Gå til innhold

[Løst] Jepp, da var HK ødelagt.. Eller?


Hellfix

Anbefalte innlegg

Det jævela hovedkortet tåler faen meg ikke en jævela dritt. Strammer skruene på kjøleren til cpu til det stopper. Da alle fire var strammet, så jeg dette

558445-9-1390305977167.jpgStår jo faen meg ingen advarsel i bruksanvisningen heller. Talentløst, kan ikke regne med at alle har gjort detta før.

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strammet hver skrue litt hver gang i runder ja, ikke en og en helt ned nei. Men trådene er i hvert fall kappet ser det ut som, ser den hvite bomullen.

 

Hvis jeg kobler alt sammen og slår på pcen, hva er det verste som kan skje hvis noen tråder er kappet over?

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar

Tja, enten fungerer den...eller så slipper du den "magiske" røyken ut av komponentene dine.

Jeg forstod ikke den helt :p Enten funker den, eller så kommer det ikke røyk ut av komponentene?

 

Kan gpu, og andre komponenter, gå til helvete hvis HK er defekt? At noen av trådene er kuttet?

 

 

Stod i et forum at den hvite bomullen er normalt, for å beskytte skruen fra å treffe trådene? Jeg trodde ikke trådene var inni hovedkortet, men oppå?

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar

Hehe, enten så fungerer det ellers fungerer det ikke. Syns det var veldig lite beskyttelse på den hk`et der. De fleste korta jeg har montert har litt mer spillerom på kjølemonteringa :)

 

Hm, hva slags kjøler har du montert? På bildet ser det ut som skruene er på vei igjennom kortet?

Endret av -kongssund
Lenke til kommentar

Hehe, enten så fungerer det ellers fungerer det ikke. Syns det var veldig lite beskyttelse på den hk`et der. De fleste korta jeg har montert har litt mer spillerom på kjølemonteringa :)

 

Hm, hva slags kjøler har du montert? På bildet ser det ut som skruene er på vei igjennom kortet?

Hyper 212 Evo. Skruene har skrapet opp hovedkortet.

 

 

 

Starta pcen, viftene går. Ingen signal til skjermen. Ingen UEFI. Putter inn Windows cden. Den snurrer ikke rundt inni spilleren, hører i hvert fall ingenting. Skjer ingenting heller, ingen signal til skjermen.

Lyser et rødt lys på hovedkortet. Har hele dritten gått til helvete?

Lenke til kommentar

Ser slik ut. Ihvertfall på bilde du postet, så ser det ut som du har skrudd vel hardt. Du burde bare strammet skruene til bakplaten som fulgte med for hånd. HK pleier å tåle en del, men det er ledningsbaner på topp av kortet også, så har du kortsluttet disse er kortet mest sannsynlig defekt.

Lenke til kommentar

Det følger med noen gummiringer som du kan legge i mellom, bruk de neste gang for å være sikker på at noe slikt ikke skjer igjen.

 

Cooler master sine fester liker jeg ikke da jeg synes at man ikke får følelsen av at man ha skrudd skikkelig i, også kan muttrene gå rundt slik at man ikke strammer.

Lenke til kommentar

Var det som skjedde, at mutteren gikk rundt da jeg strammet skruen til braketten på selve kjøleelementet, men nå er systemet up and running! :D Skriver på pcen i skrivende stund. Fy faen å rask den er :D

 

Har hatt jævelig flaks tror jeg. Problemet var at jeg hadde ikke koblet strøm til gpu, samtidig funker skjermen kun på DVI-I kontakten på gpu, og ikke DVA-A. eller VGA på HK.

 

Da har jeg lært i hvert fall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...