Gå til innhold

TEST: Probox2 EX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne testen synes jeg ikke holder mål! Her finner du en bedre! Og med et annet UI!



Antennen ser mye større ut på bildet en det den faktisk er.

 

Android TV boksen har mye dårligere spesifikasjoner!

 

MiniX X8 er ikke "samma greia" De sliter foreløpig med masse bugs i firmware, scorer langt dårligere på AnTuTu testen, og har en fjernkontroll som ikke rekker denne til knærne! Bugs i firmware har forsåvidt MiniX slitt med på X8 siden i juli uten å klare og ordne det. De påstår det er "amologic sin feil" Det merkelige er at andre med samme hardware ikke har de samme problemene.....

Endret av Just_in_case_666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud...hva er dette for en søppel-test?

Såvidt innom hva den er laget for, men fokuserer på spill og AnAnTu?

Dårligste testen av et produkt jeg har lest på årevis.

Produktet har enorme muligheter til å vise media via Live-tv og annet innhold i xbmc(Kodi), Netflix, radio osv osv.

Den tar eksterne harddisker via usb (med NTFS også ja) og lar seg kontrollere via tlf/nettbrett og mye mye mer enn jeg gidder skrive her...

Anbefales å google for SERIØSE tester på nett...og se bort fra dette makkverket!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har hatt diverse "Kina tvboxer" opp igjennom de siste 2 årene. Alle tvboxer som mini x5, minix7 og minix8 kan kjøpes billigere på både ebay og DX.com og ingen har fungert bra, mye buggs og gammel firmware. Etter at jeg kjøpte meg chromecast er ingen av de i bruk. Selv om de har bedre og flerere muligheter en chromecast. Apple sin er til og med et bedre alternativ enn disse boxene, og det sier en som aldri har hatt en ios/Apple eller aldri har vil kjøpe det. Så minn anbefaling er chromecast, selv om de egentlig ikke kan sammenlignes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt diverse "Kina tvboxer" opp igjennom de siste 2 årene. Alle tvboxer som mini x5, minix7 og minix8 kan kjøpes billigere på både ebay og DX.com og ingen har fungert bra, mye buggs og gammel firmware. Etter at jeg kjøpte meg chromecast er ingen av de i bruk. Selv om de har bedre og flerere muligheter en chromecast. Apple sin er til og med et bedre alternativ enn disse boxene, og det sier en som aldri har hatt en ios/Apple eller aldri har vil kjøpe det. Så minn anbefaling er chromecast, selv om de egentlig ikke kan sammenlignes.

 

Merkelig at du skulle nevne disse boksene. Har hatt alle sammen jeg også, og de fungerer utmerket! De er faktisk blant de beste på markedet. De er kjent for lite bugs, og at de er stabile! Men de forutsetter selvfølgelig at man har et minimum av teknologisk innsikt! Man må oppdaterer firmware. Noe MiniX forsåvidt gjør "automagisk" bare man klikker på "oppdater" på sine siste bokser. Grunnen til at du kjøper de billigere hos diverse leverandører er sikkert for å spare penger, og da får man gjerne med gammel firmware. Men skal man ha en Android Mini PC i hus bør man virkelig kunne oppdatere firmware. Alle seriøse merker kommer med ny og bedre firmware med jevne mellomrom! Dette for å gjøre boksene mer stabile, raskere, kompatible med nye apper osv. Men når du i tillegg anbefaler produkter du aldri har hatt, ja da blir det vanskelig å ta deg seriøst! Noen passer sikker chromecast bedre for, men det blir litt som å sammenligne motorsykkel og bil... Det er to helt forskjellige produkter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig test ja! Forstår ikke hvorfor de mest innlysende ting er utelatt. Dette er vel mer en omtale en test...

Ting jeg savner i testen.
UI, det nevnes ingenting om at man kan bytte UI på denne boksen (de fleste andre lignende produkter også) til ren Android, med noen tastetrykk. Da kan man skreddersy utseende slik man vil ha det. Eller man kan bruke en annen launcher om man vil. Disse lastes enkelt, og stort sett gratis ned fra Google play store. Men nok om UI.

Har både denne, MiniX X7, X8 og noen litt eldre produkter. Dette er uten tvil min favoritt. Grunnen til det er at dette er den raskeste av disse boksene pr i dag. Den har også en fjernkontroll som er overlegen alt annet jeg har testet. Før brukte jeg som regel trådløs mus, når bruker jeg fjernkontrollen. Som også kan brukes i spill. Men jeg spiller ikke veldig mye. Så det er ikke så viktig for meg. Men at den har airmouse funksjon og fungerer svært godt i XBMC gjør at jeg liker den!

