Gå til innhold

PODKAST: Retro Crew


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sierras adventure spill var utrolig bra for sin tid, jeg husker jeg brukte utrolig mye tid på policequest, kingsquest og Larry på Amigaen. Jeg var nok litt for ung for jeg kom aldri særlig langt men spillene ga meg allikevel bedre engelskopplæring enn skolen noen gang klarte.

Husker enda dan dagen min kristne mor fant huskelappen jeg hadde laget til larry hvor jeg hadde skrevet ned ord som condom, whiskey og whore. Du kan trygt si jeg hadde store forklaringsproblemer og foreldrene mine ble plutselig interessert i hva jeg egentlig gjorde på Amigaen:)

 

Men, questspillene sin tid har vært og dradd igjen. I motsetning til Lucasarts spillene så føles Sierras spill utrolig utdatert ut i dag. Selv KQ5-6 gir en bitter smak i munnen når jeg prøver å spille de igjen.

KQ5-6 kunne kanskje fungert i en oppusset versjon, men resten av spillene bør egentlig bare ligge begravet.

Lenke til kommentar

Sierras adventure spill var utrolig bra for sin tid, jeg husker jeg brukte utrolig mye tid på policequest, kingsquest og Larry på Amigaen. Jeg var nok litt for ung for jeg kom aldri særlig langt men spillene ga meg allikevel bedre engelskopplæring enn skolen noen gang klarte.

Husker enda dan dagen min kristne mor fant huskelappen jeg hadde laget til larry hvor jeg hadde skrevet ned ord som condom, whiskey og whore. Du kan trygt si jeg hadde store forklaringsproblemer og foreldrene mine ble plutselig interessert i hva jeg egentlig gjorde på Amigaen:)

 

Men, questspillene sin tid har vært og dradd igjen. I motsetning til Lucasarts spillene så føles Sierras spill utrolig utdatert ut i dag. Selv KQ5-6 gir en bitter smak i munnen når jeg prøver å spille de igjen.

KQ5-6 kunne kanskje fungert i en oppusset versjon, men resten av spillene bør egentlig bare ligge begravet.

 

Hahaha dritbra historie om Larry. Alle har minner om det spillet :)

Lenke til kommentar

Husker jeg spilte et av King's Quest-spillene. Fant et gullegg. Kom til en hytte med noen fattige folk som ba om hjelp. Tenkte, gull er bra, så ga dem egget. De sa at det var ikke det de trengte, men tok imot. Jeg ble forvirret. Kunne ikke få tilbake egget. Gikk videre. Traff et troll eller noe som krevde gull. Var screwed. Hadde ingen save. Ragequit.:D

Lenke til kommentar

Det første Larry-spillet (den fulle tittelen var vel Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards) er vel fremdeles det eneste Sierra-spillet jeg faktisk har spilt ferdig. Spilte det på en sliten IBM XT i grønt og svart (inntil min far dro med hjem en gammel CGA-adapter, og jeg kunne nyte det i gloriøs firefargemodus).

 

I hvor stor grad det har bidratt til mitt moralske forfall kan man lure på (jeg var vel 10-11 på den tiden), men på den positive siden så lærte jeg ganske mye engelsk av å måtte navigere meg gjennom det noe krøkkete tekstgrensesnittet.

 

Husker jeg spilte et av King's Quest-spillene. Fant et gullegg. Kom til en hytte med noen fattige folk som ba om hjelp. Tenkte, gull er bra, så ga dem egget. De sa at det var ikke det de trengte, men tok imot. Jeg ble forvirret. Kunne ikke få tilbake egget. Gikk videre. Traff et troll eller noe som krevde gull. Var screwed. Hadde ingen save. Ragequit. :D

Jo takk, kjenner den. En av grunnene til at jeg ikke har spilt så mange Sierra-spill var den irriterende tendensen til å låse deg fast hvis du glemte å gjøre ting. Jeg husker jeg og en kompis prøvde å spille gjennom Larry 3, og etter mye om og men fant ut at vi satt fast fordi vi på starten av andre akt (når du bytter over til å spille som dama) hadde glemt å ta med en strømpebukse ut av leiligheten (som det selvsagt ikke var mulig å komme tilbake til). Og ja, vi hadde selvfølgelig overskrevet alle savene fra så langt tilbake. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...