Gå til innhold

Apple og IBM sammen i bedriftsmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, den der kom inn fra sidelinjen. Dette er større enn man skulle tro - IBM er gigantiske på enterprisemarkedet og har et navn og en tillit som få andre. Hovedargumentet mot Apple har alltid vært at de ikke har forstått og satset på enterprisekundene. Nå gjør de det, og på en temmelig smart måte.

 

Tror Google skjelver i buksene nå - om både MS og Apple etterhvert ender opp med gode, standard MDM-løsninger er det enorm ulempe for Android i dette markedet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jøss, den der kom inn fra sidelinjen. Dette er større enn man skulle tro - IBM er gigantiske på enterprisemarkedet og har et navn og en tillit som få andre. Hovedargumentet mot Apple har alltid vært at de ikke har forstått og satset på enterprisekundene. Nå gjør de det, og på en temmelig smart måte.

 

Tror Google skjelver i buksene nå - om både MS og Apple etterhvert ender opp med gode, standard MDM-løsninger er det enorm ulempe for Android i dette markedet.

 

Trolig så skjelver også Microsoft i buksa nå. Om de ikke får opp øynene vil de tape markedsandeler så det suser.

Kan se for meg at Microsoft nå vil ha behov for alierte.

Lenke til kommentar

Ja, men MS er iallfall skikkelig etablert på bedriftsmarkedet med sterke partnere. Det er ikke Google. Derfor var Android og iOs frem til nå "likestilte" i at begge var litt vanskelige valg for bedriftene. Plutselig er både Apple og MS innafor, mens Google står utenfor i kulden uten noen skikkelig bedriftsløsning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig så gråter jeg inni meg hver gang jeg starter opp Lotus Notes. Mer bakstreversk program skal man lete lenge etter.

 

Notes er bra til mye rart, men elendig på mye annet. Mail er f.eks ikke en styrke. Imidlertid er det som løsningsleverandør og generell IT-partner IBM skinner for tiden, der er de gode.

 

IBM er trygge, trege og gørr kjedelige. Kanskje de aller viktigste egenskapene man kan ha som enterprise-leverandør.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At android har kommet så langt når OS'et er så rævva er overraskende i seg selv. Lag, lag, lag , og bloatware.

Ned med android! :)

Da har du ikke prøvd "ren" Android, dvs. Google's egne Android mobiler. Prøv en Nexus eller root en Samsung f.eks, og legg inn custom rom. Kan da anbefale den populære Cyanogenmod custom rom, så vil du få en aha opplevelse. Rent OS, uten alt ekstra apps fra produsenten. Nyere Android mobiler med firekjerne cpu'er går meget flytende. Akuratt kjøpt LG G3, og lag er blitt er fremmedord :p

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

 

At android har kommet så langt når OS'et er så rævva er overraskende i seg selv. Lag, lag, lag , og bloatware.

Ned med android! :)

Da har du ikke prøvd "ren" Android, dvs. Google's egne Android mobiler. Prøv en Nexus eller root en Samsung f.eks, og legg inn custom rom. Kan da anbefale den populære Cyanogenmod custom rom, så vil du få en aha opplevelse. Rent OS, uten alt ekstra apps fra produsenten. Nyere Android mobiler med firekjerne cpu'er går meget flytende. Akuratt kjøpt LG G3, og lag er blitt er fremmedord :p

 

 

Poenget er at sånt som dette er 100% uaktuelt for bedriftsmarkedet. Dette markedet kjøper ikke hardware og telefoner, de kjøper en leverandør og en tjeneste, og trygghet er det aller aller viktigste. Cyanogenomod er fint for folk som godtar usikker fremtid og å mekke selv, men det er et fullstendig annet segment enn det Apple og IBM nå satser på.

 

Det er dette som har vært den store fordelen til Microsoft - de har vært en løsningsleverandør der Apple og Google (via Android) kun har levert produkter.

 

Med dette samarbeidet er plutselig Apple en troverdig enterpriseleverandør for mobile enheter, og angriper plutselig Microsoft akkurat der de skal til å begynne sin store omveltningsprosess. Tror ikke det finnes en eneste verre ting Apple kunne gjort mot Microsoft rent konkurransemessig sånn markedet ser ut i dag.

 

Når man ser hvor langt Apple har kommet blant store selskaper helt uten å satse på dem blir det spennende å se hva som skjer nå som de plutselig er et trygt valg.

Endret av Audun_K
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sitter med en merkelig følelse her .

først trodde jeg at de var konkurrenter på et høyt plan

 

Så har man det med at man ente liker eller ikke liker Apple

OG så har man tilhenger syndromet som gjør at noe må ha at produkt derfra uansett hvor bra eller dårlig det er

 

Da kan man lure på om IBM har lat seg lure eller om de får bestemme noe også.

Har Apple virkelig tillat at IBM få lov til å bestemme over dem i enkelte saker ?

Lenke til kommentar

At android har kommet så langt når OS'et er så rævva er overraskende i seg selv. Lag, lag, lag , og bloatware.
Ned med android! :)

 

*HOST* *HOST*

 

Og hva med 'Game Center, Stocks, Compass, Newsstand osv som man ikke kan fjerne i fra iOS som jeg aldri ville ha brukt som er bloat i iOS?

