Gå til innhold

– Smartklokker vil ta helt av innen to år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En stilren, designet klokke som i hovedsak bare er en klokke, men som også kan vise inkommende samtaler, kalender hendelser, alarmer, sms og epost. - rett og slett gi informasjon. Ingen full facebook opplevelse, men kanskje vise inkommende facebook meldinger. - Klokker skal jo tross alt bare informere. Det hadde vært fantastisk. - Jeg ser for meg Moto 360 strippet for masse funksjoner og dermed bedre batteritid.

JEG TROR at om de smartklokkene som finnes i dag hadde fjernet Pulsmålere, GPS, accellerometre og annet sånn tull og holdt seg til bare varslingene som jeg nevnte over, så hadde den holdt flere dager lengre enn dagens modeller gjør. Det er jo sånne ekstra unødvendig tull som trekker strøm ?

 

Eller er det bare jeg som syns disse ekstra funksjonene er tull?

Endret av seppo-
Lenke til kommentar

En stilren, designet klokke som i hovedsak bare er en klokke, men som også kan vise inkommende samtaler, kalender hendelser, alarmer, sms og epost. - rett og slett gi informasjon. Ingen full facebook opplevelse, men kanskje vise inkommende facebook meldinger. - Klokker skal jo tross alt bare informere. Det hadde vært fantastisk. - Jeg ser for meg Moto 360 strippet for masse funksjoner og dermed bedre batteritid.

 

JEG TROR at om de smartklokkene som finnes i dag hadde fjernet Pulsmålere, GPS, accellerometre og annet sånn tull og holdt seg til bare varslingene som jeg nevnte over, så hadde den holdt flere dager lengre enn dagens modeller gjør. Det er jo sånne ekstra unødvendig tull som trekker strøm ?

 

Eller er det bare jeg som syns disse ekstra funksjonene er tull?

 

Helt enig. Vil jeg ha pulsmåler, kobler klokka seg heller til et bt4-pulsbelte. Så fjern funksjoner. En ukes batterilevetid er drømmen!

Lenke til kommentar

 

 

Bruker ikke klokke. Synes det er irriterende.

Kan ikke skjønne hva man skal med en smartklokke.

Samme her. Og det er det største problemet med smartklokker, etter utseendet. Hvem bruker klokke (armbåndsur) i utgangspunktet?

De aller fleste...

 

 

Ikke i min omgangskrets, men det hadde vært interessant om noen hadde data på det, altså hvor stor prosent av folk som bruker armbåndsur i disse dager?

 

AtW

Lenke til kommentar

Den største grunnen for meg vil være å kunne styre spotify. Svare på anrop eller se sms er også greit.. Jo, og se på klokka :p. Men hørt at moto 360 så er batteri tiden ned i ca 7 timers levetid med lite bruk.. og det er ikke aktuelt. Man kommer ikke igjennom en arbeidsdag med det. Men får se ann og vente om det stemmer før man vurderer noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...