Gå til innhold

Snowden: –iPhone har hemmelig spionprogramvare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok dette finnes på de fleste mainstream operativ system nå om dagen, kanskje med untak av Linux (ikke android). Får å unngå overvåkning er det nok best og ikke ha en mobiltelefon i det hele tatt, selv en "dumbphone" kan bli brukt får å spore deg, noe som er meget skremmende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Dette er ikke bare innebygd i operativsystemer. Mer eller mindre avansert form for overvåking gjøres via, nettleseren, via søkemotorer og via nettsteder.

Les mer ...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Edward Snowden...har du gått tom for penger så du må få litt oppmerksomhet igjen? Litt sånn som Vollvik.

 

Eller reklame fra Russland om at de har fått fatt i en teknisk kyndig fyr? USA kapret vel DVD John?

Lenke til kommentar

"Det nylig lekkede GCHQ-dokumentet er for øvrig fra 2010, og det spørs om iPhone er et like lett bytte i dag. Som vi meldte i oktober i fjor har den nye krypteringsløsningen som ble lanserte med iPhone 6 gjort at FBI tok til orde for lavere sikkerhet for å gi etterforskere mulighet til å avlytte telefonene."

 

Hvorfor skulle amerikanske overvåkingsmyndigheter plutselig ha begynt å si sannheten? De ønsker vel at folk skal tenke "Åååh, jeg velger iPhone, fordi den er så sikker, det har til og med FBI sagt, og jeg har jo litt skumle planer som jeg ikke vil at de skal vite om..."

 

Forøvrig har jeg svært vanskelig for å tro at koreanske, japanske, og særlig kinesiske produsenter, ville levert produkter med et operativsystem som inneholdt bakdører til amerikanske myndigheter.

Lenke til kommentar

Tror nok dette finnes på de fleste mainstream operativ system nå om dagen, kanskje med untak av Linux (ikke android). Får å unngå overvåkning er det nok best og ikke ha en mobiltelefon i det hele tatt, selv en "dumbphone" kan bli brukt får å spore deg, noe som er meget skremmende.

 

Hvorfor skulle ikke det være tilfellet for Linux?

Lenke til kommentar

Uansett hva man velger av telefoner, PCer eller lignende, så kan man ikke overlate sikkerheten 100% til leverandørene. Man er faktisk selv ansvarlig for store deler av egen sikkerhet.

 

En ting er innebygde bakdører, men like skummelt er ukjente sårbarheter som både statlige og ikke minst kriminelle kan benytte. Personlig er jeg mer redd for den siste gruppen - men tiltakene bør fungere mot begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Forøvrig har jeg svært vanskelig for å tro at koreanske, japanske, og særlig kinesiske produsenter, ville levert produkter med et operativsystem som inneholdt bakdører til amerikanske myndigheter.

 

Tenker du på Nord Korea? For øvrig er vel Japan og USA allierte.

 

For eksempel har amerikanerne mye å lære fra japanerne når det gjelder fil overføring.

 

De burde samarbeidet tettere til oss forbrukernes beste.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Han knekket vel også noen produkterkoder, google video om jeg ikke husker feil.

 

Men det ville ikke være vanskelig for en som fikk se den åpne c++ koden og knekke det produktet.

 

Jeg har testet noen disassemblere, blant annet V-communications sin. Jeg vet ikke om det firmaet eksisterer i dag.

 

Mye kan knekkes via en god disassembler. Blant annet har (hadde??) Emabarcadero (tidligere Borland) sin C++ builder innebygd reverse engineering av exe filer.

 

Det er sikker mye mer vanskelig i dag med reverse engineering av GUI programmer med mye overhead til operativsystemet enn det var i DOS dagene.

 

Ved hjelp av kvante datamaskiner skal det heller ikke være umulig å knekke de hardeste krypteringsalgoritmer.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

 

Edward Snowden...har du gått tom for penger så du må få litt oppmerksomhet igjen? Litt sånn som Vollvik.

Eller reklame fra Russland om at de har fått fatt i en teknisk kyndig fyr? USA kapret vel DVD John?

DVD John teknisk kyndig? Han laget bare en GUI...

 

 

Ja, nei, DVD-jon er nok en teknisk ukyndig fyr, han vet knapt hvordan man bruker nettbanken....

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og de som lager nettbanken vet knapt hva de lager. Flere banker har beskjed på hjemmesiden om at den og den nettleseren ikke kan brukes.

 

Det er heller ikke konsistent bruk av kodebrikken på tvers av nettsteder.

 

Programmert i java? Er det sikkert? Kanskje DVD John holder seg unna nettbanken.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Edward Snowden...har du gått tom for penger så du må få litt oppmerksomhet igjen? Litt sånn som Vollvik.

 

Ganske smålig å komme med en slik kritikk av en person som i praksis har "ofret hele sitt gamle liv" for å få fram det han mener er viktig.

 

AtW

 

Ja, han tar seg sikkert veldig nær av det.

Lenke til kommentar

 

Tror nok dette finnes på de fleste mainstream operativ system nå om dagen, kanskje med untak av Linux (ikke android). Får å unngå overvåkning er det nok best og ikke ha en mobiltelefon i det hele tatt, selv en "dumbphone" kan bli brukt får å spore deg, noe som er meget skremmende.

Hvorfor skulle ikke det være tilfellet for Linux?

 

Man kan aldri vite, men all koden kan bli lest av andre, så det er vanskligere å putte noe inn i kernelen.

 

also Linus

Lenke til kommentar

"Det nylig lekkede GCHQ-dokumentet er for øvrig fra 2010, og det spørs om iPhone er et like lett bytte i dag. Som vi meldte i oktober i fjor har den nye krypteringsløsningen som ble lanserte med iPhone 6 gjort at FBI tok til orde for lavere sikkerhet for å gi etterforskere mulighet til å avlytte telefonene."

 

Hvorfor skulle amerikanske overvåkingsmyndigheter plutselig ha begynt å si sannheten? De ønsker vel at folk skal tenke "Åååh, jeg velger iPhone, fordi den er så sikker, det har til og med FBI sagt, og jeg har jo litt skumle planer som jeg ikke vil at de skal vite om..."

 

Forøvrig har jeg svært vanskelig for å tro at koreanske, japanske, og særlig kinesiske produsenter, ville levert produkter med et operativsystem som inneholdt bakdører til amerikanske myndigheter.

 

Jaha, du tror det du, her tok nok "hatet" ditt mot Apple over for en del av fornuften.

Hvem lager Android som disse produsentene bruker???

 

http://www.nydailynews.com/news/world/nsa-hack-smartphones-report-article-1.1449203

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jaha, du tror det du, her tok nok "hatet" ditt mot Apple over for en del av fornuften.

Hvem lager Android som disse produsentene bruker???

 

http://www.nydailynews.com/news/world/nsa-hack-smartphones-report-article-1.1449203

 

 

NSA can hack data on iPhone, Blackberry and Android phones: report New documents outline how the NSA and British counterpart GCHQ cracked security measures installed by manufacturers. The accessible data reportedly includes contacts, call lists, SMS traffic, notes and location information.

 

Hva er den revolusjonerende nyheten? Jeg leste ikke hele artiklen så fortell meg det.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...