Gå til innhold

En av to foreldre ser negativt på dataspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan verdens klart mest spilte spill ikke engang er topp 5?

 

League of Legends, Dota2, World of tanks?

http://kotaku.com/league-of-legends-has-27-million-daily-players-riot-sa-1509840915

 

De spillene som er listet opp her er jo ikke i nærheten av å utfordre Dota og lol på antall spillere globalt engang. Er Norge liksom helt annerledes enn resten av verden? Det tviler jeg sterkt på.

 

For å få til disse tallene må de regne med nettbrett, mobil, DS, PS3, PS4, Xbox One, og Xbox 360.............................................................................. Den helt ubesiret klart beste spillplatformen er ikke engang med?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De som lagde denne undersøkelsen tok sikkert bare med noen populære spill de kom på i farten og satt det sammen som en undersøkelse.

«Hvilke av disse fem spillene spiller du mest?
1) Moviestar Planet
2) Minecraft
3) Snapchat
4) Instagram
5) Mario»

Endret av Toppitus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Klassifiseringen er i det hele tatt relativt snodig. Leser man hele undersøkelsen vil man under "Tidsbruk på sosiale medier" finne ting som Minecraft, 123spill.no og NRK Super.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Er instagram plutselig blitt et spill?

 

og snapchat?

Jeg spør det samme?????? Whatafa?

Da burde jo Facebook vært på topp da...

tror ikke det, mange i klassen min har omtrent sluttet og bruke FB(er 16). eller bare er på en gang dagen. i klassen min er snapchat og instagram mye mere populært.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal tro funnene i Medietilsynets undersøkelse, mener nesten en fjerdedel av barn og unge i Norge at dataspill har en negativ innvirkning på dem. Derimot mener hele 50 prosent av foreldrene ? halvparten av de spurte ? det samme.

Disse foreldrene er vel gjerne de med minst kontroll over hva barna deres faktisk spiller.

 

Videre skulle jeg likt å vite hva man legger i negativ innvirkning her. Jeg spiller mye, og spill har også negativ innvirkning på meg. Det 400+ timene jeg brukte på MW3 kunne jeg brukt på andre mer fornuftige ting, som for eksempel pusse opp huset. Det er altså negativt i den grad at jeg ikke får gjort ting så raskt som jeg kunne. På samme måte kan ungdom oppleve at de bruker for lite tid på lekser.

 

Når man leser negativ innvirkning tenker man imidlertid raskt på voldsspill etc.

Lenke til kommentar

 

Hvis vi skal tro funnene i Medietilsynets undersøkelse, mener nesten en fjerdedel av barn og unge i Norge at dataspill har en negativ innvirkning på dem. Derimot mener hele 50 prosent av foreldrene ? halvparten av de spurte ? det samme.

 

Når man leser negativ innvirkning tenker man imidlertid raskt på voldsspill etc.

 

 

Det er vel det de vil vi skal tenke..

/Conspiracy

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At snapchat og instagram går under spill, reagerer "alle" på, men at en 9-åring sitter å spiller GTA, nei det er jo selvsagt..

 

For å si det på en annen måte: Catcher jeg noengang ungen min i å spille gta når han er en dag under 15 år, kommer det til å bli så helvete i huset mitt at det ikke finnes sidestykke..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...