Gå til innhold

Guide: Det er ikke krise om du har glemt Windows-passordet (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gjort dette for mange år siden med et annet verktøy, men da ble all profildata fjernet i prosessen. Klarer dette verktøyet å bytte/slette passord og beholde alle dokumenter/innstillinger som ligger lagret i profilen?

 

Jeg merket lite endringer på kontoen min. Men jeg måtte blant annet logge på Dropbox-applikasjonen igjen etter å ha fjernet Windows-passrodet. Så det er mulig at alle passord som lagres med Windows sin passordhåndterer blir slettet. (Autopålogging mot nettverksstasjoner osv, men har ikke testet dette.)

Lenke til kommentar

Har gjort dette for mange år siden med et annet verktøy, men da ble all profildata fjernet i prosessen. Klarer dette verktøyet å bytte/slette passord og beholde alle dokumenter/innstillinger som ligger lagret i profilen?

 

Ja den beholder ALT av data. Bare bytter passord og låser opp kontoer osv. Endrer ikke noe annet enn innholdet i SAM basen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

"Windows-passordet ligger som en betryggende mur rundt alle dataene dine."

 

Sett harddisken med dataene inn i en annen PC, og du har tilgang.

Passordet er for å hindre uvedkommede fra å logge inn på PC'en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis man har installeringsdisken / usb til windows er jo det alt man trenger da. Kopiere command line .exe over accessability-appen så accessability-knappen i login-skjermen åpner command line. Så er det bare å bruke gode gamle "net user username nyttpassord".

 

Ettersom folk som kan noe som helst om windows kan komme seg inn uansett så er det like greit at den knappen kan gi tilgang til command line istedenfor :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...