Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Klage på standpunktkarakter i fysikk


Anbefalte innlegg

Jeg har da fått karakteren 4 i fysikk og mener at jeg fortjente en 5. Det første halvåret fikk jeg karakterene 4+ (sterk) , 5, 3+ (sterk) og det andre halvåret fikk jeg 5, 5, 5.

Er det ikke slik at standpunktkarakteren skal settes på grunnlag av hvilket nivå man ligger på i slutten av året, og ikke et rent gjennomsnitt av hele året?

Hva synes dere, bør jeg klage?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har da fått karakteren 4 i fysikk og mener at jeg fortjente en 5. Det første halvåret fikk jeg karakterene 4+ (sterk) , 5, 3+ (sterk) og det andre halvåret fikk jeg 5, 5, 5.

Er det ikke slik at standpunktkarakteren skal settes på grunnlag av hvilket nivå man ligger på i slutten av året, og ikke et rent gjennomsnitt av hele året?

Hva synes dere, bør jeg klage?

Synes også at du fortjener 5, da du har vist fremgang. Du har jo dessuten bare fått 5ere i andre termin, og det burde jo dominere.. Jaa, det er jo ut fra jeg har fått høre av lærere osv.

Lenke til kommentar

Er dette fysikk 2 der du har hatt heldagsprøver? Isåfall skjønner jeg ikke at du ikke har fått 5... Har du snakket med faglærer ang. hvorfor du har fått denne karakteren? Jeg får ikke helt 4-ern til å bli et "rent gjennomsnitt" akkurat.... Andre termin skal uansett telle litt mer enn første termin. Vet at de har endret dette litt frem og tilbake over tiden, men var i hvert fall den beskjeden jeg fikk ifjor. Syns du har legit klagegrunnlag.

Lenke til kommentar

Sluttvurderingen skal si noe om din kunnskap ved årets slutt, men de skal også si noe om din kunnskap opp mot kompetansemålene. Du skal også få mulighet til å forbedre deg, noe karakteren i 1. termin er. Hva fikk du 1. termin?

 

Min mening er at dine karakterer burde tilsi at du får en 5 i faget.

Lenke til kommentar

Du kan godt klage. Det er umulig å droppe lenger ned enn fire med de karakterene, uansett hvilke andre forhold som måtte eksistere. Forøvrig er det læreren som setter karakteren, og det hadde vært MEGET kjekt å vite hva denne mener om din karakter. Tross alt er det mer ift standpunkt enn bare å se på et knippe prøveresultater helt slavisk, så det er vel noen motargumenter mot karakteren fem som mangler i denne tråden...

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Fysikk 1 er et muntlig fag, det vil si at muntlig aktivitet kan påvirke karakteren. Jeg har regnet fram til at du har en veldig svak 5'er, dermed bør få 5 i standpunkt. Eventuelle årsaker som kan føre til at du fikk 4 i standpunkt kan være:

 

- Manglende levering av rapporter (regner dere har utført forsøk)

- Lite aktiv i timene. 

 

Dersom en av punktene stemmer, så tror jeg du ikke får 5 i standpunkt. Dersom dette ikke er tilfelle bør du få medhold når du klager.

 

Edit: Jeg så nå at dette er tråd fra 2014 :p

Endret av DoitNow
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...