Gå til innhold

The Pirate Bay får ansiktsløftning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visst det er frivillige som jobber med siden, så kunne de ha filtrert ut uploadere som skriver 1080P på videoer som er 800P å Stereo lyd. Går til topp 100 listen å finner bare YIFI videoer som som ikke er 1080P selv om han skriver at det er det å kun stereolyd.

 

At de ikke er 1080p har jo med aspektet på filmen å gjøre. 1920x1080 er 16:9 format. Ingen kinofilmer som er i 16:9. De er stort sett i 2.39:1 som gir ca 1920x800.

Lenke til kommentar

YIFY gjør en god jobb ingen tvil om det. Han er vel en av de største uploaderene pr i dag.

Kvaliteten på filmene ser jo bra ut på en laptop, men på en 50" TV blir det ikke like bra. Han laster jo opp både "720P" og "1080P" på samme filmene, så skulle ønske han hadde lastet opp ekte 1080P med surround lyd å beholdt "720P" filmene slik de er i dag for folk med begrenset plass eller netthastighet.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Mulig jeg bommer helt her, men jeg mente det ble 1920x800 fordi de klipte bort de svarte kantene for å spare plass?

Er jo ingen grunn til å kjøre en film gjennom en rendringsprosess om man rendrer det som det ikke er film på.

Jeg har iallfall sett mye av dette på andre sider (altså ikke TPB) der de var original 1080p originalt.

Kan vel oversettes til aspectratio, men mener ikke dette er problemet.

 

www.avsforum.com/forum/167-plasma-flat-panel-displays/1204039-why-most-full-1080p-bluray-only-800p.html

 

Står mye om det der.

Lenke til kommentar

HD er HD.

High Definition. YIFI er per difinisjon HD. (Teknisk sett Full-HD, om du skal lverulere, bare HD.)

 

Å finne ekte blu-ray rips er fantastisk enkelt på TPB, bare sorter etter seeders og plukk ut 20GB eller større torrents fra VIPs.

 

YIFI er ganske kjip kvalitet ja, men de fungerer bra for Popcorn Time og generelt å få tak i en film fort og enkelt, slutt å klag, tullinger.

Lenke til kommentar

Visst det er frivillige som jobber med siden, så kunne de ha filtrert ut uploadere som skriver 1080P på videoer som er 800P å Stereo lyd. Går til topp 100 listen å finner bare YIFI videoer som som ikke er 1080P selv om han skriver at det er det å kun stereolyd.

 

Tviler sterkt på at de leser denne tråden, så du får sende det inn som et forslag til dem

Lenke til kommentar

Er ikke så viktig for meg om de ikke viser helt korrekt format, men YIFI uploads er utrolig komprimerte og stort sett bare i stereo. Greit for folk som ser på PC, men ikke for andre. Synes ikke det hører hjemme i HD kategori.

last heller ned blueray image, da får du i stærre grad ukomprimert lyd og bilde

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...