Gå til innhold

Augustfest 2015 - Jorun T - Blanda drops


Anbefalte innlegg

Nivå: Pinglet kandidat

Utstyr: Olympus E-M10 pluss det jeg har med av optikk

Utfordring: Ta bilder daglig. Godt å få et spark i baken, har vært plaget av fototørke siste 1 ½ måned, etter en intensiv økt i Armenia i juni.

 

Befinner meg igjen i nord-Hellas fram til 16 august, deretter i Norge. Det blir en blanding av dokumentering av det som skjer her i et kriserammet Hellas, nærgående planteportrett og det jeg måtte snuble borti ellers.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. august - Anna

 

Naboen er ute og fisker hver morgen i båten Anna, han har laget et sinnrikt system med diger manuell, hjemmelaget vinsj. August er normalt den travleste feriemåneden her, heldigvis er det sjelden plagsomt mye folk her, men i år er det påfallende lite folk å se. Folk flest har ikke råd til å feriere, og selv bilutgiftene fra Thessaloniki og hit (ca 1 times kjøring) blir for mye.

 

20046337250_2e61b8f8ef_z.jpg

Anna.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

 

PS. Det er jeg som sydde soltaket til båten i fjor, heldigvis holder det i år også.

Lenke til kommentar

Det var en flott farkost, på en fin strand - og velkomponert bilde.

 

 

2. august - det likte jeg godt. God komp, og interessant bakgrunnsinfo... :)

 

 

Pen solnoppgang. Bildet av Anna er interessent - bakgrunnsinfo gjorde seg.

Takker alle tre for innspill, synes situasjonen er såpass spesiell her nå at litt ekstra info kan være nyttig.

Lenke til kommentar

3. august - ja, her var det minsanten litt av hvert.. , og blåfargen i spoiler er jo lekker..  :)

 

He,he...bra fanget, og bra trøkk på de madrassene ja..... :yes:

 

Som vanlig artig med hverdagsbilder (i positiv forstand) fra Hellas, det krydrer hverdagen!

Takk til alle tre, det blir litt vill blanding og mange hopp og sprett, men slik er hverdagene her

Lenke til kommentar

4. august - Russelia equisetiformis

 

Noe norsk navn har ikke denne rare buskveksten,  har aldri sett den i Norge heller, men på engelsk og gresk blir den kalt korallblomst (bl. annet). Den er ikke så enkel å fotografere, særlig i sterk vind, som i dag, og det er egentlig lite detaljer i de korallrøde blomstene, men det er mengder av dem og den trives godt i dette klimaet. Opprinnelig en plante fra Mexiko og Guatemala

 

 

20289671312_c9ebd197ec_z.jpg

P8040419 Russelia equisetiformis.jpg by Jorun Tharaldsen, on Flickr

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...