Det jeg nevner her er stort sett det samme på alle slike Android media senter. Men foretrekker som sagt Probox2

Det som er viktig for meg er alt det andre jeg bruker den til. Der kan jeg nevne at jeg har flere hundre TV kanaler, inkludert alle skandinaviske, over 100.000 radiokanaler fra hele verden. I tillegg har jeg konstant tilgang til tusenvis av filmer via diverse apper. De jeg pr i dag bruker er Netflix, Viaplay, Showbox, NRK sin app til Live TV og arkiv, NTV (sistnevnte koster penger) . På grunn av dette har jeg denne som eneste enhet koblet til TV og surroundforsterker. Kjører passthrough på lyden rett i forsterker med egen digital kabel. Det gjør at jeg får lyd som er god nok for meg i Spotify og andre ting jeg bruker til musikk. Jeg bruker også XBMC som gir meg et bortimot ubegrenset utvalg av lyd/bilde. Også her har jeg tilgang til en enorm mengde live kanaler og filmer.

Det nevnes heller ikke at det ligger over 1 million apper man kan kaste ned fra google play. Alt fra ting relatert til UI, til Angrybirds, andre spill og mye nyttige apper.

Ser flere nevner at de vil vente på Google sin boks. Forstår rett og slett ikke hvorfor... Etter hva jeg har lest om den, så har den dårligere hardware en både MiniX X8 og Probox2 EX. Men der kan kanskje andre forklare litt? Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg der altså. Selv om jeg tviler på det....

Probox2 har også lovet at de kommer med oppdatering til Android 5.0, så jeg føler meg at produktet er et produkt for fremtiden. Når det gjelder pris, så koster denne omtrent det samme som MiniX X8, som den forsåvidt slår i test, og mediabokser det er naturlig å sammenligne den med. De som vil sette seg mer inn i dette finner haugevis med info om disse Android boksene på nett. Det er utrolig mange som driver med dem, og er mer en villig til å dele info om både det ene og det andre. Og det finnes massevis av egne forum for dette. Personlig kjenner jeg ve knapt nok en eneste person som har sett vår i bruk som ikke har kjøpt seg en selv. og det ble ikke mindre av det etter at jeg kastet ut dekoderen. Sparer noen kroner hver mnd, og har bedre utvalg en noen gang! :) Dette er utvilsomt fremtiden når det gjelder media. At den heller ikke har vifte gjør den totalt lydløs. Det liker jeg!

Ser også at det ikke nevnes noe om surfing. Hos oss er denne ofte i bruk til å lese aviser på nett, på TV skjermen. Samtidig kan vi selvfølgelig ha på radio eller Spotify. Jeg finner også stor glede i å teste ut diverse apper og tillegg i XBMC. Det er muligens fordi jeg over snittet interessert i dette. Av og til brukes den også for en rask tur på Facebook, sjekke e-post og lignende.

Endret av Just_in_case_666
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk den virkelig anbefalt produkt?

 

Horrible UI, fjernkontroll så virkelig billig ut og ikke minst alt for dyr. Vil anbefale folk å vente til Android TV boksene begynner å rulle ut.

Dette ER jo en Android TV boks! Men du tenker kanskje på Google sin Tv boks?

Hvorfor vil du anbefale folk å vente, hva er bedre med det produktet?

Så vidt jeg har klart å lese meg til er de ikke noe bedre, heller motsatt, og alle bruker de Android.

Men opplys meg gjerne. Mye mulig det er noe jeg ikke har fått med meg....

 

Ang. UI, alle som har holdt på litt med Android vet at dette tilpasser man enkelt selv!

Endret av Just_in_case_666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med strømmetjenester?

Fungerer Sumo, Viaplay, Dplay osv på denne boksen?

 

Dette er vel noe av det viktigste å teste?

Tv2 Sumo fungerer pr i dag, så vidt jeg vet, ikke på en eneste Android boks. Men TV2 jobber med saken.

Det samme gjelder forsåvidt HBO. Eller det vil si det fungerer på noen firmware, men ikke alle.

Disse fungerer på de aller fleste, og også denne:

-Netflix

-Viaplay

-Showbox

-NTV

-XBMC som gir deg tilgang til ENORME mengder TV/Musikk/Film

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...