Gå til innhold

Vil politianmelde om noen bøyer iPhone i butikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der kom også amobil med den "offisielle" apple bortforklaringen. Consumerapport tester styrken på en helt annen plass enn der iphone er rapportert svak. Skal poste en link senere i dag som viser hvordan, i dette tilfellet, apple bruker store ressurser på å tåkelegge problemstillingen. Jeg er overhode ikke i tvil om at ip6+ har ett punkt som vil bøye under svært svake ytre påvirkning. Punktet er under volumknappen, der den innvendige forsterkningen avsluttes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eplehuset og Elkjøp sier det ikke er et problem da må det jo være sånn. Nå er det vel I reell bruk man kan se om dette er et problem og ikke tester I benk man kan justere akkurat som man vil. Andre telefoner tåler å ligge i lommen og mishandles uten å få varige skader. Det har vel så langt ikke vært tilfelle ned 6+. Vi får se etter hvert hvor stort problemet er, men de kommer garantert til å stive neste versjon bedre. Dette er jo en av svakhetene aluminium har kontra plast. Det fjærer ikke tilbake men får formen den presses til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Ingen som påstår at det er svada at den bøyer seg med håndkraft. Det jeg ikke tror noe på er at så himla mange har lagt den i lomma si og så tatt den ut av lomma bøyd uten noe påvirkning.

 

At telefonen bøyer seg bare ved å ligge i ei lomme tror jeg fint lite på.

 

Med tanke på hvor aktive en del iPhonekritikere (Les Androidfans) er til å slenge dritt om etthvert epleprodukt skal det mye til for at jeg tror at disse ikke er ganske så fabrikerte "hendelser".

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hva beviste den videoen? At den bøyer seg når du prøver å bøye den? Det er ingen som har tvilt på det. Men at den bøyer seg bare ved å ha den i lomma...

Lenke til kommentar

Den beviser at ip6 plus har en design feil som gjør den svært utsatt for deformering ved volumkontrollen, og at Apple prøver, og delvis lykkes, å påvirke media til å bagatellisere hele problemstillingen. De som fokuserer på problemet blir bannlyst i all fremtid fra å motta pre lanseringer, slik at de kan publisere tester på et tidlig tidspunkt. Si meg, hvem stoler du mest på? De som snakker apple opp etter ryggen for ikke å bli bannlyst, eller de som publiserer uavhengige tester, basert på dokumentert fakta? Eller sagt på en annen måte; hvilke type tester er vi som forbrukere mest tjent med?

Endret av newnick
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Dokumentert fakta? Mener du slik som da Amerikanske medier rapporterte at Saddam Hussein hadde masse vis av masseødeleggelsesvåpen? Det var også dokumenterte fakta.

 

Ingen påstår her at Apple er uten feil eller at de ikke benytter hersketeknikk, men dette vinkles dithen at det kun er Apple som benytter dette og at alle som ikke tror på alt en kritiker sier om Apple er noen tullinger som ikke kan tenke selv. Mitt eget selskap som er et av Norges mest populære og respekterte selskaper bruker hersketeknikk over en lav sko for å det som de vil.

 

Men å svelge rått det som kommer på YouTube fra Amerikansk media blir litt for naivt.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg nyskjerrig. Hvilket selskap er Norges mest respekterte og populære selskap? Og hva mener du med å skrive "mitt eget selskap? Er du hovedaksjonær, eller ansatt?

Å dra sammenligninger med storpolitikk er glimrende. Men ser du hvem som er usa her? De som roper ut kritikk mot apple, eller apple som med sin arroganse og maktmissbruk påvirker pressen til å skrive i sin favør?

Tror du alle youtube videoene er en sammensvergelse mot apple? Leste sågar en som mente det var Samsung som stod bak? Note 4 har blitt avslørt med en stor åpning mellom skjerm og rammen, på noen eksemplarer. Prøver samsung da å fornekte dette, selv om det er, som med ip6 sin svakhet, vist eksempler på diverse nettsteder gjentatte ganger? Nei, de anerkjenner problemet og jobber med en løsning. Hadde apple gjort det samme, hadde bendgate vært historie nå...

Lenke til kommentar

Det mest utrolige her er hvor mange som skal uttale seg om at dette med at den bøyer seg bare er svada, eller "storm i et vannglass".

 

Man skal virkelig elske et produkt om man overhodet ikke klarer å se at den er dårlig laget når den bøyer seg med håndkraft.

 

Det nærmer seg flaut å lese.

 

Ja, helt utrolig når uavhengige tester viser at det er svada og storm i et vannglass:

http://www.consumerreports.org/cro/news/2014/09/consumer-reports-tests-iphone-6-bendgate/index.htm

http://www.squaretrade.com/press/iphone-6-earns-best-score-ever-iphone-6-plus-not-far-behind

 

Jeg skulle vel klart å bøye og ødelegge de fleste smarttelefonene som har blitt topprangert av Amobil de siste par årene, med håndkraft, hvis jeg gikk inn for det...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...