Gå til innhold

Toyota integrerer Nexus 7-nettbrett i bilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor nevne CarPlay og ikke Android Auto?

 

Denne artikkelen gir da intrykk av at det er dette prosjektet som skal være fremtiden til Android i bilen..

 

og hvis en klikker på CarPlay artikkelen så står det der om Google projected mode og at det er dette som skal konkurrere mot Appple sin løsning. (det er en litt eldre artikkel dog )

 

Kunne kanskje vært greit å nevne Android Auto noen sted her?

 

https://developer.android.com/auto

www.openautoalliance.net

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skuffende om det egentlig er bare en dockingstasjon til Nexus 7.

 

Jeg har selv installert Nexus 7 i min bil (fastmontert), hvor nettbrettet er koblet opp direkte mot bilens hjerne(slik at jeg kan lese av feilkoder, hastighet, motor RPM osv..), samtidig som jeg kan bruke alle knappene på rattet til og styre nettbrettet (alt fra app kontroll til volume osv).

Har også tilgang til begge dashkameraene mine (bak\forran) fra nettbrettet (live view, og opptak som er lagret), + FM Radio om det skulle være nødvendig.

 

Nettbrett i bil er kult, om man vil gjøre det nogenlunde ordentlig. :)

Lenke til kommentar

Dette virker som en fornuftig anvendelse for Nexus 7. Som frittstående brett er Nexu 7 nesten ubrukelig. Det er visstnok feilkonstruert mht jording noe som gjør at touch-skjermen virker dårlig med mindre brettet er tilkoblet lader eller annet utstyr via USB.

 

lurer på hvor du har det med touch skjermen fra. Jeg har hatt de 2 siste nexus 7 nettbrettene privat, og har aldri opplevd det du skriver her. Vi har også noen nexus 7 2013 modellen som vi bruker i jobben, og heller aldri har opplevd noe slikt

Lenke til kommentar

 

Må ikke all elektronikk i biler være SAE/IEC-sertifisert?

Godt mulig det, men dette er vel ekstrautstyr. Ikke fastmontert som du ser. :)

 

 

Slotter du i den selv så trenger den ikke det, men mener at alt utstyr fra motorkontrolleren til vindusheis må være sertifisert. Enten har de fått Nexus 7 sertifisert, eller så bullshitter de oss eller så er mine antakelser feil. Det kan godt være det sistnevnte, men det virker litt merkelig mtp. de strenge kravene de setter til bil.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

Skuffende om det egentlig er bare en dockingstasjon til Nexus 7.

 

Jeg har selv installert Nexus 7 i min bil (fastmontert), hvor nettbrettet er koblet opp direkte mot bilens hjerne(slik at jeg kan lese av feilkoder, hastighet, motor RPM osv..), samtidig som jeg kan bruke alle knappene på rattet til og styre nettbrettet (alt fra app kontroll til volume osv).

Har også tilgang til begge dashkameraene mine (bak\forran) fra nettbrettet (live view, og opptak som er lagret), + FM Radio om det skulle være nødvendig.

 

Nettbrett i bil er kult, om man vil gjøre det nogenlunde ordentlig. :)

 

Hvilken bil?

Lenke til kommentar

 

Skuffende om det egentlig er bare en dockingstasjon til Nexus 7.

 

Jeg har selv installert Nexus 7 i min bil (fastmontert), hvor nettbrettet er koblet opp direkte mot bilens hjerne(slik at jeg kan lese av feilkoder, hastighet, motor RPM osv..), samtidig som jeg kan bruke alle knappene på rattet til og styre nettbrettet (alt fra app kontroll til volume osv).

Har også tilgang til begge dashkameraene mine (bak\forran) fra nettbrettet (live view, og opptak som er lagret), + FM Radio om det skulle være nødvendig.

 

Nettbrett i bil er kult, om man vil gjøre det nogenlunde ordentlig. :)

Hvilken bil?

 

Min?

 

Suzuki Grand Vitara 2006 modell. Du kan lese mer om prosjektet mitt i signaturen forøvrig.

 

Mitt første prosjekt var i 2012 med Galaxy Tab 2

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1480086

 

Så denne gangen har det blitt Nexus 7

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1541840

Lenke til kommentar

 

Det gjelder selvfølgelig den siste Nexus 7 2013. Den første Nexus7 oppfører seg eksemplarisk. Den siste har være vanskelig å bruke til mange ting fordi skjermen til tider ikke reagerer som den skal. Jeg kjøpte den primært for å bruke den til fjernstyring av en lydmikser, og til dette formålet er nexus7-2013 bare pålitelig når den er tilkoblet lader eller en jordet computer via usb. Applikasjoner for å teste respons op android touch-skjermer bekrefter at det er dårlig respons, og det er lange diskusjoner om emnet på xda-developers-forumet for dette spesifikke brettet. Mange opplever samme problem uten at ASUS har løftet en finger for å hjelpe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...