Gå til innhold

Dauer alle plantene dine? Da kan denne potta være redningen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvordan folk og planter klarte seg før i tiden.
Kan det være så jævlig vanskelig å fylle litt vann en gang i uka eller noe sånt?

Gå til nærmeste vann kran, finn noe å ha vann i, fyll vann, gå bort til plante, tøm vann oppi potta, tada, mission complete, var det vanskelig?
Nei, det var ikke det.

Lurer noen ganger på hvor dum å hjelpesløs man egentlig trenger å være eller bli.

Men det er jo sikkert genialt for de som har litt for mye penger å ikke helt veit hva de skal gjøre med de pengene.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan folk og planter klarte seg før i tiden.

Kan det være så jævlig vanskelig å fylle litt vann en gang i uka eller noe sånt?

 

Gå til nærmeste vann kran, finn noe å ha vann i, fyll vann, gå bort til plante, tøm vann oppi potta, tada, mission complete, var det vanskelig?

Nei, det var ikke det.

 

Lurer noen ganger på hvor dum å hjelpesløs man egentlig trenger å være eller bli.

Men det er jo sikkert genialt for de som har litt for mye penger å ikke helt veit hva de skal gjøre med de pengene.

 

Eller for folk som ikke er like flinke som deg til å huske på å vanne. Men jeg vil nok ikke strekke den så langt og kalle meg eller samboer'n min for hverken dum eller hjelpesløs fordi vi glemmer å vanne en plante.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan folk og planter klarte seg før i tiden.

Kan det være så jævlig vanskelig å fylle litt vann en gang i uka eller noe sånt?

 

Gå til nærmeste vann kran, finn noe å ha vann i, fyll vann, gå bort til plante, tøm vann oppi potta, tada, mission complete, var det vanskelig?

Nei, det var ikke det.

 

Lurer noen ganger på hvor dum å hjelpesløs man egentlig trenger å være eller bli.

Men det er jo sikkert genialt for de som har litt for mye penger å ikke helt veit hva de skal gjøre med de pengene.

Får se om du er like flink til å vanne plantene når du har 3 småunger, 1 hund, 1 katt samt en kone:). Begge i full jobb, unger som skal gjøre lekser og kjøres til trening m.m. Lage middag når du kommer hjem fra jobb. Når det først roer seg ned i huset, er det ikke akkuratt plantene du tenker først på.

Men, du er vel en guttunge som bor hjemme hos mamma enda;)

Derfor har jeg hjemmeautomasjon som tar seg av dette, samt mye annet:)

Endret av Mr_Tiger
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uff ja, du har mange gode unnskyldninger der, jobb 7 dager i uka og trening 7 dager i uka, å nei vent, i Norge så fins det noe som heter helg, oi sann, ny oppfinnelse det.

Ja, livet ditt er nok så stressende at vanne en blomst 1 gang i uka eller 1 gang hver 14 dag er nok utrolig vanskelig å få til.

Hvorfor i det hele tatt ha noe man ikke klarer å ta seg av.

 

 

Å nei, jeg blir så butthurt av spydige stikk *cry*.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Vi glemmer selv å vanne noen av våre planter, og noen ganger vanner vi for mye. Noen tørster ihjel og andre drukner. Kan vel ikke skylde på annet enn oss selv. Vi er rett og slett ikke flinke nok til å huske. Og andre ganger skyldes det at vi ikke vet nok om hvor mye vann planten trenger.

Lenke til kommentar

Uff ja, du har mange gode unnskyldninger der, jobb 7 dager i uka og trening 7 dager i uka, å nei vent, i Norge så fins det noe som heter helg, oi sann, ny oppfinnelse det.

Ja, livet ditt er nok så stressende at vanne en blomst 1 gang i uka eller 1 gang hver 14 dag er nok utrolig vanskelig å få til.

Hvorfor i det hele tatt ha noe man ikke klarer å ta seg av.

 

 

Å nei, jeg blir så butthurt av spydige stikk *cry*.

Er ikke stressende å vanne en blomst i det heletatt.

Men, det er ikke alle som er like flinke blomster-finn som deg vettu, så det er ganske fort gjort og glemme en blomst.

Lenke til kommentar

Når man har planter, enten det er grønnsaker eller blomster utendørs, så klarer det seg så mye bedre. Er det en tørr sommer, så er det enklere å komme på å vanne disse plantene, enn det er å skulle vanne potteplanter 365 dager i året.

 

Dessuten så har naturen og det dype og kompleks oppbyggede jordsmonnet mye å si for at det går bedre utendørs, framfor i "Sahara" / "Niagara-fallet" potteplantelivet. Størrelsen på klumpen med jord har vel også noe å si, som omslutter røttene. Dessuten skal man vel også måtte ta hensyn til å bytte om på jord på sånne potteplanter.

 

Nei, gi jobben til eldre pensjonerte kvinnfolk. De har de grønneste fingre.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan folk og planter klarte seg før i tiden.

Kan det være så jævlig vanskelig å fylle litt vann en gang i uka eller noe sånt?

 

Gå til nærmeste vann kran, finn noe å ha vann i, fyll vann, gå bort til plante, tøm vann oppi potta, tada, mission complete, var det vanskelig?

Nei, det var ikke det.

 

Lurer noen ganger på hvor dum å hjelpesløs man egentlig trenger å være eller bli.

Men det er jo sikkert genialt for de som har litt for mye penger å ikke helt veit hva de skal gjøre med de pengene.

 

Newsflash, potteplanter døde i hopetall "før i tiden".

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...