Gå til innhold

Kan Beyerdynamic T70 drives av mobil?


Gulrotsaft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De trenger rundt 15 mW for å låte optimalt, men for komprimert popmusikk vil de klare seg med langt mindre. 5 mW vil kunne fungere helt greit.

 

Jeg finner imidlertid ikke noe info om hva telefonen din kan levere, men jeg tviler på den klarer 15 mW i 250 ohm.

 

Merk at jeg ikke har prøvd nevnte hodetelefoner eller telefon, men kun sett på spesifikasjonene.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

250 ohm er litt mye for en mobil hodetelefon, så det er nok lurt å bruke forsterker eller evt. til hodetelefoner under 150 ohm eller lavere. Husk også at forsterkeren har en intern impedans som kompenserer når du bruker mer lettdrevende hodetelefoner fordi tapt effekt øker i apparatet alt etter forsterkerdesignet.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke brukt mine DT770 80Ohm i mobil, det blir for svakt for min del. Men du vil nok få lyd, spørsmålet er hvor høy lyd du vil kunne få.

Uten at jeg er uenig så vil jeg legge til at en ikke bare kan se på ohm. En må også se på sensitiviteten. DT770 har en sensitivitet på 96 dB/1mW, mens T70 har 104 dB/1mW.

 

Om en for eksempel sammenligner DT770 250 ohm og T70 250 ohm, så vil DT770 trenge rundt 100 mW mens T70 trenger bare 15 mW.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten at jeg er uenig så vil jeg legge til at en ikke bare kan se på ohm. En må også se på sensitiviteten. DT770 har en sensitivitet på 96 dB/1mW, mens T70 har 104 dB/1mW.

 

Om en for eksempel sammenligner DT770 250 ohm og T70 250 ohm, så vil DT770 trenge rundt 100 mW mens T70 trenger bare 15 mW.

 

Viktig poeng. Det beste er uansett rett og slett å prøve kombinasjonen selv og se om det holder mål i forhold til egne preferanser. Spesifikasjoner sier pent lite om den faktiske opplevelsen man får, men er en god veiledning på om det har potensial til suksess. Det beste med å ha en god forsterker er ikke nødvendigvis at den kan spille høyt, men at den fungerer bra på det lyttevolumet man ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...