Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dødt HK? Kun PSU starter...


Anbefalte innlegg

Kan noen si meg om et hk skal hyle på høyttalern om cpu er frakoblet?

 

Har nettopp satt sammen "ny" brukt hw. Får ikke signal i det heletatt til skjerm. Det eneste som skjer er at psu starter og pwr led kommer på.

Prøvde først med kun cpu, en rambrikke, atx-kontakt, p4-kontakt, pwr sw og høyttaler. Kun psu som starter.

Tok av alt untatt atx, p4, pwr sw og høyttaler, burde ikke hk ha gitt feilindikasjon på høyttalern da? (har sjekka et høyttalern funker)

Nå kan jeg ikke forstå annet enn athk må være dødt, om ikke noen andre har noen lure tanker. Er et GA-890GPA-UD3H forresten.

Edit: Har prøvd å løsne hk fra kabinettet for å eliminere mulig kortslutning på baksiden uten at det hjalp.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan få mye rare symptomer om minne og cpu ikke sitter korrekt eller er deffekt. Tror jeg har opplevd død pc pga hdd også. Napp ut alt foruten cpu og se om du får opp bios. Evt gå videre med minnekort. . Osv. Lyd i høytalere kan jo være fordi noe bugger på hw siden eller at kabel ikke står 100% korrekt.

Endret av DeathByDigital
Lenke til kommentar

Uansett hva jeg har eller ikke har tilkobla er resultatet det samme. Har resatt bios, hatt i kun cpu og en rambrikke, prøvd uten cpu og/eller ram, onboard eller pcie grafikkort. Når jeg starter er det kun psu og power led som reagerer. Skjermen blir ikke aktivert. Prøvde faktisk med en annen skjermkabel også, rett ut av posen, selvfølgelig med samme mangel på resultat... ;(

PSU er en Mist 1000w som har fungert upåklagelig.

Lenke til kommentar

Neida, jeg er nok mer bedagelig. Er en evighet siden jeg kjøpte kortet, et år sikkert, så i min verden er det i seneste laget å reklamere på det. Jeg har forresten fått visse tvil. Det var umulig å få skjermbilde, greit nok. Jeg fant ut at grafikkortet nektet å fungere på BIOSen som var valgt, men når jeg flippa bryteren til den andre BIOSEN (ved bruk på kliss nytt hk) fungerte grafikkortet. Jeg er fremdeles ikke i tvil om at det er feil ved HK, siden jeg ikke fikk skjermbilde med skjermen tilkoblet onboard grafikk på HK, men kanskje er det håp om å få liv i HK med et fungerende grafikkort. I alle fall, han som solgte meg dette hovedkortet slipper unna her. Jeg har vært for treg til å finne ut av om det fungerte som avtalt. DEN feilen gjør jeg ikke igjen skal sies. Om/når jeg får ånden over meg skal jeg prøve ut hovedkortet med garantert fungerende grafikkort, siden jeg nå VET at onboard grafikk ikke fungerer. Sannsynlig er HK dødt, men man vet jo aldri. Forresten... Bruker det å gå an å nappe løs knapper fra tastaturet? Det nye tastedyret mitt har tydeligvis fått byttet om på Æ og Ø. Knappene fungerer normalt, men Æ og Ø har feil påskrift...

Lenke til kommentar

Layouten er norsk og reell plassering er riktig, det er kun påskriften på tastene som indikerer at Æ og Ø har byttet plass. Får prøve å nappe av tastene og se, men er litt redd for å ødelegge det, er et veldig behagelig MS ergonomisk tastatur, uten masse knirk og knak som det gamle jeg hadde :p

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Tenkte å komme med noen spørsmål om samme tema i denne tråden her jeg. Etter å ha byttet termisk pasta, så har pcen skrudd seg av og på kontinuerlig. Det er ikke strøm på mus og tastatur og heller ikke på skjerm. Har resat cmos. Noen tips? Eller er hk dødt? Alt lyser som det skal på hk. Når jeg kobler til ekstra vifte på hk, snurrer den ikke.

post-269632-0-49117900-1403957940_thumb.jpg

post-269632-0-19125400-1403957971_thumb.jpg

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Jeg ville dobbeltsjekka alt av kontakter, spes P4-kontakten. Så ville jeg begynt å koble fra komponenter, start gjerne med kabinettkontaktene, og forsøk en oppstart med å manuelt kortslutte over powerknapp-stikket. Så ville jeg løsna cpu-kjøleren og se at den har fullstendig forbindelse med cpu, Det kan ha kommet noe i klem en plass. If all else fails, ville jeg forsøkt å starta maskinen med tvangskjørt psu. Med minimalt tilkoblet hk kortslutter du mellom grønn og en sort ledning fra baksiden av ATX-stikket. Jeg har vært borti hovedkort som har hatt feil ioppstartkretsen, som starta nårpsu var tvangsstarta på forhånd. Binders, tynn stump med ledning, eller sågar en bit loddetinn gjør nytta her.

Lenke til kommentar

Rart at HK skulle dø bare pga at du hadde på ny termisk pasta, og regner med at du snakker om CPU? Prøvde å ta en titt på bildene, men gav opp etter ca 3 minutter, sitter på en fabelaktig 52 KB/s linje, i teorien. I praksis er den vel på, ..., eh ca. 5 KB/s, med litt flaks.

 

Tror jeg hadde sjekket pastaen igjen jeg, dreit på draget selv da jeg byttet pasta på min CPU, måtte ta den ut igjen, rense den og legge på ny termisk pasta, Artic Silver 5 tror jeg det var. PC'en restartet ike, men fikk "panikk" melding om høy temperatur på CPU.

Lenke til kommentar

Tenkte å komme med noen spørsmål om samme tema i denne tråden her jeg. Etter å ha byttet termisk pasta, så har pcen skrudd seg av og på kontinuerlig. Det er ikke strøm på mus og tastatur og heller ikke på skjerm. Har resat cmos. Noen tips? Eller er hk dødt? Alt lyser som det skal på hk. Når jeg kobler til ekstra vifte på hk, snurrer den ikke.

Når jeg ser på bildet, så ser det ut som hovedkortet lyser fra LED display og skinner mot harrdisken din.

Den viser vel en feilkode om det er noe galt med hovedkortet. !! sjekk tallet mot manualen.

Lenke til kommentar

Jeg blir faktisk litt forvirret, er det en og samme person (kalleklovn12 og Leo_) ?
Det jeg stusser fælt da, er at spec under kalleklovn12 har følgende hovedkort: Gigabyte Z77 UP7, mens starttråden Leo_ oppgir en annen hovedkort.

Hvilken er riktig? Eller har du kalleklovn12 kommentert feil sted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...