Gå til innhold

Google vil tilby gratis taxi til nett-shoppere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gratis og gratis fru blom. Det er ingen gratis lusj. Kostnaden må selvsagt dekkes inn via økte marginer på varene. Sagt på en annen måte vil Google sitte igjen med gevinsten av den økte prisen/omsetningen og dermed ta andeler fra handelsnæringen slik de i "alle år" har gjort via annonseringstjenestene sine. Neste trinn blir vel at Googles selvkjørende biler blir en del av systemet slik at de spiser markedsandeler fra taxinæringen. Det er heller ikke utenkelig at Google begynner å pushe varer og begynner å ekskludere/bakdelsbehandle kunder som velger andre kjøretøy enn deres osv. Det hele kan sikkert virke som uskyldige steg i riktig retning, men det er noe verdensherredømsk over dette som jeg slett ikke liker. Ikke bare skal de vite alt om oss gjennom ulike tjenester men også ta stadig større andeler av lommeboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe, selvkjørende bilder du :p tror nokk det skulle stå biler :)

Neida, jeg mente faktisk selvkjørende biler.

 

Neste trinn blir vel at Googles selvkjørende biler blir en del av systemet slik at de spiser markedsandeler fra taxinæringen.

Det som var science fiction i forrige århundre har vært i utvikling og testkjøring i mange år dette århundret. Bare det siste året har flere store bilprodusenter hevet seg på med testing og utvikling av lignende konsepter. Både selvkjørende og ulike grader av utvidet kjøreassistanse. Testbilene er allerede på åpne veier, uten sjåfør, og "alle" snakker om stadig mer testing og nærmere kommersiallisering. Framtiden kommer og det er den jeg snakker om når jeg spår "neste trinn blir vel .." Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

jeg vil nå sameligne det med lokking til å ta usikre valg.

Det har du ikke noe saklig grunnlag for å anta, dette har vi vært gjennom ørten ganger i tråden om selvkjørende biler.

 

Skal man lokkes til velge en bil man er redd for å bruke ?

Kanskje, kanskje ikke. Det kommer helt an på hvilke fobier man har.

 

Nå var det fobiene jeg mente i begge punktene .

 

En så lenge så stoler jeg ikke på selvkjørende biler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...