 

iOS er verre med at bloatet som er i iOS ikke kan fjernes, mens i Android kan man i det minste fjerne bloatet med root tilgang.

Lenke til kommentar

100% uaktuelt for bedriftsmarkedet? Jeg vet om mange som jobber i bedrifter og har en Nexus5.

 

Jeg snakket om Cyanogenomod. På samme måte som jailbreakede iphones er fyfy i store bedrifter er også rootede androidtelefoner det. Android i seg selv funker flott til firmabruk, men mangelen på seriøse enterprisepartnere som satser på plattformen vil kunne bli er stort problem for Google nå som IBM har valgt Apple som partner. Det har lite med teknologi og mye med psykologi og tillit å gjøre - faktorer som er ekstremt viktige i dette markedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjesp Vindicator. Man kan fjerne/skjule bloatwaren fra ios med en jailbreake, men hva i all verden betyr det i denne sammenhengen? En enterprisekunde er ikke interessert i slik.

 

Jeg vet at dette ikke har mye nytteverdi for enterprisekundene, men må jo rette opp på det folk spyr ut av seg når det dem sier er galt.

 

Å skjule apps er ikke å fjerne bloats. Kan du vise meg applikasjonen som fjerner bloats med Jailbreak i iOS om du mener at en slik app kan fjerne bloats i iOS?

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

 

100% uaktuelt for bedriftsmarkedet? Jeg vet om mange som jobber i bedrifter og har en Nexus5.

Jeg snakket om Cyanogenomod. På samme måte som jailbreakede iphones er fyfy i store bedrifter er også rootede androidtelefoner det. Android i seg selv funker flott til firmabruk, men mangelen på seriøse enterprisepartnere som satser på plattformen vil kunne bli er stort problem for Google nå som IBM har valgt Apple som partner. Det har lite med teknologi og mye med psykologi og tillit å gjøre - faktorer som er ekstremt viktige i dette markedet.

 

 

Jeg tror ikke det blir ett stort problem, hva bruker 99% av folk mobilen til i jobbsammenheng? Kalender, epost ringe, sms og surfing. Ingen av delene krever veldig tett integrasjon, og fungerer fint på alle plattformer i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke sånt enterprisekunder ser etter. Fe ønsker skuddsikker mdm-løsning med stor fleksibilitet, driftet av en partner med godt rykte og lang erfaring. Dessuten vil de ha en sla med garantert oppetid og en sertifisert partner å gå til når noe går galt.

 

I tillegg ønsker de ok ytelse på enhetene og fornøyde brukere, men det er underordnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke sånt enterprisekunder ser etter. Fe ønsker skuddsikker mdm-løsning med stor fleksibilitet, driftet av en partner med godt rykte og lang erfaring. Dessuten vil de ha en sla med garantert oppetid og en sertifisert partner å gå til når noe går galt.

 

I tillegg ønsker de ok ytelse på enhetene og fornøyde brukere, men det er underordnet.

 

Fordi det har bare du bestemt?

 

Åpne gluggene, å se hvordan ting faktisk fungerer i praksis!

Lenke til kommentar

 

Det er ikke sånt enterprisekunder ser etter. Fe ønsker skuddsikker mdm-løsning med stor fleksibilitet, driftet av en partner med godt rykte og lang erfaring. Dessuten vil de ha en sla med garantert oppetid og en sertifisert partner å gå til når noe går galt.

 

I tillegg ønsker de ok ytelse på enhetene og fornøyde brukere, men det er underordnet.

Fordi det har bare du bestemt?

 

Åpne gluggene, å se hvordan ting faktisk fungerer i praksis!

 

 

Nei, fordi jeg jobber med å lage og selge enterprisesoftware og har jobbet med dette i norges største selskap. Vi snakker ikke om småfirmaer her, men de som holder seg med egne store it-avdelinger. For alle andre har dette null å si.

 

Når jeg er ute og designer mobilløsninger i samarbeid med enterprisekunder er det stort sett fem ting de bryr seg om. At de har konsulenter å lene seg på når noe går galt, enkel systemintegrasjon, MDM, brannveggproblematikk og datakryptering. Funksjonalitet er viktig, men de andre punktene er showstoppere. Jeg har vært med på å velge å kjøpe dårligere løsninger enn den beste tilgjengelige fordi leverandøren hadde for få ansatte og for kort historikk i markedet. Man kjøper leverandør, ikke produkt.

 

Enterprisemarkedet er noe helt annet enn SMB og consumer, og det fungerer på helt andre måter. BYOD har endret dette litt i det siste, men har ikke slått an i den grad man trodde. Trenger man kun sikker epost og fjernsletting er Android (såvidt) med i spillet fortatt selv om krypteringen er dårlig i forhold til det man får til på iOs (fordi det her ligger på OS-/enhetsnivå og ikke som et lag i software).

 

Uansett: For en it-avdeling er det nå to trygge (MS/Apple) og ett risky valg (Google). Det bør Google gjøre noe med om ikke de vil miste markedsandeler. Dette handler overhodet ikke om selve plattformen, men om folk som ønsker å ta valg de ikke får trøbbel for. Det gamle ordtaket stemmer fortsatt: Ingen har noensinne fått sparken for å velge IBM.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...