Gå til innhold

Konkurranse: Julekalender 2013 – Luke 12


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge Wiki så er ingen av svarene riktige, men en juleside jeg aldri har hørt om derimot mener noe annet.. Etter konkuransen hadde det vært fint å få vite hvilken kilde dere bruker :p

 

Fant det jeg tipper er den samme siden, men jeg vil si det eneste svaret som faktisk kan sies å være riktig er "Vi vet ikke".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I følge Wiki

Hvilken Wiki?

When Christianity became widespread in Europe after the third century AD, the religious or mystical respect for the mistletoe plant was integrated to an extent into the new religion. In some way that is not presently understood, this may have led to the widespread custom of kissing under the mistletoe plant during the Christmas season. The earliest documented case of kissing under the mistletoe dates from 16th century England, a custom that was apparently very popular at that time.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mistletoe

Lenke til kommentar

 

Siden vi nå er over på 13. desember, kan jeg endelig svare. Stikkordet i spørsmålet var "først". Ja, to av alternativene var reelle, men bare én av dem kom først.

 

Dere kan lese mer om dette blant annet her: http://www.theholidayspot.com/christmas/history/mistletoe.htm

Jeg antok det var den "kilden" dere hadde funnet, men hvis dere ikke har noe faglig tyngre enn det der å støtte dere på så bør dere egentlig bare droppe det delspørsmålet. Det riktige svaret er "vi vet ikke sikkert".

Lenke til kommentar

julekalender169.300x169.jpg

Vi er kanskje halvveis i kalenderen, men det er masse moro igjen.

 

Konkurranse: Julekalender 2013 – Luke 12

Det skal sies at teksten ikke stemmer helt på iallefall ett punkt. Grekerne feiret ikke Saturnalia ettersom Saturn ikke eksisterer i Gresk mytologi så feiret de heller ikke dagen som er til ære for Saturn. Saturn er en gudeskikkelse som oppstår i den Romerske mytologien og forbindes ofte med den Greske guden Kronos.

 

Når teksten er feil på noe så grunnleggende som dette så er jeg veldig skeptisk til bruken av den som kilde i en konkurranse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...