Gå til innhold

[Løst] Oppgradering for å kjøre BF4 smooth


Anbefalte innlegg

Vil oppgradere pcn for å kjøre Battlefield 4 uten å droppe under 60fps, kjører med alt på low nå å ligger mellom 50-60fps, vil gjerne ha 60fps stabilt, så hva trenger jeg å oppgradere? har ca 2000kr å rutte med.

 

 

Min pc er som følger:

 

AMD FX-6300

XFX Radeon R7 260X 2GB GDDR5

Kingston DDR3 HyperX Beast 8GB

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som slår meg først er at du trenger et langt bedre skjermkort , men er det sånn at det er begrenset med midler du har å rutte med så blir det heller ikke den store oppgraderingen.

 

Jeg hadde oppgradert i denne rekkefølgen :

 

1 : Skjermkort : R9 290 eller 290X , ta i bruk Mantle og du vil trolig få litt bedre fps med den cpu'en du har nå.

2 : Cpu og Hovedkort : Du vil trolig få en ytelseøkning ved å bytte ut disse komponentene med noe kraftig fra Intel.

3 : Minne : Jo kjappere minne jo bedre , avhengig av cpu'en så vil man se en topp hvor det ikke lenger er mer å hente , fra og med 1600 vil man ikke se så store forbedringer ( med mindre man bruker en god APU og da er vel øvre tak litt over 2000Mhz ) , men det er også kjekt med 16Gb minne pga minnepris (noen 64 bits spill drar faktisk nytte av den ekstra minnemengden og jo flere som har over 8Gb jo bedre).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det som slår meg først er at du trenger et langt bedre skjermkort , men er det sånn at det er begrenset med midler du har å rutte med så blir det heller ikke den store oppgraderingen.

 

Jeg hadde oppgradert i denne rekkefølgen :

 

1 : Skjermkort : R9 290 eller 290X , ta i bruk Mantle og du vil trolig få litt bedre fps med den cpu'en du har nå.

2 : Cpu og Hovedkort : Du vil trolig få en ytelseøkning ved å bytte ut disse komponentene med noe kraftig fra Intel.

3 : Minne : Jo kjappere minne jo bedre , avhengig av cpu'en så vil man se en topp hvor det ikke lenger er mer å hente , fra og med 1600 vil man ikke se så store forbedringer ( med mindre man bruker en god APU og da er vel øvre tak litt over 2000Mhz ) , men det er også kjekt med 16Gb minne pga minnepris (noen 64 bits spill drar faktisk nytte av den ekstra minnemengden og jo flere som har over 8Gb jo bedre).

 

Akkurat nå så er det memoryleak i bf4 med 290(x) kort med mantle som gjør det uspillbart, men når det funker er det konge :D

Lenke til kommentar

 

Det som slår meg først er at du trenger et langt bedre skjermkort , men er det sånn at det er begrenset med midler du har å rutte med så blir det heller ikke den store oppgraderingen.

 

Jeg hadde oppgradert i denne rekkefølgen :

 

1 : Skjermkort : R9 290 eller 290X , ta i bruk Mantle og du vil trolig få litt bedre fps med den cpu'en du har nå.

2 : Cpu og Hovedkort : Du vil trolig få en ytelseøkning ved å bytte ut disse komponentene med noe kraftig fra Intel.

3 : Minne : Jo kjappere minne jo bedre , avhengig av cpu'en så vil man se en topp hvor det ikke lenger er mer å hente , fra og med 1600 vil man ikke se så store forbedringer ( med mindre man bruker en god APU og da er vel øvre tak litt over 2000Mhz ) , men det er også kjekt med 16Gb minne pga minnepris (noen 64 bits spill drar faktisk nytte av den ekstra minnemengden og jo flere som har over 8Gb jo bedre).

 

Akkurat nå så er det memoryleak i bf4 med 290(x) kort med mantle som gjør det uspillbart, men når det funker er det konge :D

 

Og med 280X :p

 

Hele systemet med bf4 på low sluker da 6gb minne! :/

Lenke til kommentar

Ville nok gått for et nytt skjermkort i første omgang hvis du vil ha en merkbar oppgradering. Jeg tror du hadde blitt skuffet hadde du bare gått for ny prosessor. Den er som oftest ikke den store flaskehalsen.

