Gå til innhold

Amazon vil levere pakker med droner – søker tillatelse til testflyvninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overskriften "Amazon vil levere ..." tror jeg er litt overdrevet. Foreløpig er det vel mer snakk om "Amazon fortsetter forskning- og utviklingsarbeidet for å kanskje kunne levere ..." Jeg mistenker i grunnen at Amazon driver med dette like mye for å få mediebuzz som fordi de har reelle planer om å bruke droner i overskuelig fremtid.

 

Men det er et artig prosjekt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Disse i tettbygd strøk? Det blir gøy når de faller ut av himmelen. Noen undervurderer turbulensen rundt og mellom bygninger kraftig. Dette kan kun benyttes til grisgrendte strøk og i ferdig definerte korridorer.

Lenke til kommentar

Disse i tettbygd strøk? Det blir gøy når de faller ut av himmelen. Noen undervurderer turbulensen rundt og mellom bygninger kraftig. Dette kan kun benyttes til grisgrendte strøk og i ferdig definerte korridorer.

 

Ja, det er grunn til å anta at folk som designer flyvende farkoster ikke vet noe som helst om turbulens og flyforhold.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker man en jammer blir det lett å stjele produktene som kommer svevende over luften.

Dette virker også ganske kostnadseffektivt også + rask levering.

 

 

Eller enda kjekkere, et eget RC-fly med krok som du kan hekte på multikopteret :D

 

 

Spennende forsøk å levere pakker med droner, men tror det kan bli veldig vanskelig i starten mtp. at droner ikke i dag ( ? ) kan se om det er noe i veien enten i luften eller der den skal levere pakken.

Lenke til kommentar

Amerikanske droner har jo levert på døren i årevis. Da gjerne eksplosiver levert rett på og inn gjennom døren til et afghansk bryllup eller noe. Er ikke så lett å se forskjell på et bryllup og en samling av talibanledere gjennom et grumsete skjermbilde fra andre siden av kloden, begge deler har menn i kjortler som veiver med maskingevær.

Lenke til kommentar

 

For en som bor et stykke unna butikken er det dårlig nytt .

 

Hvordan er dette dårlig nytt?

 

1: alle som kjøper var hos den butikken må vær med på å betal for den uten å nødvendigvis kunne benytte den

2: Det vil egne seg dårlig for veldig lange frakteavstander ( Noen sier at det vil vær en fordel for grisgrendte strøk men da må man først forstå hva det innebærer )

Å bruke den som transport mellom Oslo ( jeg vet ikke helt nøyaktig hvor nærmeste lager ti Amazon ligger ) og helt til nord-Norge er døyt

Lenke til kommentar

 

 

For en som bor et stykke unna butikken er det dårlig nytt .

 

Hvordan er dette dårlig nytt?

 

1: alle som kjøper var hos den butikken må vær med på å betal for den uten å nødvendigvis kunne benytte den

2: Det vil egne seg dårlig for veldig lange frakteavstander ( Noen sier at det vil vær en fordel for grisgrendte strøk men da må man først forstå hva det innebærer )

Å bruke den som transport mellom Oslo ( jeg vet ikke helt nøyaktig hvor nærmeste lager ti Amazon ligger ) og helt til nord-Norge er døyt

 

 

1: Nå synser du. Da kan jeg likeledes synse: Det er mer naturlig å tro at de som velger å få levert med droner må betale for dronene. Naivt å tro at fraktkostnader blir fordelt utover andre kunder.

 

2: Ja, den vil ikke egne seg for lange frakteavstander, men dette er uansett ikke "dårlig nytt" for de som bor langt unna. Leveringstider/tilbudet blir uansett ikke forringet for de som ikke kan benytte seg av dronelevering. Dette er kun "godt nytt" for de som bor nærme nok.

 

Hadde leveringsbetingelsene blitt dårligere for de som bor langt unna, DA hadde dette vært "dårlig nytt".

Endret av Aporia Qualia
Lenke til kommentar

 

 

 

For en som bor et stykke unna butikken er det dårlig nytt .

 

Hvordan er dette dårlig nytt?

 

1: alle som kjøper var hos den butikken må vær med på å betal for den uten å nødvendigvis kunne benytte den

2: Det vil egne seg dårlig for veldig lange frakteavstander ( Noen sier at det vil vær en fordel for grisgrendte strøk men da må man først forstå hva det innebærer )

Å bruke den som transport mellom Oslo ( jeg vet ikke helt nøyaktig hvor nærmeste lager ti Amazon ligger ) og helt til nord-Norge er døyt

 

 

1: Nå synser du. Da kan jeg likeledes synse: Det er mer naturlig å tro at de som velger å få levert med droner må betale for dronene. Naivt å tro at fraktkostnader blir fordelt utover andre kunder.

 

2: Ja, den vil ikke egne seg for lange frakteavstander, men dette er uansett ikke "dårlig nytt" for de som bor langt unna. Leveringstider/tilbudet blir uansett ikke forringet for de som ikke kan benytte seg av dronelevering. Dette er kun "godt nytt" for de som bor nærme nok.

 

Hadde leveringsbetingelsene blitt dårligere for de som bor langt unna, DA hadde dette vært "dårlig nytt".

 

 

Det som er dårlig nyt oppe i dette er at man risikerer at kostnaden for dronene blir fordel over alle kundene , ikke i frakte prisen men i vare prisen ( noe enkelte gjør )

elles så vil jo prisen for drone-frakt bli såpass høy at kunden begrenser seg.

jeg tror ikke noen vil betale f.eks 500 kr ekstra bare for få noe levert med drone

Lenke til kommentar

Det største problemet blir garantert skytegale amerikanere. Festens høydepunkt blir garantert når dronene flyr forbi og gjestene kan dra frem gønnerne sine. Evt. verten stiller med et par ekstra rifler med avansert sikte.

 

Garantert, samme skjer med budbiler også, stadig beskutt av våpengale amerikanere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette kommer til å være dyrt og snevert i starten, blir også interessant å se hvordan de tar hånd om støy.

 

AtW

 

Og fare for kollisjoner og dertil hørende fare for personskade. Luftaktiviteten i det nære luftrommet over tettbebyggelsen bør i høyeste grad reguleres. Kanskje gjennom noe tilsvarende som avinor e.l.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...