Gå til innhold

Nytt kamera slår Kinect ned i støvlene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En må forvente at dere leser kilden og presenterer dette på en måte slik at det ikke misforstås:

 

Does this technique work in real-time?
To acquire the light sweep capture on a large scene, the total acquisition takes 4 seconds using research prototype hardware. Compare with a few hours for femtophotography, and 6 hours (including scene calibration) using the UBC method. We expect the acquisition to take a fraction of a second by exploiting two key factors: (i) incremental advances in new generations of hardware technology, and (ii) a tailored ASIC or on-chip FPGA implementation.

 

Dette er ikke hva jeg forstår med:

 

Det tar én billion bilder i sekundet og har flere imponerende egenskaper.

Endret av Thorsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Billig? Kinect 2.0 koster $75. Dette "billige" kameraet koster altså 6.67 ganger så mye som Kinect 2.0.
Så at det er bedre er jammen meg ikke mye å forlange og egentlig som en selvfølge å regne. :p

 

Men ellers så er det jo selvsagt veldig spennende og imponerende teknologi som sikkert finner sin plass med tiden. :)

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

For noe tøys.

 

Tror ikke det er bedre enn Kinect før jeg faktisk får se det.

Ikke at jeg er noen Kinect-fan, har aldri prøvd det engang.

 

Men når jeg ser andre tåpelige opplysninger som at det tar en billion bilder i sekundet, samt skanner hele objekter og alle dets lemmer i realtime ved hjelp av å beregne tid fra det sendes lys til det reflekteres etc etc så blir jeg ganske paff. Det høres bare dumt ut, til 3000kr.

 

1 billion bilder i sekunder, på en liten system-on-a-chip, yeah right :D

Lenke til kommentar

Hva har skjedd med HW.no? På "min tid" for 8år siden ellerno så var det mye bra seriøse artikler etc her. Sist måned hadde de laget flere sider hvor de pakket opp en eske og tok bilder av dette? Wtf???

 

Hva du mener om artikkelkvaliteten vil under ingen omstendigheter være forenlig med en generell basis innen hva gjennomsnittet av leserne mener.

 

Jeg syntes artikkelkvaliteten er kjempegod på mye og HW.no er den mest underholdende tidsskriften jeg leser. Kanskje ikke den mest intellektuelt anlagte, men det er heller ikke meningen med HW.no da flesteparten av leserne her inne er gjennomsnittsmennesker med en over middels interesse for teknologi. Det å bare skrive teknisk dype artikler om silisium i prosessorer, raster-enheter i skjermkort, båndbreddeforskjell mellom PCI-E busser etc vil gjøre denne tidsskriften mindre underholdende og derfor mer lærerik kun for bare de mest interesserte da det er de som kun ønsker å lese om slikt.

 

Og unboxing vet jeg det er mange som liker og har blitt en enorm trend de siste årene. Så det å snakke slik om unboxing-artikler på denne måten vil kunne være fornærmende for de som liker dette da du med dette viser at du ser ned på en slik interesse.

 

Så, siden du bare er en liten pjokk i maurtuen som alle oss andre er det fint at du deler din mening, men å trampe ned slik du gjør er bare uhøflig.

 

Grunnen til at jeg tar meg tid til å skrive dette er fordi jeg er, som antageligvis mange andre, passe lei de få og sure eplene som alltid skal kommentere negativt om artiklene de leser. Sagt på godt norsk så DRITER jeg og mange andre i hva du syntes om artiklene for 8 år siden. Det var andre tider og samfunnet har faktisk vært i uvikling siden da om du tror det eller ikke. Og da må også ting rundt forandre seg.

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Hva du mener om artikkelkvaliteten vil under ingen omstendigheter være forenlig med en generell basis innen hva gjennomsnittet av leserne mener.

 

Jeg syntes artikkelkvaliteten er kjempegod på mye og HW.no er den mest underholdende tidsskriften jeg leser. Kanskje ikke den mest intellektuelt anlagte, men det er heller ikke meningen med HW.no da flesteparten av leserne her inne er gjennomsnittsmennesker med en over middels interesse for teknologi. Det å bare skrive teknisk dype artikler om silisium i prosessorer, raster-enheter i skjermkort, båndbreddeforskjell mellom PCI-E busser etc vil gjøre denne tidsskriften mindre underholdende og derfor mer lærerik kun for bare de mest interesserte da det er de som kun ønsker å lese om slikt.

 

Og unboxing vet jeg det er mange som liker og har blitt en enorm trend de siste årene. Så det å snakke slik om unboxing-artikler på denne måten vil kunne være fornærmende for de som liker dette da du med dette viser at du ser ned på en slik interesse.

 

Så, siden du bare er en liten pjokk i maurtuen som alle oss andre er det fint at du deler din mening, men å trampe ned slik du gjør er bare uhøflig.

 

Grunnen til at jeg tar meg tid til å skrive dette er fordi jeg er, som antageligvis mange andre, passe lei de få og sure eplene som alltid skal kommentere negativt om artiklene de leser. Sagt på godt norsk så DRITER jeg og mange andre i hva du syntes om artiklene for 8 år siden. Det var andre tider og samfunnet har faktisk vært i uvikling siden da om du tror det eller ikke. Og da må også ting rundt forandre seg.

Samfunnet har ikke utviklet seg hvis unboxing har blitt populært..... Ikke rart dagens unge skårer dårlig på internasjonale tester når dette er hva de får servert av "silisum frie" artikler ;))

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...