Gå til innhold

To utviklere lager åndelig oppfølger til Rollercoaster Tycoon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn likte jeg aldri overgangen til 3D i Rollercoaster Tycoon-serien, akkurat som om sjarmen som var bakt med piksler ikke kunne bli erstattet med sjelløse polygoner.

 

Rollercoaster Tycoon 1 + Heroes 3 var vel 9ende klasse i min hukommelse. Var de to spillene det gikk i da.

 

Dette spillet ser derimot lovende ut. Dette ligner i mine øyne mer på Rollercoaster Tycoon 1 & 2 enn hva 3eren i serien gjorde allerede. Kameravinkelen kanskje?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"I vinter tok programmereren Sebastian Mayer frem Unity for å lage en liten berg og dalbane-simulator...."

 

Rettelse:

I vinter tok programmereren Sebaastian Mayer frem Maya for å modellere en liten berg og dalbane-simulator..,

Nei. Spillet er programmert i Unity. Det er den grafiske artisten, Garret Randell, som bruker Maya. Sebasian Mayer bruke Blender til å lage de første modellene.

 

Maya er et modeleringsverktøy, Unity er et spillskaperverktøy.

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at alle personene på bildet går med hjelm. Men en åndelig oppfølger av RCT er ikke det verste som kan skje, særlig ikke når teamet består av 2 pers :)

Det som hadde vært kult er hvis de kan importere brett fra RCT. Vet om en berg-og-dalbane-simulator som kan importere berg-og-dalbaner fra RCT, men scenarios o.l. fra RCT hadde vært kult å kunne importere, om enn kun for nostalgiens skyld :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...