Jeg tror ikke mer RAM hadde gitt så mye igjen heller, til tross for at BF4 er et vrak når det kommer til minnebruk. Minnets hastighet er relativt urelevant.

 

Du kan f.eks. gå for R9 280, GTX 760, R9 280X eller GTX 770.

Lenke til kommentar

Først og fremst kast amd cpuen i søppla om du vil ha lite fps drops i bf4. Kjøp en intel 4690k og et ASRock Fatal1ty Z97X Killer hovedkort. Da prøver du med det skjermkortet du har først. Jeg er veldig sikker på at spillet går veldig mye bedre.

 

Om ikkje dette er godt nok, så kan du kjøpe et skjermkort som er bedre. Cpu har veldig mye å si i Battlefield 4.

 

PS: jeg har "doktorgrad" i å teste battlefield 4 med forskjellig hardware :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nåda Nissen, nå synnes jeg faktisk at du er litt slem , FX 6300 gjør det ikke så ille i BF4 og enda bedre i Windows 8 : http://www.hardwarepal.com/battlefield-4-benchmark-mp-cpu-gpu-w7-vs-w8-1/4/

 

BF4 er et spill som er optimalisert opp mot Amd sine Cpu'er , når det gjelder Fps drop så er det noen som opplever mye av det mens andre slipper unna. Jeg har opplevd det på noen spill med Mantle men det er sporadisk og inntreffer noen ganger mens andre ganger gjør det ikke det , som regel vil en restart av Os'et hjelpe litt om det plutselig inntreffer, men kjipt når det skjer.

 

Personlig hadde jeg ikke investert i 760 serien, da er det bedre å gå for et billig brukt 7970 eller spare litt og kjøpe et 290 og håpe på at BF fikser minne lekkasjen snart.

Lenke til kommentar

Nåda Nissen, nå synnes jeg faktisk at du er litt slem , FX 6300 gjør det ikke så ille i BF4 og enda bedre i Windows 8 : http://www.hardwarepal.com/battlefield-4-benchmark-mp-cpu-gpu-w7-vs-w8-1/4/

 

BF4 er et spill som er optimalisert opp mot Amd sine Cpu'er , når det gjelder Fps drop så er det noen som opplever mye av det mens andre slipper unna. Jeg har opplevd det på noen spill med Mantle men det er sporadisk og inntreffer noen ganger mens andre ganger gjør det ikke det , som regel vil en restart av Os'et hjelpe litt om det plutselig inntreffer, men kjipt når det skjer.

 

Personlig hadde jeg ikke investert i 760 serien, da er det bedre å gå for et billig brukt 7970 eller spare litt og kjøpe et 290 og håpe på at BF fikser minne lekkasjen snart.

Du finner 280X på brukten til 1400kr :)

Lenke til kommentar

Brukte skjermkort i crossfire/sli.

 

Jeg har FX-8350 og 2x GTX 660 OC og kan kjøre i 1080p60 på ultra med framedrops i noen av de mest intense delene på singleplayer, så det krever ikke SÅ mye. Og som noen har nevnt; det er soleklart mest å hente i å oppgradere GPU.

 

Dessverre har du en puslete GPU fra før. Det eneste jeg kan tenke meg som kan fungere er 2 x GTX 670 eller noe. Kjøp brukt, forrige generasjon og ikke toppmodell for bang for bucks...

 

Battlefield3_1920x1080.png

 

Bruktmarkedet er din eneste mulighet. Du kommer til å bli skuffet om du bruker 2k på å bytte hovedkort/CPU. For det første holder det knapt til det billigste fra Intel, for det andre vil det ikke gi i nærheten av samme økningen.

 

Du skal også være litt heldig for å finne 2x670 for 2k, men det er alltids noen som skal ha det beste, så litt flaks kan man ha...

Lenke til kommentar

Med din nåværende Cpu får du mer ut av å investere i et Radeon kort som støtter Mantle , de kortene som trolig vil få mest ut av dette er 290 Serien , men når Amd og Dice får fikset BF4 feilen så vil trolig også de kortene som har mindre minne kjøre spillet glatt.

 

Grei lesning om et dypdykk inn i Mantle

 

Kort som vil være en bra løsning til ditt oppsett : 280X / 290 (ca 2000 og 3000).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...