Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mazda-tråden [les førstepost]


Anbefalte innlegg

Mazda_Logo.png



Dette er en tråd der du kan bli kjent med bilmerket, diskutere nyheter, ditt siste kjøp, eller annet generelt rundt Mazda

* Hold en hyggelig og saklig diskusjon
* Diskusjon skal i hovedsak dreie seg om Mazda
* Respekter andre sine meninger, man trenger ikke alltid å være enige
* Trenger du hjelp til å feilsøke eller fikse bilen din så kan du bruke teknisk-forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=134
* Ellers så gjelder forumets Retningslinjer her også. :)

Mangler det en tråd om ditt favoritt-merke, så kan du sende PM til Gavekort, eller lage din egen tråd og kopiere denne førsteposten.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Har et crush på Mazda 3 selv. Nye modellen ser veldig bra ut originalt også. Mazda er inne i en veldig god periode, må jeg si.

De måtte bare bli kvitt Ford og dermed få lov å lage sine egne platformer med eget design og filosofi. Gleder meg til å prøve nye MX-5. Lurer på om den er sammenlignbart med min 21 år gammle RX-7.
Lenke til kommentar

Prøvekjørte CX-3 for ca 1mnd siden, og det endte i bestilling. 2L bensin (150hk), CVT-automat, 4x4 og optimum utstyrspakke. Crystal White farge, samt avtagbar trekkrok. Forespeilet levering i august. Litt irritabelt at man ikke kan bestille med soltak, men slik er det altså på norske/nordiske utgaver. 

 

Førsteinntrykket av bilen var imidlertid meget godt, til den prisen. Veldig forseggjort interiør og eksteriør. Pen å se til, god å kjøre og helt grei komfort. Litt "japansk" størrelse på setene bare, men det er nok en vanesak... Og bilen er liten, men det er ikke noen overraskelse (litt mindre enn en VW Golf).

Lenke til kommentar

Det stemmer. Er veldig enkelt å sette seg opp en ønsket modell på mazdas hjemmesider hvis man vil se. Ingen vanskelige tilvalg heller.. :)

Var noe helt annet da jeg kjøpte BMW i3. Brukte lang tid på å finne ut hva alt med akronymer og annerledesnavn var for noe, og om det var noe jeg i det hele tatt trengte. Greide å gå glipp av tonede ruter på den... Med Mazda har du kun tre utstyrspakker å velge mellom, samt de forskjellige motoralternativene, drivverk og farge inn- og utvendig. Lett!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Vi fikk vår i november i fjor. Bestilte vel i juli, tror jeg. Meget pen bil, og mye (små)bil for pengene. Bestilte 150hk 4x4 med høyeste utstyrsnivå, perlemorhvit med offroad-deksel på fanger frem og bak. Trekkrok og midtarmlene, samt dørkmatter var også en av tilvalgene vi tok med.

 

Fått testet på skikkelig vinterføre også nå, og den er meget stødig med god fremkommelighet. Samboer føler seg trygg i den i tillegg, så da er det jo en perfekt "konebil" i så måte. :p

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...