Gå til innhold

Apple innrømmer «bakdører» i iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjett hvem som ler godt nå :rofl: ?

 

Dette er jo noe jeg har sagt i all evighet at iOS har hatt hvor ingen har trodd på det jeg har sagt om det.

 

Nå vet jeg at disse bakdørene i hovedsak gjelder innenfor IT som artikkelen beskriver. Men Apple har jo tidligere sagt at iOS IKKE har bakdører i det hele tatt, så spørsmålet er jo på hvor troverdig inrømmelsen er om at det kun er bakdører for IT når Apple ikke har fortalt sannheten før og bare benektet for all kritikk om bakdører.

 

Har dem løyet en gang, så kan dem lyge flere ganger om andre ting.

 

Man må bare anta at alle populære operativsystemer inneholder bakdører, i hvert fall de med lukket kildekode. De som tror ikke bakdører eksisterer er naive.

 

Jeg tar det for gitt at de finnes. Skal man være sikker kobler man ut internett og kjører på et eget nettverk eller ingen nettverk i det heletatt. Slik er det bare. Alt produsert i USA skal ha bakdører for deres regjering uansett, de er pålagt å gjøre det slik.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Gjett hvem som ler godt nå :rofl: ?

 

Dette er jo noe jeg har sagt i all evighet at iOS har hatt hvor ingen har trodd på det jeg har sagt om det.

 

Nå vet jeg at disse bakdørene i hovedsak gjelder innenfor IT som artikkelen beskriver. Men Apple har jo tidligere sagt at iOS IKKE har bakdører i det hele tatt, så spørsmålet er jo på hvor troverdig inrømmelsen er om at det kun er bakdører for IT når Apple ikke har fortalt sannheten før og bare benektet for all kritikk om bakdører.

 

Har dem løyet en gang, så kan dem lyge flere ganger om andre ting.

 

Det er en bakdør til alle systemer i verden, gratulerer med denne åpenbare oppdagelsen kun sidestilt med oppdagelsen av Amerika.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Gjett hvem som ler godt nå :rofl: ?

Dette er jo noe jeg har sagt i all evighet at iOS har hatt hvor ingen har trodd på det jeg har sagt om det.

Nå vet jeg at disse bakdørene i hovedsak gjelder innenfor IT som artikkelen beskriver. Men Apple har jo tidligere sagt at iOS IKKE har bakdører i det hele tatt, så spørsmålet er jo på hvor troverdig inrømmelsen er om at det kun er bakdører for IT når Apple ikke har fortalt sannheten før og bare benektet for all kritikk om bakdører.

Har dem løyet en gang, så kan dem lyge flere ganger om andre ting.


Det er en bakdør til alle systemer i verden, gratulerer med denne åpenbare oppdagelsen kun sidestilt med oppdagelsen av Amerika.

 

 

Du tok tydeligvis ikke poenget. Poenget er at Apple har nektet for at iOS har hatt bakdører tidligere.

 

Løgn kommer man seg ikke langt med.

Endret av Vindicator
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Skal man være sikker kobler man ut internett og kjører på et eget nettverk eller ingen nettverk i det heletatt. Slik er det bare.

Spørs om det er nok med minnepinner som flyter rundt, lukket design av de aller fleste integrerte kretser, som godt kan inneholde bakdører i form av trådløs kommunikasjon og ikke minst den største sikkerhetsrisikoen: brukerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skal man være sikker kobler man ut internett og kjører på et eget nettverk eller ingen nettverk i det heletatt. Slik er det bare.

Spørs om det er nok med minnepinner som flyter rundt, lukket design av de aller fleste integrerte kretser, som godt kan inneholde bakdører i form av trådløs kommunikasjon og ikke minst den største sikkerhetsrisikoen: brukerne.

 

"If there is a will there is a way" gjelder for begge parter, den som ønsker å holde noe hemmelig og den som ønsker å få tak i informasjonen.

 

Er man en hjemmebruker med neste Snap Chat/Facebook på gang er en liten "Air Gap" sannsynligvis godt nok til å hindre at informasjon lekkes. Å koble ut internett er det beste sikkerhetstiltak man kan gjøre.

 

Når det gjelder udokumenterte radiosendere i maskinvaren kommer du inn på et sikkerhetsproblem som svært få har. Har man behov for sikkerhet til enhver pris benytter man Faradays bur og andre tiltak for å hindre kommunikasjon med mulige udokumenterte radiosendere i maskinvaren. Denne problemstillingen er heldigvis begrenset til svært få. Jeg tipper at en slik radiosender vil kreve at en person aktivt fanger opp disse signalene og at denne personen er i nærheten. Da er informasjonen ikke fritt tilgjengelig slik en programvare bakdør er over internett.

 

Holdninger til brukeren/erne er noe som kan påvirkes over tid, men det er definitivt det svakeste leddet

Endret av BNixx
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg skjønner ikke hva normale mennesker er så redd for. Hva har dere å skjule?

 

Å jeg snakker ikke bare om denne artikkelen, men om "hysteriet" rundt alle sånne her saker.

