Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy S4 Active


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitat: Skal man velge helt objektivt mellom Xperia Z og Galaxy S4 Active, går man for Samsungs modell. Siden de to telefonene har svært ulikt utseende, ligger i omtrent samme prisklasse, og det ellers ikke er virkelig store forskjeller mellom dem, regner vi med at design blir en viktig faktor for de fleste som skal gjøre akkurat dette valget.

 

Så det du sier er at Galaxy S4 Active ser bedre ut en Xperia-Z??? DA FOKK??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitat: Skal man velge helt objektivt mellom Xperia Z og Galaxy S4 Active, går man for Samsungs modell. Siden de to telefonene har svært ulikt utseende, ligger i omtrent samme prisklasse, og det ellers ikke er virkelig store forskjeller mellom dem, regner vi med at design blir en viktig faktor for de fleste som skal gjøre akkurat dette valget.Så det du sier er at Galaxy S4 Active ser bedre ut en Xperia-Z??? DA FOKK??

 

reagerte på dette jeg og, xperia z er jo lekker!

Lenke til kommentar

Superparanoid: Rettet. Takk :)

 

Svigermors drøm: Det er noe mindre punch i fargene i denne skjermen - men om det er bra eller dårlig er for det meste en smakssak. Hvis du skal stille en AMOLED-skjerm mer "riktig" skrur du ned fargemetningen til nivåer som likner dette uansett (på S4- og S3-modellene kan du velge mellom forhåndsinnstilte fargeprofiler), men det er mange som foretrekker den høye metningen AMOLED-skjermer kan by på. Den metningen får du ikke her i like stor grad.

 

Innsynsvinkelen er super, og fargegjengivelsen er upåklagelig. Vi observerer ingen problemer med rutemønster/pikselering slik vi så på Galaxy Mega, som også har en IPS-variant men langt lavere oppløsning.

 

Ved siden av noe mindre mettede farger er bedre lysstyrke hovedforskjellen vi kan se mellom denne skjermen og skjermen i Galaxy S4.

 

Jeg vil vel si at valget mellom disse skjermene dreier seg mest om smak og behag, med mindre du skal bruke telefonen svært mye utendørs - da vil du nok dra stor nytte av den gode lysstyrken :)

 

Christoffero89: Som Refsa sier - AMOLED-skjermer har blitt svært gode på dette området. Spesielt bra er det at Samsung har innsett at folk ønsker å velge, og at de overdrevne fargene delte kjøperne på midten - noen elsket det, mens andre hatet det. Nå fins det fargeprofiler i Samsung-telefonene som passer begge leire. S3 har etter min erfaring fortsatt et svakt blåstikk i skjermen, mens S4 er så godt som umulig å skille fra en svært god LCD-skjerm med fargene stilt "riktig".

Endret av fjarle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Da er det lenge siden du har brukt amoled. Min S3 har kritt hvit skjerm. Er vel bare S2 som hadde et stort problem med dette. Ikke like mye i senere tid.

 

Så så.

 

Min note 2 er ikke mye kritthvit om jeg sammenligner med et papirark...

 

Synes også at LCD er en stor fordel mtp lysstyrke. Note 2 er elendig å bruke i sola.

Lenke til kommentar

Da er det lenge siden du har brukt amoled. Min S3 har kritt hvit skjerm. Er vel bare S2 som hadde et stort problem med dette. Ikke like mye i senere tid.

Har hatt s3 og s4. Byttet s4 i HTC one Pga skjermen klarer ikke krutt hvit og det klarer ikke s3 heller. Hvis du går på feks vg.no på en telefon med ips skjerm og amoled er det natt og dag i forskjell

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...