig er at de sier at en ting er ulovlig UNDER TURNERINGEN, men det er umulig å sjekke om jeg har fått i meg THC i dag, for 2 dager siden eller for 15 minutter siden, så hvordan skal de håndheve det?

De kan ikke, for de kan ikke bevise om det er intatt NÅ, eller i GÅR, og I GÅR var kanskje utenfor turneringstid...

Joda. Det er nettopp det de tester etter. THC metabolisreres ganske raskt. Har du THC i spyttet har du røyka -veldig- nylig. Har du røyka for to dager siden er det bare metabolittene igjen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...