Gå til innhold

Her er de 10 heteste bærbare PC-ene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. I lenken til denne artikkelen har dere skrevet "hvem som er mest populær", med referanse til bærbare PC-er. Dere benytter altså ordet ?hvem? som determinativ istedenfor pronomen. Dette er ikke korrekt norsk, men vanlig i dialekter og sosiolekter på store deler av Østlandet. Jeg vet ikke hvilken redaksjonell linje velger å holde på hardware.no, men denne artikkelen følger ikke norske rettskrivningsregler.

 

Korrekt skriftlig norsk ville vært ?Se hvilke som er mest populære?. Håper dere ikke blir sure for litt konstruktiv kritikk og takk for en ellers interessant artikkel.

 

Se der ja - hjertelig takk for flott tilbakemelding! Den er rettet nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøpte Samsung 535U3C-A04SE for litt siden fordi jeg ville ha en liten, og billig laptop. Skaffet også en seagate hybrid ssd til den. Overraskende bra maskin i forhold til prisen, faktisk. Eneste er at skjermen er litt dårlig, og CPU'en er på kanten av "for dårlig". Men for den prisen så er det egentlig som forventet. Valgte den over en Intel løsning fordi jeg ville ha et hakk hvassere skjermkort, og det fikk jeg :)

 

Behagelig i bruk, liten og nett, godt tastatur og touchpad, og "armrest" området holder seg behagelig kaldt. Negativt er som sagt CPU - og den disken den kom med. Fikk min for 3200,- så var god plass i budsjettet for en hybrid også :)

Lenke til kommentar

Har Samsungen på andreplass. Jeg har oppgradert den til 12 GB RAM og 250 GB SSD (Samsung sin programvare for å flytte OEM-windowsen på medfølgende harddisk var veldig bra - stort pluss i boka). Til en pris av 3500 kroner må jo dette være tidenes kjøp?

 

Nei, dessverre. Jeg trodde ikke prosessor-hastighet var så viktig når man ellers har gigantisk med RAM og SSD. Så feil kan man ta. Maskinen henger VELDIG ofte, og med en gang jeg starter Chrome, går prosessoren opp til 100%. Vifta går på 100%, 100% av tiden. Grusomt slitsomt.

 

Det er mulig at det er Microsoft sin feil, fordi det starter diverse bakgrunnsprosesser med en gang jeg lukker alle programmer, og vifta høres på maks hastighet selv om datamaskinen står mutters alene. Skulle ønske at Adobe-programmene kunne kjørt på Linux, så man slapp å kjøre Windows.

 

Så med andre ord, utrolig lekker maskin, men Windows ødelegger den veldig. Jeg ville ikke brukt penger på mer RAM og SSD, da maskinen ellers ikke klarer å utnytte disse fordelene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fikk min nye, og første, macbook air i dag, og er veldig fornøyd så langt. Trackpaden med gestures er jo bare helt genial.

 

Sony vaio pro 13 virker også veldig bra. Da jeg sjekket for et par uker siden kunne man få 8gb ram, 256gb ssd, FHD Touchscreen og oppgradert cpu for rundt 8000,- med studentrabatt riktignok.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg trodde ikke prosessor-hastighet var så viktig når man ellers har gigantisk med RAM og SSD. Så feil kan man ta. Maskinen henger VELDIG ofte, og med en gang jeg starter Chrome, går prosessoren opp til 100%. Vifta går på 100%, 100% av tiden. Grusomt slitsomt.

Merkelig, prosessoren er vel ikke noe svakere enn en 4 år+ gammel c2d type P8400 (i alle fall utfra de få benchene jeg tittet på nå)?. Og den P8400 er overhode ikke altfor svak for mitt daglig bruk: 3 nettlesere med en haug faner i hver åpne samtidig, musikk / video, komprimering, bildebehandling i ny og ne + rekoding av video osv. Vedvarende 100% cpu får jeg stort sett kun ved 7z og Handbrake

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke Lenovo Thinkpad W530 på listen? Den har kraftig Core i7 Pro prosessor, 1920x1080 15,6 tommer skjerm og støtter opp til 4 skjermer via Display Port eller dock og da med opp til 2560x1600 oppløsning. Den har en 256GB SSD + 1TB harddisk. Den har et Nvidia 2GB grafikkkort som er kraftig nok til å kjøre profesjonell CAD og de nyeste spillene i full oppløsning. Den har innebygd monitor fargekalibrering, bakgrunnsbelyst tastatur, kamera, firewire, kortlesere, både styrepinne og touchpad, fingeravtrykksleser, 8GB internminne som standard (kan utvides til 32GB), opptil 12,8 timers batterilevetid pluss mye mer. Dette er da soesifikasjoner som langt overgår alt som er listet ovenfor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...