Gå til innhold

Dusjen som skal revolusjonere dusjingen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvor vanlig er det her hjemme med dusjhode som er fastmontert i veggen slik denne krever for å kobles på?

Den krever slik type eksisterende dusjhode

shower-head.jpg

 

Men det er vel denne eller dusjkabinett som er mest vanlig her på berget?

Oras-Eterna-dusjarmatur-m-dusjsett-3V-m-

 

Det ser no ut på bildet som man kan justere høgda på den øverste delen. Då er det vel egentlig godt nokk for dei fleste. Eg har sjøl et sånt haue som man kan ta av, men det er jo ekstremt sjelden eg faktisk gjer det anna enn i starten for å unngå å bli spruta ned med kaldt vatten.

Lenke til kommentar

Bidè i dusjen?
  
 

Har en slags slik funksjon på dusjen min allerede.
Når jeg skrur på "tåka" føles det som jeg ikke får puste siden det er vann over alt.
Nei...holder meg til den gamle gode varianten.

 

Et forholdsvis godt poeng, om man er redd for legionella. Vil tippe at man inhalerer mer vann med tåkedusj. Spredningsvei har vist seg å være i nettopp dusjer. Men, det har blitt utviklet egne rørsystemer som tar høyde for at bakterien skal ha minst mulig steder for opphopning.

 

Et annet poeng jeg selv ønsket å ta opp er dette med avleiringer (kalkoppbygging). Slike sparedusjer (som jo ikke er noen stor nyhet) i seg selv har så små dyseåpninger at det skal lite til før strålen ikke er som ny lengre. Det har jo vært sparedusjforsøk i offentlige anlegg, og min erfaring med slikt er at det føles avkjølende og at det ikke gir noen slik effekt som skribent beskriver i artikkelen (med å holde bedre på varme).

 

Dessuten er massasjedusjer ofte utformet med liknende dysehøyde. Så dette ser ut til å være en ikke-nyhet, sånn totalmessig. Eneste nyvinning må evt. være vannbesparelsen, men jeg er nå usikker på om det er noen stor bonus med denne kickstarteridéen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...