Gå til innhold

TEST: Apple MacBook Air 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man får bedre batterilevetid ved å spille av video i iTunes. Altså filer som er kodet med Apple sin "egen" codec. VLC er ikke spesielt batteri-vennlig. Så jeg må nesten si at jeg ble overrasket over at den holdt ut så lenge som 9,5 time. Ikke verst.

 

Trenger ikke å være noen Apple codec, Apple har vel strengtatt ingen Encoder for video? Alt du trenger er et videoformat som støttes av QuickTime ala MPEG-4 med H.263.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Apple_MacBook_Air_1.300x169.jpg

Likevel klarer fremdeles MacBook Air å imponere.

 

TEST: Apple MacBook Air 2014

 

 

Hvorfor er det egentlig gjort en stor egen test ut av denne? Denne er ikke markedsført som noen ny modell av Apple i det hele tatt, den skal heller ikke bli sett på som noen ny modell og da blir det jo veldig teit av dere å legge opp til at det er en ny modell? Eneste som har skjedd her er at Intel har faset ut de Haswell SKUene Apple benyttet i MacBook Air så de har kommet med modeller som innehar nye SKUer fra Intel. Intel mer, intet mindre...

 

Ny modell av MacBook Air er vel forventet til sommeren i form av en MacBook Air 12" med Retina, og dagens MacBook Air kommer nok ikke i nye modeller for Intel Broadwell er på plass som dessverre er utsatt, her snakker vi vel nå Q4 2014, eller Q1 2015 nå?

 

 

EDIT: Ser jo nå at dere ikke behandler den som en helt ny modell i testen, men syntes dette kunne ha kommet noe bedre frem.

 

Hva gjelder Windows 7 og ytelsestester, installerer dere via BootCamp eller gjør dere en skikkelig EFI installasjon så den kjører "rent" uten noe emulering via BootCamp? Baserer dere tester på driverne fra Apple sin BootCamp programvare, eller sørger dere for å oppdatere til de siste driverne for det er veldig mange av driverne fra BootCamp pakken som er utdaterte hvor man kan hente nye drivere rett fra Intel, Broadcom osv..

Endret av RamGuy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man får bedre batterilevetid ved å spille av video i iTunes. Altså filer som er kodet med Apple sin "egen" codec. VLC er ikke spesielt batteri-vennlig. Så jeg må nesten si at jeg ble overrasket over at den holdt ut så lenge som 9,5 time. Ikke verst.

 

Tror grunnen til at de har brukt VLC er fordi det brukes på de andre test plattformene også. Skal være likt for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg savner nok en gang en mer nøytral test.

 

På minuslisten mangler dere:

- Skjerm med gjenskinn (stort problem)

- Middels konstruksjon som blir varm og som ikke absorberer støt godt

- Middels tastaturkvalitet

 

På plussiden kan det for noen være en fordel med OS X.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg savner nok en gang en mer nøytral test.

 

På minuslisten mangler dere:

- Skjerm med gjenskinn (stort problem)

- Middels konstruksjon som blir varm og som ikke absorberer støt godt

- Middels tastaturkvalitet

 

På plussiden kan det for noen være en fordel med OS X.

 

 

Tastaturkvaliteten er vel ikke noe MacBook Air pleier å få så mye pes for, hva med tastaturet er det du føler er så negativt og hvilke alternativer er så mye bedre?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg savner nok en gang en mer nøytral test.

 

På minuslisten mangler dere:

- Skjerm med gjenskinn (stort problem)

- Middels konstruksjon som blir varm og som ikke absorberer støt godt

- Middels tastaturkvalitet

 

På plussiden kan det for noen være en fordel med OS X.

 

Hva er galt med tastaturkvaliteten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er nyeste modell ja. Knallpris.

 

Lefdal har også grei pris på MBP Retina 13" for øyeblikket:

 

http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/MACBPME864HA/macbook-pro-13-3-med-retina-skjerm-me864

Forsvinner det innlegg i denne tråden eller sitter den noen luringer og sletter...??

 

Ingen som svarte på denne...

 

Moderatorer; hvorfor ble det slettet innlegg i denne tråden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...