Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

å få barn mot fars ønske


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen menn har kanske svært gode grunner til å ikke ønske seg barn/flere barn. Er det da riktig av kvinnen å beholde det?

 

Selvfølgelig er det riktig av kvinnen og beholde barnet.

 

Men det er noe jeg syntes er litt rart, noe jeg liksom ikke får helt svar på

 

Det er kvinnene som bestemmer om barnet skal fødes eller aborteres, Men om mannen i et slikt tilfelle har legitime grunner eller absolutt ikke lyst til og ha et barn har han ikke noe han skulle sagt. Om graviditeten var en ulykke så er menn fortsatt ansvarlig selvom de som sagt ikke har lyst på barn men kvinnen velger og føde uansett.

 

Ja begge har vært del i og skape dette barnet men kun 1 person velger hva som skal skje videre, En mann i dette tilfellet har ingen ting han skulle sagt. Enten så får du håpe på det beste eller begynne med barnebidrag.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle en mann som ikke ønsker seg barn ha sex uten prevansjon?

 

Jeg kan forstå ett argument som at det skulle blitt ulovlig for kvinner å lyve om prevansjon, men menn har da ett ansvar selv om å ta de nødvendige steg for å forsvare sine egene interesser.

 

Desverre slik det er i dag er det bare idioti å la prevansjon og samtykke være ansvar man deler med kvinnen, som mann bruker du prevansjon hvis du ikke ønsker barn og du har bevis for samtykke hvis du ikke vil bli tiltalt for voldtekt.

 

Å klage på kvinner grunnet problemer med lovverket bringer oss ingen steder.

Lenke til kommentar

Noen menn har kanske svært gode grunner til å ikke ønske seg barn/flere barn. Er det da riktig av kvinnen å beholde det?

 

Er barnet allerede født så er det etisk veldig problematisk å ta livet av barnet selv om det er uønsket. Snakker vi om et ufødt foster så må kvinnen selv kunne vurdere hvorvidt det er riktig å bære frem barnet. Her står selvsagt ikke far uten innflytelse. Hva han mener påvirker morens valg i vesentlig grad.

Endret av EternalSunshine
Lenke til kommentar

Selv om kvinnen bærer frem barnet, og det er uønsket fra far sin side, så er det ikke sikkert du ikke vil ha noe med barnet å gjøre når det er født.

 

Er du i et forhold nå med barnemor?

 

Her i huset er yngstemann et ikke planlakt barn, min mann ville vi sku ta abort, men det klarte jeg ikke.

Og han angrer ikke idag på barnet, som han sier selv, barnet betyr alt for han... Men dog så hadde vi vært sammen 7år og hadde barn fra før..

Lenke til kommentar

Man er ikke far bare fordi man får barn, eller kanskje jeg heller skal si at man ikke er pappa bare fordi man har barn?

 

Nå er det engang slik at det er kvinnen som går gravid og da er det hennes kropp og hun som velger om hun vil ta abort eller ikke. Det kan sikkert ses på som urettferdig, men man er to om å ha sex og to om det som skjer. Man må passe på å beskytte seg så godt man kan som en start.

 

Det å si at det burde være dødsstraff for "horer" som krever renter for et knull synes jeg er å ta det litt langt. Jeg regner med at du ikke mener at barnemoren faktisk var en hore ;)

 

Du sier at du har skrevet en tråd for å få ut frustrasjoner, men du skriver svært lite om hvordan du havnet i denne situasjonen og hvorfor du er så frustrert utover det at du føler at du har blitt prakket på et lite barn.

 

Må tilstå at jeg synes litt synd i barnet også. Det beste hadde nok vært om barnemor fant seg en ny som var villig til å adoptere dette barnet, så ville det løst saken for alle parter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man er ikke far bare fordi man får barn, eller kanskje jeg heller skal si at man ikke er pappa bare fordi man har barn?

 

Nå er det engang slik at det er kvinnen som går gravid og da er det hennes kropp og hun som velger om hun vil ta abort eller ikke. Det kan sikkert ses på som urettferdig, men man er to om å ha sex og to om det som skjer. Man må passe på å beskytte seg så godt man kan som en start.

 

Det å si at det burde være dødsstraff for "horer" som krever renter for et knull synes jeg er å ta det litt langt. Jeg regner med at du ikke mener at barnemoren faktisk var en hore ;)

 

Du sier at du har skrevet en tråd for å få ut frustrasjoner, men du skriver svært lite om hvordan du havnet i denne situasjonen og hvorfor du er så frustrert utover det at du føler at du har blitt prakket på et lite barn.

 

Må tilstå at jeg synes litt synd i barnet også. Det beste hadde nok vært om barnemor fant seg en ny som var villig til å adoptere dette barnet, så ville det løst saken for alle parter.

 

Det å vær far er også en juridisk bindelse, som er ganske dyr.

Lenke til kommentar

I slike relativt klare saker er jeg for å innføre juridisk/formell abort:

(Det samme burde også være mulig for mor, om hun kan gå med på å bære frem men ikke vil beholde)

 

Den som ønsker barnet signerer og tinglyser at ingen krav, økonomisk eller sosialt, kan gjøres gjeldene overfor den andre biologiske forelder. Dette burde innføres og administreres av rettsystem/nav i samarbeid.

Betingelse må være at den som ønsker ansvarsfraskrivelse melder klart fra om dette innen abortfristen går ut, så den andre parten kan ta stilling til det før denne tar valget sitt. Dette forutsetter selvsagt at alle parter er opplyst om at det eksisterer en graviditet, dersom ikke mor opplyser far bør det settes en kort frist fra han blir informert som han må bestemme seg innen.

Lenke til kommentar

I slike relativt klare saker er jeg for å innføre juridisk/formell abort:

(Det samme burde også være mulig for mor, om hun kan gå med på å bære frem men ikke vil beholde)

 

Den som ønsker barnet signerer og tinglyser at ingen krav, økonomisk eller sosialt, kan gjøres gjeldene overfor den andre biologiske forelder. Dette burde innføres og administreres av rettsystem/nav i samarbeid.

Betingelse må være at den som ønsker ansvarsfraskrivelse melder klart fra om dette innen abortfristen går ut, så den andre parten kan ta stilling til det før denne tar valget sitt. Dette forutsetter selvsagt at alle parter er opplyst om at det eksisterer en graviditet, dersom ikke mor opplyser far bør det settes en kort frist fra han blir informert som han må bestemme seg innen.

 

Vell, slik er det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...