Gå til innhold

Nettbutikken Pixmania er solgt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat. Elendig kundebehandling. Har nøyaktig samme opplevelse på det punktet som dere andre.

 

Jeg hadde en rimelig triviell problemstilling, som kunne vært løst dersom det ikke fantes byråkratiske idioter i denne verden.

 

1. Kjøpte GPS til bil (en Via Michelin om jeg husker navnet riktig)

2. GPS'en sin hardware og software virket fantastisk god den.

3. Jeg hadde ingen nordiske kart, som dekket Norge

4. Jeg så det lå nye europeiske kart tilgjengelig

5. Forsøkte selv å kjøpe dette

6. Fikk nei fordi jeg bodde i Norge og ikke var europeer

7. Ble litt lei meg for det, men tenkte da får jeg bytte til en annen GPS da

 

Orientere seg hos Pixmania:

 

1. Forsøkte å finne ut på websiden og kundeservice om bytte gikk an

2. Fant ut at det mest effektive ville være å bestille ny GPS

3. Forsøkte nå å få returnert og kreditert pengene for GPS'en uten riktige kart for norden.

4. Det skulle vise seg å bli et sant helvete

5. Jo jeg sendte pakken så snart jeg kunne jeg

6. Hørte ingenting på ganske mange uker

7. Tok kontakt og fikk vite blah blah, det skulle ordne seg

8. Dette punkt 7 gjentok seg så mange ganger at jeg har mistet tellingen

9. Til slutt fikk jeg fisket ut en unnskyldning, og det var at de som mottok varer i retur var på ferieavvikling. Lurer på om det var ren Bullshit?

10. Det gikk nå noen omganger til med punkt 7

11. Tålmodigheten med Pixmania var på bristepunktet

12. Så husker jeg ikke så mye mer, annet enn at jeg tror det tok mer enn 4 mnd. før det ble løsning på det (kreditert beløpet).

 

13. Nå hadde jeg brukt så mye tid på den DRITTEN, at jeg ikke fikk meg til å kontakte tollvesenet for å ordne det slik at jeg kunne få kr 800,- igjen på merverdiavgiften.

 

:thumbdown: Pixmania

 

:thumbdown: Kommer aldri, ALDRI til å handle fra dem igjen.

 

Leveringstiden var meget hurtig og smidig på kjøp av utstyret. Men, når man er nødt å bytte enhet pga. man bor i Norge og kartene ikke lar seg få kjøpt av nordmenn. Via Michelin var byråkratiske ved kartsalg til IKKE-EU borgere.

 

Pixmania ga faen i å forsøke å skaffe meg det nødvendige GPS-kartet.

 

Horribel kundeservice. Som bare jatter med deg, og lar det sitte der å tro at ting ordner seg. Værste tingen du kan gjøre mot en kunde er å la dem tro at ting ordner seg.

 

 

Enden på visa var at jeg kjøpte den nye GPS'en fra Pixmania, og valget falt på en Navigon enhet. Problemet:

1. Første Via Micheling GPS hadde super hardware og operativssystem og programvare, manglet kart for Norge

2. Navigon hadde elendig operativssystem eller kanskje programvare. Det frøs til som i Windows 95 dager. Kanskje ikke så veldig rart i og med at GPS enheten har Windows CE som operativsssystem.

 

Man kan nok ikke klandre Pixmania for at de har valgt å selge så dårlige GPS'er som Navigon. Men, etter hvert så burde de ha fjernet disse Navigon fra Elkjøp, Lefdal og Pixmania, så sant feilen ikke forsvinner. Hvor mange har hatt trøbbel med Navigon GPS'er, slik jeg opplevde?

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting som plaget meg med Pixmania, og en av grunnene til at jeg bare har handlet der 1 gang er at designet og layouten på siden er helt forferdelig. Man skulle tro at en såpass stor nettbutikk klarer å lage et lett, pent og oversiktlig design.

Vet ikke med andre, men for meg har design veldig mye å si på om jeg handler der eller ikke. (Da snakker jeg selvfølgelig ikke om bare utseende, men brukervennlighet, hvor fort siden laster og hvor oversiktlig alle kategorier og lignende er.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...