Gå til innhold

Endelig tapsfri WiMP til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var jo gledelige nyheter å høre!

Godt at de også sier de går vekk fra Adobe Air, håper vi kan få se noe lignende Spotify... Støtte for mediataster er vel det største problemet dem har med Adobe Air..


EDIT:
Skal sies også at de søker etter Web / HTML5 utviklere, får vi også se web applikasjon snart??

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Gladnyhet! Skaffa meg 30-dager prøvetid nå, har de et brukbart musikkbibliotek bytter jeg nok fra Spotify.

 

Edit: Finner det meste av musikk jeg ser etter så langt, men lossless-utgave av låter ser ut til å være en sjeldenhet. Det er i hvert fall ikke ofte at "HIFI"-ikonet er hvitt. Kanskje litt feil å sette opp et abonnement for lossless som koster dobbelt så mye dersom lossless ikke er tilgjengelig på de fleste sangene?

Endret av Andeby
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Uaktuelt å bruke 199kr/mnd for dette. Er jo langt over ein CD per månad. Har aldri kjøpt så mykje musikk i mitt liv. Er glad i kvalitet, men her kan eg like godt kjøpe CD og rippe til FLAC.
Skuffa over prisen. Virkar som det er berre dei som brukkar masse pengar på musikk i løpet av eit år som skal nyte godt av dette :(

Endret av Gazer75
Lenke til kommentar

WiMP for web eller Linux hadde vært en mer interessant nyhet. :-)

Adobe Air versjonen kan du vel installere på Linux? Dog får du vel ikke lossless-avspilling der.

 

 

Jeg var nok også litt tidlig ute med å si at lossless-kvalitet var en sjeldenhet, men det ser ut til å være svært avhenging av hva/hvem du hører på. Så langt ser det ut til at mye av det jeg hører på ikke er populært nok. Når en betaler dobbelt så mye kun for å få lossless kvalitet synes jeg de burde kunne garantere lossless kvalitet på alt, eller i det minste si mer klart ifra at lossless ikke er tilgjengelig på hele bibiloteket.

Lenke til kommentar

WiMP for web eller Linux hadde vært en mer interessant nyhet. :-)

Adobe Air versjonen kan du vel installere på Linux? Dog får du vel ikke lossless-avspilling der.

 

Om man prøver å laste ned under Linux får man feilmeldingen «a download error occured.» WiMP har aldri fungert. Ser ut til at de abandoner Adobe Air uansett nå.

Lenke til kommentar

Om man prøver å laste ned under Linux får man feilmeldingen «a download error occured.» WiMP har aldri fungert. Ser ut til at de abandoner Adobe Air uansett nå.

 

Har ikke testa selv, synd hvis det ikke funger. I så fall enda en grunn til å beholde Spotify-abonnementet, deres Linux-klient fungerer heldigvis ganske greit nå.

 

Men ja, de går jo uansett over til en klient som ikke er basert på Air, og du trenger uansett den klienten for å få tilgang til lossless-streaming, så for Linux-brukere er dette ubrukelig.

Lenke til kommentar

Her er det noen detaljer det må ryddes opp i:

Wimp er fortsatt adobe air basert. Air er nå innbakt og de bruker flere native bibliotek:
d1BvS0I2.jpeg

 

En annen ting er at veldig mye av lossless musikken som Universal Music Group lisensierer til 3.parts aktører inneholder et hørbart vannmerke som kan fucke opp lyden skikkelig.

Bakgrunn: http://www.mattmontag.com/music/universals-audible-watermark/comment-page-1

 

Faktisk kan en halvdårlig MP3 høres vesentlig bedre ut.
Gode eksempler:
http://mattmontag.com/audio-listening-test

 

Dette er bekreftet både i bladet Lyd og Bilde og mange lydforum.
Fenomenet høres ikke bare i lossless, men også mp3, iTunes, spotify og til og med FM radio.

 

Jeg tok kontakt med Wimp ang. vannmerkefenomenet i dag og fikk følgende oppløftende svar tilbake:

 

 


Hei, John Kristian

 

Dette er en problemstilling vi er svært klar over og vi har jobbet nå snart i 9 måneder sammen med Universal å finne en tilfredsstillende løsning som ivaretar deres sikkerhetsbehov men samtidig fjerner hørbare vannmerker.

Det er faktisk Matt Montag og undertegnede som har jobbet hardest med dette så jeg håper like mye som deg at vi får til en løsning. Jeg har ukentlige møter med UMGs representanter og vi er nær en farbar vei.

 

med vennlig hilsen

Pål Bråtelund,

WiMP HiFi

Endret av JKJK
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husk bare å gå i innstillingene og kryss av for HiFi lydkvalitet. :)

Sitter og lytter nå, og det er enkelt og greit genialt.

 

Må også legge til at kundesupporten til wimp er nesten uten sidestykke. Jeg har hatt en del henvendelser dit og de har rettet så og si alle bugene jeg har rapportert og kommer alltid med gode utfyllende svar, ikke standardforumlar.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Når er det dem fjerner Air? Det kan faktisk bli aktuelt for meg å bruke WIMP nå dersom dem fjerner det skrapet. Blir dog Spotify for musikk på mobilen (har CD, så får WIMP gratis).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...