Gå til innhold

HTCs Windows-mobil på vei mot Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Høres spennende ut! Ingen som tør å tippe på en pris?

Mitt første bud er mellom fem og seks tusen, som Android-utgaven. MEN: det er en WP-telefon og det finnes ikke marked for så dyre WP-telefoner. Jeg tipper rundt 4.500, som er prisen på toppmodellene til Nokia. Med dagens status for WP er det få som vil legge ned enn det i en WP-telefon.

Lenke til kommentar

 

Høres spennende ut! Ingen som tør å tippe på en pris?

Mitt første bud er mellom fem og seks tusen, som Android-utgaven. MEN: det er en WP-telefon og det finnes ikke marked for så dyre WP-telefoner. Jeg tipper rundt 4.500, som er prisen på toppmodellene til Nokia. Med dagens status for WP er det få som vil legge ned enn det i en WP-telefon.

 

Enda en grunn til å kjøpe WP-telefoner med andre ord: Man får gode telefoner billigere. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Høres spennende ut! Ingen som tør å tippe på en pris?

Mitt første bud er mellom fem og seks tusen, som Android-utgaven. MEN: det er en WP-telefon og det finnes ikke marked for så dyre WP-telefoner. Jeg tipper rundt 4.500, som er prisen på toppmodellene til Nokia. Med dagens status for WP er det få som vil legge ned enn det i en WP-telefon.

Foruten at 80%+ av markedet egentlig har liten forståelse for konseptet OS på en telefon, og handler ord de har hørt, iDings, Galaxy, Samsung, Android osv. AKA det folk rundt dem har. I tillegg kommer anbefalinger fra butikkansatt til.

 

For sistnevntes del virker det som de fremdeles ikke tørr å anbefale WP fullt ut, og at dette hovedsakelig bunner i applikasjoner.

 

Jeg tror ikke det har så mye med å ikke ville betale for WP, som at folk ikke har peiling på hva WP en gang er.

 

Min gamle far ødela sin WP telefon. Han dro på Expert og fikk beskjed om at det ikke ville lønne seg å reparere, og ble anbefalt ny telefon. Men da hans gamle WP var en Samsung, ble han også anbefalt ny Samsung, greit nok det. Det var bare det at han ikke skjønte en dritt når han kom hjem og slo den på. Tosken i butikken hadde solgt ham en android mobil.

 

I de lavere prissegmentene er WP populær, men her kjøper man gjerne det billigste som finnes, fremdeles for mange uten noen formening om OS. Det er bare tilfeldig vis slik at man med Lumia 520 etc får mye telefon for pengene.

 

Etter hvert som flere får WP, kanskje i hovedsak Nokia/MS telefoner, kan vi se at ord som Lumia blir noe folk i omgangskretsen merker seg, og dermed kjøper.

 

Mine foreldre kjøpte WP telefoner fordi jeg bruker det. Hadde jeg brukt Android nå hadde de nok kjøpt det.

Lenke til kommentar

 

 

Høres spennende ut! Ingen som tør å tippe på en pris?

Mitt første bud er mellom fem og seks tusen, som Android-utgaven. MEN: det er en WP-telefon og det finnes ikke marked for så dyre WP-telefoner. Jeg tipper rundt 4.500, som er prisen på toppmodellene til Nokia. Med dagens status for WP er det få som vil legge ned enn det i en WP-telefon.

Tja, Lumia 930 er blandt ti på topp hos Telenor.... Syns din påstand er litt vel kategorisk. Selvsagt vil den ikke selge som Android versjonen, men jeg tror det er en del som vil ha den. Husk at WPs andel i Europa ligger rundt 10 % om dagen. Og at de mange 520 eierne kan komme til å oppgradere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...