Gå til innhold

Anmeldelse: Football Manager 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke enig i karakteren, syns spillet har tapt seg i de senere år. Konseptet er bra, men med minimale endringer og nyheter vært år, så går jeg lei etter par sesonger.

 

Jeg ville ha gitt spillet 6/10

 

Det er litt vanskelig å gjøre et allerede veldig bra spill enda bedre spesielt med tanke på at det er en simulator som står for selve gameplayet og ikke hvordan grafikken i 3D-visningen ser ut.

 

Synes 8/10 er en fair karakter.

Lenke til kommentar

Media og kommunikasjon er elementer som i bunn og grunn enten burde fikses drastisk, eller fjernes. Selv om det er en simulator så burde det være en grei oppgave å få kampene til å se bra ut. Er rimelig gammeldags å måtte ha på 2D for å en OK gjennomkjøring av kampene.

Selv om spillet sliter med å fornye seg så syns jeg det ikke burde premieren med høy karakter. SI banker i bordet med rundt 1000 endringer hvert år spillet kommer ut. Er bare et fåtall av dem man egentlig merker.

Lenke til kommentar

Bra anmeldelse, men jeg var egentlig mest spent på hvordan Clasic har blitt. Jeg har rett og slett ikke tid til å være hobbypsykolog for overbetalte spillere lengre.

 

Det var et par ting fra fjorårets Clasic jeg savnet for å kunne nyte det fult ut. Stemmer det at man kan ha flere ligaer i årets Clasic?

Endret av Sn3ipen
Lenke til kommentar

Det er litt latterlig hvordan man av en eller annen grunn aksepterer at akkurat sports-spillserier skal få slippe nye utgaver hvert eneste år som er nær identiske med fjorårets uten å få noe særlig kritikk for det. Årlige obligatoriske slipp er selvsagt altfor ofte. Stort sett føles hver nye utgave av FM i bunn og grunn som en patchet versjon av det forrige, og dette er tydeligvis intet unntak. Jeg hopper nok over FM14 i første omgang i hvert fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye av grunnen til at slike spill som dette er etterlenget hvert år har vell mye å gjøre med å få reflektert hverdagen der ute. Det må jo større databaseendringer hvert år for å få alle overganger og det hele i markedet til å oppdateres for de nye sesongene, noe du ikke trenger å ta forbehold om i de fleste andre spill.

Lenke til kommentar

Steam tillater deg å installere FM på så mange maskiner du vil, men du får bare spilt det ett sted av gangen

 

Det virker ut fra spørsmålet ditt som om du antar det er mulig å installere FM uten steam. Denne muligheten forsvant for noen versjoner siden, så jeg er ikke helt sikker på om svaret blir "ja" eller "nei"

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Det er litt latterlig hvordan man av en eller annen grunn aksepterer at akkurat sports-spillserier skal få slippe nye utgaver hvert eneste år som er nær identiske med fjorårets uten å få noe særlig kritikk for det. Årlige obligatoriske slipp er selvsagt altfor ofte. Stort sett føles hver nye utgave av FM i bunn og grunn som en patchet versjon av det forrige, og dette er tydeligvis intet unntak. Jeg hopper nok over FM14 i første omgang i hvert fall.

Veldig enig. Nå har jo akkurat Batman: Arkham Origins og AC: Black Flag fått pepper fordi de bare er en videreføring av forrige utgivelse

Endret av C4STOR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt latterlig hvordan man av en eller annen grunn aksepterer at akkurat sports-spillserier skal få slippe nye utgaver hvert eneste år som er nær identiske med fjorårets uten å få noe særlig kritikk for det. Årlige obligatoriske slipp er selvsagt altfor ofte. Stort sett føles hver nye utgave av FM i bunn og grunn som en patchet versjon av det forrige, og dette er tydeligvis intet unntak. Jeg hopper nok over FM14 i første omgang i hvert fall.

 

Egentlig enig, men en patch hadde ikke blitt helt det samme i FIFA, men i FM hadde det jo egentlig det. MEN når de gjør som i dag å kommer med nye spill hvert år burde de virkelig ikke være like dyr som andre spill.. (FM er unntaket, 232 kr er ikke ille)

Lenke til kommentar

Steam tillater deg å installere FM på så mange maskiner du vil, men du får bare spilt det ett sted av gangen

 

Det virker ut fra spørsmålet ditt som om du antar det er mulig å installere FM uten steam. Denne muligheten forsvant for noen versjoner siden, så jeg er ikke helt sikker på om svaret blir "ja" eller "nei"

 

Tull kan ha det oppe på så mange maskiner du vil samtidig, bare start steam i offline mode så er det gjort.

Lenke til kommentar

Hadde vært nice om FM kom annen hvert år, og i stedet patchet spillerdatabaser. Da har de bedre tid til å få inn de virkelig gode forbedringene.

 

Meeen, det er vel lite trolig så lenge fanskaren kjøper hvert år. De vil vel ikke akkurat tape den inntektskilden heller, selv om jeg ikke tror de hadde tapt så mye på å ha to års intervaller mellom versjonene.

 

Forsåvidt, elsker jeg at treningen er blitt forbedret :) .

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...