Gå til innhold

Intervju: Michael Jacobs (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha min stasjonære pc

Fullstendig enig !

 

Jeg ser massevis av folk rundt meg som har "intelligente" mobiler og glossy brett som de med krommet nakke konstant gnikker på med fingrene og de er 100% asosiale, umulig å si noe til dem, de hører ikke, og skulle de bevege hodet vekk noen sekunder og høre etter er samtalen glemt om få minutter...

Folk sitter i møter både på skole og jobb, er i barnedåper, konfirmasjoner og brylluper og holder på på samme måten... Verden er rar og blir det mer og mer :)

 

Vil legge til at alle disse så "intelligente" tinga faktisk i sin helhet er utviklet på en stasjonær PC, alternativt en vanlig Laptop. Alle verktøy for mekanisk design, kretskort, assemblere, C/C++ compilere og diverse visuelle programverktøy er alle for PC, noen ganger også for Mac eller Linux.

Så uten PCen stopper disse små glossy gnikkeplatene !

Endret av morten_b
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå kan det kanskje mere være at Microsoft er på vei ut og ikke PCen. Etter Windows 8 kom har salget av deler til PC økt med 4 ganger, dette samtidig som salget av nye PCer med Windows 8 har gått ned. Dette er nok ikke bare på grunn av de glorete ikonene i 70-talls farger for svaksynte, men at Microsoft forsøker å ta kontroll over Windows 8 på en (etter min mening( uakseptabel måte. De samarbeider selvsagt tett med NSA som også drar ned for mange.

 

Nå er det flere som holder på å gjøre samme feilen. Ubuntu har insistert på Unity i flere år, et GUI som gjøre det best på et gnikkebrett. Integrering av Amazon i søkefunksjon har skapt mye røre og mange har gått over til alternativer som Gentoo eller andre.

Kjenner en som har fjernet Windows 7 og gått for Gentoo og så langt er det ikke noe spill han ikke har fått til å fungere, også alle med høyere framerate enn i W7, selv de som trenger Whine.

Nå må ingen bare kaste seg på dette da Gentoo er en av de vanskeligste Linux versjoner å installere, alt må kompileres for å passe maskinen. Gevinsten, optimal ytelse.

Lenke til kommentar

Tror nok at Microsoft har bommet altfor stort. Å bruke et system som krever berøring på skjerm er bra nok for Apple, men på en ekstern skjerm så blir det krevende og bare rot. De aller fleste av oss er allerede fornøyd med Windows 7 og dens brukervennlighet og hva er da vitsen med å kaste alt det kjente over bord og starte med noe som ikke er tilpasset en pc.

Lenke til kommentar

Tror nok at Microsoft har bommet altfor stort. Å bruke et system som krever berøring på skjerm er bra nok for Apple, men på en ekstern skjerm så blir det krevende og bare rot. De aller fleste av oss er allerede fornøyd med Windows 7 og dens brukervennlighet og hva er da vitsen med å kaste alt det kjente over bord og starte med noe som ikke er tilpasset en pc.

 

På hvilken måte krever Windows 8 touchscreen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

snip

På hvilken måte krever Windows 8 touchscreen?

Krever på ingen måte, men er optimalisert for det.

Og motsatt på ingen måte optimalisert for stasjonære PCer.

 

"Why not both?" - jo de har prøvd-man trenger ikke bruke tiles, men må likevel innom det for mange vitale funksjoner. Det finnes mange argumenter, slik at man kan etterinnstallere start-knapp etc etc. Jeg bruker W8 på jobb og å dra musa sidelengs for å finne apper, og å høyreklikke for så å trykke "vis alle apper" er for meg bakvendt i forhold til den simple og enkle funksjonaliteten i "gammeldags" OS.

 

For meg virker det som om alle de vante løsningene skal gjemmes bak store fargete knapper og å justere avanserte funksjoner er tabu. alt skal ha et forhåndsbestemt oppsett, ingenting skal brukerendres.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil ha min stasjonære pc

Fullstendig enig !

 

Jeg ser massevis av folk rundt meg som har "intelligente" mobiler og glossy brett som de med krommet nakke konstant gnikker på med fingrene og de er 100% asosiale, umulig å si noe til dem, de hører ikke, og skulle de bevege hodet vekk noen sekunder og høre etter er samtalen glemt om få minutter...

Folk sitter i møter både på skole og jobb, er i barnedåper, konfirmasjoner og brylluper og holder på på samme måten... Verden er rar og blir det mer og mer :)

 

Vil legge til at alle disse så "intelligente" tinga faktisk i sin helhet er utviklet på en stasjonær PC, alternativt en vanlig Laptop. Alle verktøy for mekanisk design, kretskort, assemblere, C/C++ compilere og diverse visuelle programverktøy er alle for PC, noen ganger også for Mac eller Linux.

Så uten PCen stopper disse små glossy gnikkeplatene !

