Gå til innhold

Test: ADB HD PVR 5743-CDX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt av poenget er vell at ikke alle har TV-er med noen oppegående IDTV løsning, de færreste kjøper seg vell TV oftere enn type vært 8-10år eller noe sånt (?) så sitter du på en TV fra før 2010 så er IDTV løsninger sjeldne og de som er var temmelig skralle. Det er vell fremdeles knapt noen IDTV løsning som støtter opptak? Og selv de som gjør det leveres vell bare med en tuner så det blir utfordringer med tanke på det å se på en kanal samtidig som man tar opp på en annen osv osv..

 

Selv er jeg kjempeinteressert i IDTV, spesielt nå som TV-er kommer så fullpakket med teknologi at det ikke står tilbake for en dedikert dekoder til et par tusenlapper uansett. Da står man jo langt friere til valg av programvare også da man kan velge TV utifra hvordan IDTV-løsningen fungerer, så man er ikke lenger låst til Canal Digital og andre sin måte å tenke system og GUI på.

Lenke til kommentar

Det er veldig rart at fjernkontrollen ikke har bluetooth, sykt frustrerende å måtte sikte på dekoderen. Håper også responsen mellom kantroll og dekoderen er blitt mye bedre, for de gamle holder ikke mål i det hele tatt.

 

på nye ADB HD PVR 5743CDX kan du glede deg til at du slipper sikte på dekoderen jeg bor i borettslag så har nyeste boksen og jeg kunne styre den fra badet med lukket dør :D

Lenke til kommentar

 

Hvorfor tester dere ikke ut de beste dekoderne.. Søppla fra Anal digital og søppla fra samsung eller Sagem dritten til Viaskvatt.

 

Hva er de beste dekoderne til Canal Digital kabel?

Canal Digitals HD-PVR 5720-SX også HD-PVR 5743 CDX er 2 kjempebra dekodere får kabel, har testet de selv og er kjempefornøyd med akkurat de to utgavene der :D så det er svar på noen av CD sine beste dekodere :D

Lenke til kommentar

Canal Digitals HD-PVR 5720-SX også HD-PVR 5743 CDX er 2 kjempebra dekodere får kabel, har testet de selv og er kjempefornøyd med akkurat de to utgavene der :D så det er svar på noen av CD sine beste dekodere :D

 

Fikk min på onsdag.... hehe, får faktisk ikke endret kanalrekkefølge på denne heller.

 

Ellers virker dekoderen veldig bra men når en slik grunnleggende funksjon ikke er til stede klarer jeg bare ikke å være fornøyd.

 

LATTERLIG!!

Lenke til kommentar

Noen som vet hva denne heter i Logitechs database, har ikke greid å finne den når jeg skal sette opp min Harmony One. Mulig at den er for ny? Er det evt. en annen modell jeg kan benytte? Er muligens like signaler.

 

Har prøvd å manuelt programmere Harmony'en, men den ser ikke ut til å reagere på signalet fra dekoder fjernkontrollen :(

Lenke til kommentar

Hmm, flere enn meg som har denne med Canal Digital Satellitt / Parabol og den trynet i dag? Virker som vår har fått et illebefinnende hvor den har begynt å leve sitt eget liv:

 

#1: Først bestemte den seg for at uansett hva vi velger så viser den kanal -1 som visstnok skal være NRK1 HD

#2: Denne kanelen, og samtlige andre ettersom den automatisk hopper til -1 mener det trengs en oppdatering av programkort for å vise noe innhold på kanalen. Altså vi har null bilde og det ser aldri ut til å skje noen oppdatering.

#3: Går jeg inn i menyene å navigerer litt så er det ikke mulig å gå ut av menyene igjen, tilbake og exit knapp fungerer rett og slett ikke.

#4: En omstart av dekoder gjør at den blir stuck på initialisation i flere minutter, bilde kommer opp og det er faktisk bilde på NRK1 kanalen men menyene er fremdeles opp og lar seg ikke lukke før sånn type 5-10min senere hvorav bilde forsvinner igjen og vi er tilbake med feilmelding angående oppdatering av programkort.

 

Innimellom her kan boksen finne på i vise en bunke med rare melding på displayet til selve dekoderen som vi ikke forstår så fryktelig mye av. Box settings og mye rart selv om den tilsynelatende ikke er i innstillingene i det hele tatt.

 

For øyeblikket er den altså komplett ubrukelig, vi har den aktiv i et håp om at det skal dukke opp en oppdatering eller to som fikser dette men er vell stygt redd for at dekoderen har tatt kvelden og at samtlige opptak nå går rett ut vinduet...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan det på favoritt listene. Da får også kanalene nummer i forhold til rekkefølgen de ligger i favoritt lista på.

 

Håper du ser forskjellen her....

 

Edit: Velger du favoritter vil de som ikke bli valgt bli hoppet over noe jeg ikke vil.... det jeg vil er at enkelte kanaler skal komme senere.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Tviler på at du har tilgang til hele kanal lista til CD, så det man da gjør er å lage en (favoritt) liste med alle kanaler man har tilgang til, og så sorterer man de i den rekkefølgen man vil. Man kan også lage flere favoritt lister, så da kan man ha en liste med alle kanaler og en liste med faktiske favoritter. Så i praksis kan man gjøre akkurat det du vil, men nei man kan ikke stille inn kanalene på det nummeret man vil slik man gjorde for de analoge kanalene tidligere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor tester dere ikke ut de beste dekoderne.. Søppla fra Anal digital og søppla fra samsung eller Sagem dritten til Viaskvatt.

Hvorfor setter ikke du deg inn i ting før du kaster ut latterlige kommentarer?

ADB mottakerne er high-end utstyr og noe av det beste som finnes på markedet.

 

Canal Digital skal ha et stort pluss i boka for at de har lisensiert disse boksene.

Lenke til kommentar

 

Fikk min på onsdag.... hehe, får faktisk ikke endret kanalrekkefølge på denne heller.

 

Ellers virker dekoderen veldig bra men når en slik grunnleggende funksjon ikke er til stede klarer jeg bare ikke å være fornøyd.

 

LATTERLIG!!

Null problem å bytte kanalrekkefølgen på disse boksene. Glemt å lese bruksanvisningen kanskje?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min skar seg ved førstegangsinstallasjon. Veldig merkelig, men fant ut av det tilslutt. Prøvde først avansert installasjon, og forsøkte et kanalsøk (uten å endre verdier). Da fikk jeg bare feilmelding med beskjed om å sjekke om antennekabelen var tilkoblet. Trodde det kunne være noe med splitteren, men uten splitter var det samme problemet likevel. Derfor trykte jeg ignorer så lenge. Da søkte dekoderen etter ny software, og til min store forbauselse var der en oppdatering (trodde ikke det skulle være noen enda). Etterpå kom installasjonen opp igjen på nytt, og tenkte at kanskje denne oppdateringen hadde løst problemet, men den gang ei. Samme på nytt. Da prøvde jeg ekspress installasjon, og da søkte den i en fei. Merkelig, men anbefaler derfor ekspress/rask-innstallasjon. Ellers er jeg fornøyd med dekoderen, og spesielt at fjernkontrollen er universal (kan brukes mot TV-en). Regner med at T-We tjenestene er på plass snart, da blir det knall!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...