Det er en prinsippsak for folk flest.

 

Det er unødvendig at informasjon og data (tekstmeldinger, bilder, kontakter osv..) lagret på dingsene våre kan hentes ut av noen vi ikke kjenner.

 

Vi låser døren når vi går på do og vi lukker gardinene når vi skal holde på med intime handlinger selv om det er ingen hemmelighet at vi gjør det vi gjør. Hvorfor skal produsenten bestemme om vi beholder denne retten eller ikke?

 

Diagnostikk data er helt ok å hente ut, alle gjør det, men personlig data?

Endret av BNixx
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget er ikke at vi har noe å skjule, poenget er at du sakte men sikkert blir overvåket mer og mer og fratatt mer og mer frihet.

 

Sett det litt på spissen og spør deg selv; Liker jeg å være en slave av samfunnet, regjeringen og kommersielle selskaper, som vet hva jeg gjør og hvor jeg er hele tiden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg skjønner ikke hva normale mennesker er så redd for. Hva har dere å skjule?

Har du gardiner hjemme? Hvorfor?

 

Låser eller lukker du døra når du går på do? Hvorfor?

 

Lar du alt av brev og dokumenter ligge oppslått på bordet når du har besøk? Hvorfor ikke?

 

Lar du svigermor få se surfehistorikken din? Hvorfor ikke?

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det begrenser seg til regjeringen? Store selskaper og spionorganisasjoner over hele verden har tilgang til dine og alle andres data. Hva synes du om at NSA-ansatte stalker eks-kjærester på nettet eller napper loffen etter tur til dine familiemedlemmers nakenbilder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg må si at jeg skjønner ikke hva normale mennesker er så redd for. Hva har dere å skjule?

Har du gardiner hjemme? Hvorfor?

 

Låser eller lukker du døra når du går på do? Hvorfor?

 

Lar du alt av brev og dokumenter ligge oppslått på bordet når du har besøk? Hvorfor ikke?

Har gardiner ja, men de er sjelden igjen. Hvis de er det er det pga sol.

 

Låser sjelden dodøra. Hjemme har vi ikke nøkkel. Å jeg lukker døra like mye pga at andre skal slippe lyd og lukt ;-).

 

Jeg har så lite brev og dokumenter som det står noe interessant i at det er ganske uinteressant i mitt tilfelle. Vil folk som er hos oss her lese det som ligger her så greit nok.

 

Kanskje det som er mitt "problem" er at jeg har ikke noe å skjule. Jeg snakker med min familie og mine venner om det som skjer i mitt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det begrenser seg til regjeringen? Store selskaper og spionorganisasjoner over hele verden har tilgang til dine og alle andres data. Hva synes du om at NSA-ansatte stalker eks-kjærester på nettet eller napper loffen etter tur til dine familiemedlemmers nakenbilder?

Vet ikke hva jeg skal svare på dette, men jeg lurer fryktelig på hva som foregår i ditt hode, samt hva du har opplevd som gjør at du er så "redd" for dette.

 

Som sagt kanskje jeg har ett altfor lite spennende liv ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner selvfølgelig at ingen vil bo i ett big brother hus. Det vil ikke jeg heller.

 

Men hvis man er så livredd for det du sier i tidligere post så må man jo bare slutte å bruke tekniske duppedingser til å ta nakenbilder og gjøre det som eventuelt er så skummelt at andre vet.

 

Om Erna og Obama vil vite hvor jeg surfer sent på kvelden så greit nok. Vil dem vite hva jeg skriver på diskusjon.no så la de vite det. For den gjennomsnittlige mannen i gata så tror jeg alt i alt at det er bedre at de får vite om de som har skumle hensikter, enn at jeg var på sexynurses.org 21 mars.

 

At Facebook spyr ut reiserelaterte reklamer når jeg er på utkikk etter ferie er jo litt rart, men jeg kan ikke se at det skader meg.

Lenke til kommentar

Det handler ikke om å være livrett, men å forstå at privatliv har en verdi, som uvedkommende har interesse av å rasere. Privatliv er heller ikke så enkelt som noe man enten har eller ikke har, men består av uendelig mange grensesettinger. Hvor langt har man rett på privatliv vs andre hensyn på område X, Y, Z ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjett hvem som ler godt nå :rofl: ?

 

Dette er jo noe jeg har sagt i all evighet at iOS har hatt hvor ingen har trodd på det jeg har sagt om det.

 

Nå vet jeg at disse bakdørene i hovedsak gjelder innenfor IT som artikkelen beskriver. Men Apple har jo tidligere sagt at iOS IKKE har bakdører i det hele tatt, så spørsmålet er jo på hvor troverdig inrømmelsen er om at det kun er bakdører for IT når Apple ikke har fortalt sannheten før og bare benektet for all kritikk om bakdører.

 

Har dem løyet en gang, så kan dem lyge flere ganger om andre ting.

 

Mja det Apple sier er at dette er opt-in funksjon så da er dette kun bakdør hvis brukeren tillater det. Så din paranoia er ikke bekreftet her heller, men kanskje det øker i styrke pga ny moro ?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...