Amen!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Michael Jacobs` fall er en mulighet

 

Hvorfor er det ingen internt i Microsoft som reagerer? Bra med et touch-basert OS på et føkkings nettbrett, men prøv å få gjort noe utenom å sjekke Facebook på noe sånt. Vi som bruker en PC (les: PC, ikke nettbrett eller mobil for faen) til å gjøre avanserte oppgaver må bare gi opp. Problemet er at vi gradvis tvinges over på et retard-OS. Alternativet er konkurrentene, og jeg skjønner ikke hvem de konkurrerer imot? Seg selv?

"Konkurrentene tar stadig flere markedsandeler, og de har IKKE et tiles/touch basert OS på helt feil platform som er counterproductice, så hvis vi utvikler det så går det bra"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Michael Jacobs` fall er en mulighet

 

Hvorfor er det ingen internt i Microsoft som reagerer? Bra med et touch-basert OS på et føkkings nettbrett, men prøv å få gjort noe utenom å sjekke Facebook på noe sånt. Vi som bruker en PC (les: PC, ikke nettbrett eller mobil for faen) til å gjøre avanserte oppgaver må bare gi opp. Problemet er at vi gradvis tvinges over på et retard-OS. Alternativet er konkurrentene, og jeg skjønner ikke hvem de konkurrerer imot? Seg selv?

"Konkurrentene tar stadig flere markedsandeler, og de har IKKE et tiles/touch basert OS på helt feil platform som er counterproductice, så hvis vi utvikler det så går det bra"

 

I så fall tror jeg ikke du gitt 8/8.1 en skikkelig sjanse. Jeg var tidlig ute og knotet nok litt i begynnelsen, men i dag er det uaktuelt å bytte tilbake. Med 8.1 er det mest som var å pirke på i 8 løst og jeg opplever 8.1 som kjappere og mer responsivt enn 7. Skrivebordet og flerskjermshåndtering i 8.1 har fått flere funksjoner jeg har savnet i en årrekke i tillegg andre mindre forbedringer.

 

Har arbeidsstasjon med tre monitorer både på kontoret og hjemmekontoret, som utelukkende brukes til profesjonell programvare. Windows 8.1 er på ingen som helst måte noe "retard-OS" og du snakker på ingen måte på vegne alle profesjonelle brukere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

 

Michael Jacobs` fall er en mulighet

 

Hvorfor er det ingen internt i Microsoft som reagerer? Bra med et touch-basert OS på et føkkings nettbrett, men prøv å få gjort noe utenom å sjekke Facebook på noe sånt. Vi som bruker en PC (les: PC, ikke nettbrett eller mobil for faen) til å gjøre avanserte oppgaver må bare gi opp. Problemet er at vi gradvis tvinges over på et retard-OS. Alternativet er konkurrentene, og jeg skjønner ikke hvem de konkurrerer imot? Seg selv?

"Konkurrentene tar stadig flere markedsandeler, og de har IKKE et tiles/touch basert OS på helt feil platform som er counterproductice, så hvis vi utvikler det så går det bra"

 

I så fall tror jeg ikke du gitt 8/8.1 en skikkelig sjanse. Jeg var tidlig ute og knotet nok litt i begynnelsen, men i dag er det uaktuelt å bytte tilbake. Med 8.1 er det mest som var å pirke på i 8 løst og jeg opplever 8.1 som kjappere og mer responsivt enn 7. Skrivebordet og flerskjermshåndtering i 8.1 har fått flere funksjoner jeg har savnet i en årrekke i tillegg andre mindre forbedringer.

 

Har arbeidsstasjon med tre monitorer både på kontoret og hjemmekontoret, som utelukkende brukes til profesjonell programvare. Windows 8.1 er på ingen som helst måte noe "retard-OS" og du snakker på ingen måte på vegne alle profesjonelle brukere.

Må si meg helt enig der.

 

Windows 8.1 funker "nesten" som Windows 7 (så lenge du gidder å fikle med småting, men ikke nært så mye som du måtte i Windows 8).

Litt som at Windows XP var temmelig ubehagelig å bruke før SP1 kom.

 

Personlig mener jeg at Microsoft bør ta ett (eller to) steg tilbake og fokusere på et operativsystem der de fleste kan føle de bruker en kraftigere og mer optimalisert versjon av Win 7.

Etter hva jeg har sett av Win 10, ser jeg at de har gjort noe av dette pluss at de har tenkt litt mer på ubehagelige fargekontraster i forhold til Windows 8...

Men 10-ern gir ikke en lignende følelse som det å gå fra XP til Vista, eller Vista til 7, men her skal jeg ikke forhaste meg, OS-et er ikke ferdig utviklet enda, så endringer vil komme. :)

 

Og hvis noen fra Microsoft skulle lese dette: Dere gjør en god jobb med Windows generelt, men det er en ting dere virkelig bør gjøre.

Fiks de eldgamle ikonene og oppdaterer dem til en litt mer morderne "look", ikoner jeg fant fancy i 3.11 er ikke like fancy lenger. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...